D-trójka "Audik" 2003 + cutouts 'by ManiekJames
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Nooooo to pokombinuję ze sterowaniem przepustnicą od jakiegoś autka innego
Aaale - no chciałbym aby bez napięcia była ona automatycznie zawsze szczelnie zamknięta - czyli podawając napięcie - otwierać się powinna , a po zgaszeniu autka nominalnie zamykać
Pożyjemy - zobaczymy, bo narazie są inne priorytety !!
Aaale - no chciałbym aby bez napięcia była ona automatycznie zawsze szczelnie zamknięta - czyli podawając napięcie - otwierać się powinna , a po zgaszeniu autka nominalnie zamykać
Pożyjemy - zobaczymy, bo narazie są inne priorytety !!
Pozdrawiam !!
Ja robiłem na zasadzie podciśnienia. Ogólnie przepustnica po zgaszeniu auta była otwarta. Po odpaleniu robiło grzmot, następnie się zamykała. Na postoju było w miarę spokojnie. Podczas jazdy przepustnica otwierała się na tyle na ile dodałem gazu.
Podczas spokojnej jazdy uchylała się delikatnie. Podczas wciśnięcia gazu do połowy i dalej w stronę dywaniku otwierała się całkowicie.
Ogólnie działało fajnie. Ale jak już wyżej wspomniałem gadżet poszedł na złom koło stodoły. Poszedłem w stronę ciszy.
Pierwszy prototyp:
Od 0:40 na D
Podczas spokojnej jazdy uchylała się delikatnie. Podczas wciśnięcia gazu do połowy i dalej w stronę dywaniku otwierała się całkowicie.
Ogólnie działało fajnie. Ale jak już wyżej wspomniałem gadżet poszedł na złom koło stodoły. Poszedłem w stronę ciszy.
Pierwszy prototyp:
Od 0:40 na D
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Ja jednak mimo wszystko postawię na elektronikę co w sumie bardziej gwarantuje szczelność zamknięcia zaworu
...
..
.
POOOZATYM
Ostatnio -> w zeszły Czwartek zadziałałem z kolegą przy AUDIKU dość OSTRO !!!!!!
..
WRESZCIE woda chłodnicza nie kapie pod autkiem z tej nieszczęśliwej rurki za chłodniczką oleju
A od kiedy 8-kę kupiłem - dolewałem ponad litra na miesiąc - i nie miałem chęci i jak się za to zabrać, a że ostatnie dni zaczęło LECIEĆ ostro - bo litr na 3 dni !!!
Zadziałałem...
Krótki opis dla nie-wtajemniczonych
Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:
1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania
Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)
Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować
W ciul roboty!!!! i to jej się najbardziej jakoś obawiałem ale JEST !
Pozdro
...
..
.
POOOZATYM
Ostatnio -> w zeszły Czwartek zadziałałem z kolegą przy AUDIKU dość OSTRO !!!!!!
..
WRESZCIE woda chłodnicza nie kapie pod autkiem z tej nieszczęśliwej rurki za chłodniczką oleju
A od kiedy 8-kę kupiłem - dolewałem ponad litra na miesiąc - i nie miałem chęci i jak się za to zabrać, a że ostatnie dni zaczęło LECIEĆ ostro - bo litr na 3 dni !!!
Zadziałałem...
Krótki opis dla nie-wtajemniczonych
Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:
1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania
Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)
Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować
W ciul roboty!!!! i to jej się najbardziej jakoś obawiałem ale JEST !
Pozdro
Pozdrawiam !!
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
No jeżeli robiłeś to sam, tak jak piszesz, to zdecydowanie taniej było to zrobić od razu niż kupować płynu przez 8 miesięcyManiekJames pisze:Najważniejsze że mam już to za sobą - bo ta robota siedziała mi na głowie już prawie 8 miesięcy
Ale namiętnie dokupowałem płyn i dolewałem z wodą dystylowaną
Gratki za udaną robotę - jak pewnie zauważyłeś, niby nic trudnego ale parę słówek na K i CH można przy tej robocie rzucić
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
FOSS, No sam, kolega wspomagał kanałem i czasami pomocną dłonią aby coś potrzymać
A i fakt - trudne nie jest, ale dostęp MEGA wredny !!
co do słów wieloznacznych - poszło WIELE takich nieładnych
Oj no płynu nakupowałem się troszkę - ale rozrabiałem 1/3 z wodą destyl, więc nie tak źle...
Ale przynajmniej zawsze świeży był
Apophis, na szczęście jest zrobione i zima nie straszna już
A i fakt - trudne nie jest, ale dostęp MEGA wredny !!
co do słów wieloznacznych - poszło WIELE takich nieładnych
Oj no płynu nakupowałem się troszkę - ale rozrabiałem 1/3 z wodą destyl, więc nie tak źle...
Ale przynajmniej zawsze świeży był
Apophis, na szczęście jest zrobione i zima nie straszna już
Pozdrawiam !!
Tak jest, lej se wodę... pewnie poparte jest to głęboką analiząApophis pisze:Woda 5zł za 5l to nie jest drogo a ostatnie 8 miesięcy mrozów wielkich nie było
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Przez 8 miesięcy.... nawet nie podejmę próby wyjaśnienia ci mojego stanowiska w tym temacie... i tak wiesz wszystko i lepiejApophis pisze:A co ma złego woda demineralizowana? Jak masz spore wycieki i nie masz na juz czasu robić to lejesz se wode,jak bedzie jej za duzo wrzucisz kolejna dolewka sam koncentrat G12 i na jedno wychodzi.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz