Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stuki...Maglownica?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 paź 2015, 22:34

no ba, nasze zawieszenie jest dość skomplikowane w budowie i aby obadać czy nie ma nigdzie luzów to najlepiej trzeba wszystko rozebrać i sprawdzić czy nie występuje nigdzie luz, no taki urok i nie ma tu recepty
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 paź 2015, 12:53

pb41ns pisze:oblukać trzeba wszystko, ale te poduchy to nie będą, tam guma wchodzi w taki jakby kielich i wszystko przykręcone jest na sztywno do karoserii, jeśli chodzi o trzaski to pewno występują przy skręcaniu kołami, a jak już prędzej pisałem amor ani sprężyna nie obraca sie z kołem
Jeżeli jest tak jak piszesz, a pewnie masz rację ;) to na logikę te gumy nie będą z pewnością, bo skoro w kielichu wszystko sztywno, nic się nie obraca to teoretycznie nie będzie stuków przy skręcie z tamtej strony <hmm> gdyby były góra-dół, na dołkach to już bardziej
Z drugiej strony wczoraj na skp cały zawias przetrzepany i absolutnie nie ma się tam do czego przyczepić, w kwietniu komplet z drążkami i końcówkami wymieniony. A poza tym, są to dość słyszalne stuki-strzały, z reguły w a8 jak już słychać stuki z wachacza to jest on już w stanie agonalnym i z pewnością rzuciłoby się coś w oczy.
Zostaje chyba tylko magiel. Przemawia za tym dodatkowo fakt cichego postukiwania (jakby plastik o plastik) przy energicznych ruchach kierą i na zgaszonym i zapalonym silniku, zacinające się servo. Chociaż są to problemy, które towarzyszą mi od samego początku. Dopiero od kilku dni doszły te łupnięcia. Najdziwniejsze jest to, że jadąc na wprost-brak jakichkolwiek stuków i to można po ładnych wertepach zasuwać i cisza.Maglownica wydaje mi się, że wtedy także dawałaby znać o sobie <bezradny> a tu hopki zaczynają się, gdy kierą się manewruje <bezradny>
I odwieczne pytanie dotyczące maglownicy...regenerować, czy kupić używkę? <hmm>


pb41ns, oczywiście gwiazdka dla kolegi za rozjaśnienie tematu
Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 13:31 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 03 paź 2015, 14:07

Stukającego magla w zaden możliwy trwały sposób nie naprawisz - pozostaje jeszcze regulacja śrubą w maglownicy .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 paź 2015, 15:01

A gdzie ta śruba się znajduje?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 03 paź 2015, 15:12

W główce maglownicy , jest do niej dojście widoczne .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 paź 2015, 15:14

Lewa, czy prawa strona?jakiś rysunek może?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 03 paź 2015, 15:26

Od strony kierowcy :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 paź 2015, 15:34

Michał już Ci wspominałem o moich zdolnościach odnośnie samodzielnego grzebania przy aucie :] Pokręcić śrubką w sumie mogę,ale <amasz> czy to pomoże w stukach to wątpię.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 03 paź 2015, 15:36

Wiem Mariusz i oczywiście rozumiem , pojedziesz do mechanika to On będzie wiedzieć wszystko - która to śrubka . Można od tego zacząć - ale predzej czy później trzeba szukać magla
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 paź 2015, 16:28

Mariusz, o tej śrubie nie raz było pisane i wystarczy poszukać. Jest po stronie kierowcy.. Potrzebujesz klucza oczkowego 18mm i delikatnie ją dokręcasz. Trzeba oczywiście podnieść auto troszkę podnośnikiem i tyle.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 paź 2015, 16:51

Ok, ale tak naprawdę na co pomaga ta śrubka? ;) ja nie mam luzów tylko stuki

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2015, 17:22

Wiecie co....auta swoje lata maja. Mi cos tam popukuje raz tak raz nie ale nie popadajmy w paranoje :) Tez sprawdzałem wszystko,obsłuchiwałem i...nic :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 paź 2015, 17:32

Pod tą śrubą jest sprężyna a pod sprężyną taki alu półksiężyc zakończony materiałem podobnym do teflonu i on dociska listwę :) A zobacz czy magiel nie jest poluzowany na tych 3 śrubach montażowych, 2 po stronie kierowcy a jedna po pasażera.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 04 paź 2015, 10:57

albo magiel albo wachacz, nie ma innej możliwości, wachacze sprawdzisz bez problemu ale musisz rozpiąć zawias bo nie zawsze na szarpakach wyjdzie cała prawda , i tak jak kolega wyżej sprawdz czy magiel jest dobrze dokręcony
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl