![]() |
![]() |
[D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie
A więc , zrobiłem tak jak powiedziałeś i dosłownie przez 5 s leciało ciepłe .ernesto pisze:Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach
Ale zauważyłem że jak tylko dodam gazu to zaczyna lecieć ciepłe powietrze i po chwili wentylator sam zaczyna z większać obroty. A gdy tylko puszczę gaz to automatycznie robi się zimno.
No właśnie dziwne jest to że się nie przegrzewa, tego lata może ze 2 razy wskazówka podskoczyła do 100'C, a tak to normalnie cały czas 90Apophis pisze:Noo kolego jakieś piski i brak obiegu sugeruja na padnięta pompe. Więc dziwne że z braku obiegu nie przegrzewa ci sie silnik. Trza rozbierać bo pewności nie ma co sie z nią dzieje.
Ewentualnie pompka elektryczna małego obiegu na podszybiu przy serwie zakończyła żywot
Pozdrawiam
Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
Tak być powinno.ernesto pisze:Nie ważne jaka jest temperatura w aucie, czy jest -5 stopni czy +40 po ustawieniu HI + HI na klimatroniku silniczki powinny ustawić się w taki sposób by sadziły pełnym żarem z nawiewów.
Pracę klap można sprawdzić za pomocą VCDS'a - wszystko widać co robią.ernesto pisze:Mogło coś wpaść i zablokować klapy co spowodowało ich nieprawidłową pracę.
Jedyna ewentualność usterki jaka może wystąpić i która nie będzie widoczna w VCDS to taka, że klapa odczepiła się od silniczka i stoi w miejscu a silniczek elektrycznie jest sprawny i swój ruch wykonuje poprawnie - taka usterka jednak, wbrew pozorom, występuje bardzo rzadko.
Tu jeszcze jest dobrze...ernesto pisze:To już jest funkcja programowania. Jeśli ustawisz na LO + LO to komp dak dostraja sterowanie by maksymalnie zbić temperaturę w aucie.karols pisze:Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.
... a tu moim zdaniem tylko prawie dobrze.ernesto pisze:Jeśli ustawisz HI + HI to będzie to robił systematycznie.karols pisze:Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.
Dlaczego systematycznie?
Jesli silnik jest zimny to po ustawieniu HI + HI nie przysadzi pełną mocą wentylatora. Dlaczego? Ponieważ będzie nagrzewnicami studził układ chłodzenia co spowoduje jego powolne rozgrzewanie.
W miarę wzrostu temperatury układu chłodzenia wiatrak zwiększa swoją prędkość.
Generalnie zawsze po ustawieniu LO-LO czy HI-HI sterownik próbuje jak najszybciej doprowadzić do osiągnięcia zadanego poziomu ogrzewania.
W szczególnym przypadku jaki jest uruchomiony właśnie przed chwilą zimny samochód oraz ustawienie temperatur na HI-HI i trybu pracy klimatyzacji na AUTO wygląda to tak jak opisałeś czyli na początku dmuchawa pracuje na minimalnych obrotach a później, wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego (nie temperatury silnika), zwiększa swoje obroty aż do maksymalnych.
Dlaczego tak się dzieje?...
Sterownik klimatyzacji sprawdza temperaturę płynu chłodzącego i obroty wentylatora wynikają wprost z tej właśnie temperatury, dopóki płyn jest zimy obroty są na 1 a później wraz ze wzrostem temperatury wentylator pracuje coraz szybciej aż do osiągnięcia wartości maksymalnej.
W skrócie mówiąc.... klimatyzacja będzie działała poprawnie (klapy, wentylator) jeżeli zostaną spełnione warunki do tego konieczne (temperatura płynu chłodzącego, temperatura powietrza na skraplaczu klimatyzacji i inne).
Efekt studzenia silnika nagrzewnicami (a raczej spowolnienie jego rozgrzewania) owszem może występować ale akurat nie bezpośrednio dlatego, że w układzie jest więcej płynu do ogrzania

