Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stuki...Maglownica?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stuki...Maglownica?

Post autor: beyer28 » 01 paź 2015, 17:00

Od kilku dni dręczą mnie dziwne stuki w audi <niechce> Otóż występują tylko przy skręconej kierownicy i to bez różnicy, czy auto stoi, czy jedzie. Kręce kierą na postoju i z 2 razy sobie stuknie-bardziej strzela, to samo podczas energicznego skręcania podczas jazdy. Niestety przy energiczniejszym starcie na wprost też jest puk, puk, a już podczas płynnej jazdy na wprost tego nie ma, można jeźdźić po totalnych wertepach i nic nie puka <bezradny> Słychać to głównie w kołach-zdecydowanie bardziej w lewym i czasami jakby pod nogami kierowcy.
Cholera wie <bezradny> Pół roku temu kompletny zawias wymieniany z łącznikami, drążkami i końcówkami i znowu coś napindala <boisie>
Pany może ktoś miał podobnie i coś zasugeruje <prosze>
pozdro

ernesto

Post autor: ernesto » 01 paź 2015, 20:08

Mario miałem podobnie w kilku autach w jednym okazało się, że jest pęknięta sprężyna a w drugim rozleciało się łożysko w kolumnie resorującej.
Sprawdź zawias wzrokowo i łyżeczkami.
Sprężyny obadaj na dole w miejscu gdzie się opierają o talerzyk. Tu lubią pękać.
Najlepiej jak byś poprosił kogoś by bawił się kierownicą a ty stał obok pojazdu i nasłuchiwał, starał się wymacać górne końcówki wahaczy na początek.
Daj znać czy coś dało radę.

P.S w ósemce miałem taki przypadek dwa razy skręcałem w lewo i podczas przejeżdżania przez koleinę wjeżdżając na warsztat był taki dźwięk.
Ale to było przed wymianą zawiasu. Najbardziej dotkliwe były wtedy górne. Po wymianie górnych przeszło.

Sprawdź te górne na początek.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 paź 2015, 18:51

ernesto pisze:Mario miałem podobnie w kilku autach w jednym okazało się, że jest pęknięta sprężyna a w drugim rozleciało się łożysko w kolumnie resorującej.
Dzięki Erni za wskazówkę, najprawdopodobniej masz rację ;) Byłem dziś na stacji diagnostycznej przetrzepać zawieszenie i tam wszystko ok, brak luzów. Majster przejechał się po placu i zasugerował, że to może być łożysko amortyzatora <hmm> Chcąc mieć pewność podjechałem jeszcze do warsztatu. Przyłożył rękę do kielicha i kazał kręcić kierownicą. Diagnoza-100% łożysko amora, oby...
Teraz pytanie, czy te łożyska to jakiś standard dla A8, czy to się dobiera pod dany rodzaj amortyzatora? U mnie siedzą krótkie, żółte bilsteiny o symbolu BIL BE5-6678
Dla Ernesta oczywiście gwiazdka <okok>

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 paź 2015, 20:43

ale 8 nie ma łożyska amora, tu u nas amortyzator nie obraca sie tylko stoi w miejscu, tam są tylko gumy i wszystko skręcone jest przez amor, tak wię napewno nie to, przerabiałem to,
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 paź 2015, 20:49

Jak wyżej, ta poduszka kosztuje jakoś 35zł (może ciut więcej?) lemfordera. Sam to wymieniałem bo miało delikatne pęknięcie ale stuków od magla nie naprawiło :)

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 paź 2015, 20:51

to podobnie jak <boisie> u mnie
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 paź 2015, 20:59

pb41ns, a wywalona poduszka nie mogłaby dawać tych strzałów ? <hmm>
krzychu22.p1i, sugerujesz, że to mimo wszystko od magla?trochę dziwne, bo stuki występują w momencie jakby przestawiania położenia koła, magiel stukałby chyba też podczas jazdy na wprost, a tu cisza <hmm>

DODANO:
Szczerze to ja skłaniałem się ku maglownicy, bo i tak servo nie działa, ale ta dzisiejsza teoria majstrów trochę namieszała ;)
Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 06:44 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 paź 2015, 21:11

raczej nie, musiało by wogóle gumy nie być a to jes nie możliwe, sprawdż jeszcze dokręcenie śróbek na wachaczach, może któraś ominięta została-miałem też i taki przypadek, poprostu przeoczyłem i po miesiącu zaczęło stukać

DODANO:
a majster w tym przypadku nie ma pojęcia co mówi <jezyk>
Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 06:43 przez pb41ns, łącznie zmieniany 1 raz.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 paź 2015, 21:19

pb41ns pisze:a majster w tym przypadku nie ma pojęcia co mówi <jezyk>
I tak może być, bo gości nie znam, byłem tam first time. Wcześniej zawias był sprawdzany i nie ma się do czego przyczepić, tego jestem raczej pewien.
Ale dźwięk jest ewidentnie od strony amortyzatora, sam to wyłapałem bez wysilania, może sam amorek padł <hmm>

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 paź 2015, 21:24

odgłos też może sie przenosić, musisz wszystko oblukać, a sprawdż jeszcze czy przypadkiem gumki na wachaczach są całe, może woda sie dostała i zrobił sie ambaras z końcówką wachacza
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 paź 2015, 21:31

pb41ns pisze:odgłos też może sie przenosić, musisz wszystko oblukać, a sprawdż jeszcze czy przypadkiem gumki na wachaczach są całe, może woda sie dostała i zrobił sie ambaras z końcówką wachacza
To wszystko było dziś sprawdzane i nie ma się do czego przyczepić <bezradny> dość mocne strzelanie i gdyby były to wachacze to od razu rzuciłoby się to w oczy. W poprzednim samochodzie miałem podobnie i okazało się, że sprężyna była pęknięta. Tutaj są całe <bezradny> sam już nie wiem czego się czepnąć...

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 paź 2015, 21:38

jeśli chodzi o amor czy sprężyne to stoją one w miejscu, koło sie obraca ale bez amora i sprężyny tak wię c to nie to, szukaj tam gdzie występuje ruch przy kręceniu kierownicą
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 paź 2015, 22:13

pb41ns, ok, a więc wg Ciebie nie czepiać się tych poduch i od razu celować w magla?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 paź 2015, 22:24

oblukać trzeba wszystko, ale te poduchy to nie będą, tam guma wchodzi w taki jakby kielich i wszystko przykręcone jest na sztywno do karoserii, jeśli chodzi o trzaski to pewno występują przy skręcaniu kołami, a jak już prędzej pisałem amor ani sprężyna nie obraca sie z kołem
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 paź 2015, 22:30

pb41ns pisze:oblukać trzeba wszystko
To mi ułatwiłeś zadanie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl