Drodzy klubowicze, jak większość pewnie zauważyła nastąpiły dość znaczne zmiany na forum, konta (nicki) które mieliście przed zmianami zostały, należy tylko użyć funkcji przypomnij hasło (kliknij) aby wygenerowało nowe hasło na email lub (kliknij)
Ps: Po zalogowaniu się trzeba ustawić własne auto. (kliknij)
Nadol pisze:Buja samochodem, jutro wymienię cewkę dam znac co jest. Moze stukać katalizator??
A to bujanie jak się objawia ? Bo mi drży lekko auto jak jest odpalony samochód i stoi w miejscu, obojętnie czy mam wrzucone P, N czy D i trzymam hamulec, aż czuć we wnętrzu takie wibracje pod dupą albo jak oprę baniak o zagłówek Może mam to samo...
Buja całym autem czy na p czy na n jak wrzucę D i puszczę hamulec to szarpie całym samochodem. Stukanie nie jest z katów. O 15 zmienię cewkę i bede wiedział czy to przez cewkę stuka czy tez nie. Kata wykluczałem pochodzi z silnika stukanie.
Edit: Panowie dowiedziałem sie, ze mam w silniku olej 0w30 castrol edge, moze to byc problemem stukania? Podobno nie leje sie Castrola.
Stukanie nie będzie spowodowane cewką, nie takie jak jest na filmie.
Na twoim miejscu zrobił bym dwie rzeczy zanim zaczniesz wydawać kasę na cewki itp.
Dwie podstawowe sprawy przy których każdy właściciel ma Pampersa bo oznacza to kłopoty.
Dwa badania które prawdę powiedzą.
Pierwszym: badaniem jest pomiar kompresji
Drugim: pomiar ciśnienia oleju
Jeśli będzie ok to przypatrzeć się lub przysłuchać stetoskopem gdzie ten dźwięk słychać najbardziej i skąd on się wydobywa.
Aha możesz jeszcze zrobić jedną rzecz. Odkręć korek od wlewu oleju i przystaw ucho czy głos nie niesie się z mechaniki silnika.
Tam może sie duzo rzeczy rozpukac jesli to nie kat to od pompy oleju poprzez jakies panewki czy inne. Filmik filmikiem na żywo zupelnie inaczej się to czuje. Castrol to syf i jesli poprzedni 10W tez był z tej firmy to zasyfił silnik ale nie az tak by go zajechać.
Panowie, wiec była zagadka. Zmieniłem cewkę auto przestało stukać wszystko równiutko chodzi poza tym ze przy spadaniu z obrotów słychać ten metaliczny odgłos jakby łańcuszek lub cos w wydechu latało, ale druga opcja raczej odpada. Jak na moje ucho to dźwięk pochodzi od prawej głowicy jak stoję przodem do maski. Niestety zalali castrol, jutro pojadę na wymianę oleju na inna firmę. Na zimnym silniku nie występują żadne dźwięki chodzi jak zegarek. Jaki polecacie olej? 5w40 ? I jaka firmę bedzie najlepiej? Silnik nie dymi nie telepie, przy spadaniu z obrotów metaliczny trykot jakby z dołu silnika, ale chyba stawiałbym na nastawnik.
Zmiana oleju już mu nie pomoże, trzeba uświadomić sobie, że to jest awaria.
Olej jaki by nie był. Nawet na superhipermega oleju można zarżnąć silnik.
Osobiście ja bym się bał już tego silnika odpalać.
A ja właśnie spróbuje, przecież póki nie złapie 90 stopni nie słychać nic, dopiero jak sie nagrzeje przy odpalaniu nie słyszę nic. Jutro zrobie jeszcze raz logi dynamiczne i wymienię olej. objaśni mi ktos czy ostatni blad to jest wina nastawnika? No i jak wyczyscic odme.
gwiktor02 pisze:I kolego jak rozwiązałeś problem, co to wkoncu było ? Jestem ciekaw 😏
ale czego ?
No przecież z filmiku odrazu słychać że stukanie to wypadanie zapłonu, a schodzenie z obr i te strzały to na 100% nastawnik i łańcuch który wali o głowice albo pokrywe, ostatnio w Ostrzeszowie oglądałem D3 z identycznymi objawami. Jednak odrazu mówię mechanikiem nie jestem po prostu mam D3 od 4 lat
Witam, chciałbym odgrzebać temat. Mianowicie mam problem z dziwnym dźwiękiem dochodzącym z okolic rozrządu. Nie wiem co to może być. Ale od początku.
W aucie miałem uszkodzone łożysko w pompie wspomagania. teraz były święta i nowy rok więc auto stało około 3 tygodni w garażu. Gdy łożysko było uszkodzone to w zbiorniczku tworzyło się ciśnienie i płyn od wspomagania wyleciał przez korek i zalał mi cewkę ( i pół silnika) oczywiście wyczyściłem silnik na tyle na ile się dało. Gdy auto doczekało się naprawy pojawił się ten dziwny klekot. Dziwne jest to, że na zimnym silniku auto chodzi perfekcyjnie nie trzęsie silnikiem, na ssaniu jak i gdy zejdzie ze ssania chodzi cicho i równo. Na kompie nie ma żadnych błędów. Problem zaczyna się gdy złapie tenperaturę tzn. ruszam do 50 stopni jak ma płyn to jest ok powyżej 50 stopni zaczyna się "klekot" dźwięk przypomina pracę diesla. Ewidentnie dźwięk dochodzi tak jakby z miejsca w którym jest pompa wody.
Na filmiku słychać ten klekot jest w prawdzie troszkę zniekształcony ale słychać.
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc w tej przypadłości.