Wiesz dlaczego?
karols pisze:A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?
ernesto pisze:Co do pytania o czujnik w nagrzewnicy ? Możliwe że coś jest, lub robi to za pośrednictwem czujnika z ECU silnika, nie zgłębiałem się w tym jeszcze nigdy.
Dawno już nie rozbierałem klimatronika w D2, 90% tego co do mnie przyjeżdża to D3 ale z tego co pamiętam to akurat układy klimatyzacji automatycznej nie różnią się jakoś szczególnie ani pomiędzy D2 i D3 ani także A6C5 i C6.uszek pisze:klimatronik ma 4 czujniki dwa w nogach pasazera oraz jeden na podszybiu oraz w zderzaku dodatkowo jest chyba jeszcze za wentylatorkiem w panelu
W samym zespole nagrzewnic są 3 główne czujniki temperatury - jeden zaraz za parownikiem klimatyzacji a dwa następne zaraz za nagrzewnicami (po jednym dla każdej nagrzewnicy).
Do tego dochodzi czujnik temperatury w nawiewie centralnym (w D2 jest inaczej niż w D3), czujnik temperatury w panelu klimatronika a także czujnik temperatury zewnętrznej, czujnik ciśnienia czynnika w klimatyzacji, czujnik jakości powietrza, czujnik wilgotności powietrza w kabinie (w D2 chyba go nie ma) oraz czujnik nasłonecznienia.
Do prawidłowego działania klimatyzacji sprawne muszą też być oczywiście sprężarka klimatyzacji, pompa obiegowa płynu chłodzącego oraz elektrozawory zespolone razem z pompą. Układ klimatyzacji musi być nabity, szczelny i drożny. Układ chłodzenia silnika musi być napełniony co najmniej na minimum oraz szczelny i drożny (włącznie z nagrzewnicami).
Wg. mnie jest inaczej. Wprawdzie w zespole nagrzewnic nie ma czujników bezpośrednio mierzących temperaturę płynu chłodzącego ale są czujniki umieszczone bezpośrednio za nagrzewnicami które mierzą temperaturę powietrza przepływającego przez nagrzewnicę i m.in. te właśnie odczyty służą jako punkt odniesienia do sterowania klimatyzacją.gtfan pisze:Jeśli chodzi o czujnik temp. płynu chłodzącego to nie ma. Sterowniki, których numer kończy się na literę do 'K' włącznie wyliczają sobie temp. płynu na podstawie zaprogramowanego z góry tempa rozgrzewania silnika i czasu jaki upłynął od jego uruchomienia. Natomiast sterowniki z numerem zakończonym od 'M' w górę biorą tę informację z licznika.
Nie, tak być nie powinno.karols pisze:Odkręciłem ten wyższy odpowietrznik od nagrzewnicy i niema w nim płynu . Pojawia się dopiero po przegazowaniu. Czy tak powinno być ?
Odpowietrzać na włączonej klimatyzacji i na ustawieniu HI-HI.
Pompa wody dostępna tylko po zdjęciu paska rozrządu.karols pisze:A dużo grzebania żeby się dobrać do tej pompy.
Czy istnieje jakiś sposób żeby to zrobić bez zdejmowania rozrządu ?
Jeżeli będziesz zmieniał pompę to polecam zmienić też termostat - no chyba, że jest świeżo założony.
Jeżeli do wymiany rozrządu zostało już niewiele czasu to robić cały rozrząd bo to i tak praktycznie ta sama robota.
Apophis pisze:Piotrze ta pompka nie powoduje takich objawów. U mnie nie zyje od ponad 2 lat.
To bardzo sprawne te wasze układu klimatyzacjiernesto pisze:u mnie od roku, ona bardzie wpływa na funkcję REST.

ernesto pisze:ona bardzie wpływa na funkcję REST.
Też ciekawa teoriaApophis pisze:Dokładnie-rest zima nie grzeje jak ta pompka lezy i to tyle ze zmian.

karols pisze:A propos tej pompki , w jaki sposób najłatwiej ją wymienić bo u mnie też padła?
Nieprawda.Apophis pisze:Trza wymontować cały układ elektrozaworów...
To zależy od jej konkretnej konstrukcji ale zarówno pompę jak i elektrozawory można spokojnie sprawdzić na samochodzie bez ich demontażu.
karols pisze:Ale da rade to zrobić bez wymontowywania serwa ?
Do wyjęcia pompy obiegowej i elektrozaworów trzeba demontować całe serwo ale do ich sprawdzenia robić tego nie trzebapb41ns pisze:nie da rady, serwo trzeba wymontować

Ostatnio zmieniony 18 paź 2015, 13:06 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To ja tak od tyłu zaczne.

Czemu twierdzisz że teoria? Funkcja REST wykonuje dogrzewanie wnętrza resztka ciepła cilnika i do tego musi hasać owa pompka jak nie hasa to mi klimatronic nie załaczy wyżej jak 1biegu wiatraka i po wystudzeniu nagrzewnicy juz wieje tylko chłód.
W D2 jest jedna nagrzewnica dla ścisłości.
Dokładnie tak jest,dlatego do dzis nie chce mi się tego demontowaćFOSS pisze:Do wyjęcia pompy obiegowej i elektrozaworów trzeba demontować całe serwo ale do ich sprawdzenia robić tego nie trzeba

FOSS pisze:To bardzo sprawne te wasze układu klimatyzacji
Tez juz słyszałem że brak tej pompki spowoduje braki w ogrzewaniu no ale gorąco jest i na jałowym biegu nic sie nie dzieje złego.FOSS pisze:Też ciekawa teoria![]()
Czemu twierdzisz że teoria? Funkcja REST wykonuje dogrzewanie wnętrza resztka ciepła cilnika i do tego musi hasać owa pompka jak nie hasa to mi klimatronic nie załaczy wyżej jak 1biegu wiatraka i po wystudzeniu nagrzewnicy juz wieje tylko chłód.
Dokładnie tak mam u siebie,ale nie jarze dlaczego po przekroczeniu 150 zamyka mi nawiewy a wiatrak hasa dalej jak hasał,po załaczeniu obiegu wewnętrznego dmucha normalnie. Wymieniałem klimatronic na darmo bo myslałem że to jego usterka jest...FOSS pisze:Generalnie zawsze po ustawieniu LO-LO czy HI-HI sterownik próbuje jak najszybciej doprowadzić do osiągnięcia zadanego poziomu ogrzewania.
W szczególnym przypadku jaki jest uruchomiony właśnie przed chwilą zimny samochód oraz ustawienie temperatur na HI-HI i trybu pracy klimatyzacji na AUTO wygląda to tak jak opisałeś czyli na początku dmuchawa pracuje na minimalnych obrotach a później, wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego (nie temperatury silnika), zwiększa swoje obroty aż do maksymalnych.
W D2 jest jedna nagrzewnica dla ścisłości.