Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie

Gość

Post autor: Gość » 15 paź 2015, 13:49

Noo kolego jakieś piski i brak obiegu sugeruja na padnięta pompe. Więc dziwne że z braku obiegu nie przegrzewa ci sie silnik. Trza rozbierać bo pewności nie ma co sie z nią dzieje.

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 15 paź 2015, 14:17

ernesto pisze:Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach
A więc , zrobiłem tak jak powiedziałeś i dosłownie przez 5 s leciało ciepłe .
Ale zauważyłem że jak tylko dodam gazu to zaczyna lecieć ciepłe powietrze i po chwili wentylator sam zaczyna z większać obroty. A gdy tylko puszczę gaz to automatycznie robi się zimno.
Apophis pisze:Noo kolego jakieś piski i brak obiegu sugeruja na padnięta pompe. Więc dziwne że z braku obiegu nie przegrzewa ci sie silnik. Trza rozbierać bo pewności nie ma co sie z nią dzieje.
No właśnie dziwne jest to że się nie przegrzewa, tego lata może ze 2 razy wskazówka podskoczyła do 100'C, a tak to normalnie cały czas 90

ernesto

Post autor: ernesto » 15 paź 2015, 15:36

Wygląda mi to na pompę.
Podjedź jeszcze do jakiegoś znachora dla pewności. Nie da się jeździć w takim stanie.

Zimą będziesz marzł a latem może ugotować silnik.

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 15 paź 2015, 16:02

A dużo grzebania żeby się dobrać do tej pompy.
Czy istnieje jakiś sposób żeby to zrobić bez zdejmowania rozrządu ?

Gość

Post autor: Gość » 15 paź 2015, 18:16

Nie istnieje. Więc jak masz juz stary rozrzad to wymieniaj zarazem jak zdrowy to kup tylko pasek.

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 15 paź 2015, 20:09

Ewentualnie pompka elektryczna małego obiegu na podszybiu przy serwie zakończyła żywot




Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Gość

Post autor: Gość » 15 paź 2015, 21:57

Piotrze ta pompka nie powoduje takich objawów. U mnie nie zyje od ponad 2 lat.

ernesto

Post autor: ernesto » 15 paź 2015, 22:34

u mnie od roku, ona bardzie wpływa na funkcję REST.

Gość

Post autor: Gość » 16 paź 2015, 11:18

Dokładnie-rest zima nie grzeje jak ta pompka lezy i to tyle ze zmian. Zapasowa czeka ale komu się chce to wymieniać :D

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 16 paź 2015, 12:53

A propos tej pompki , w jaki sposób najłatwiej ją wymienić bo u mnie też padła?

Gość

Post autor: Gość » 16 paź 2015, 12:58

Trza wymontować cały układ elektrozaworów...

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 16 paź 2015, 14:25

Ale da rade to zrobić bez wymontowywania serwa ?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 17 paź 2015, 08:57

nie da rady, serwo trzeba wymontować
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 paź 2015, 11:22

ernesto pisze:Nie ważne jaka jest temperatura w aucie, czy jest -5 stopni czy +40 po ustawieniu HI + HI na klimatroniku silniczki powinny ustawić się w taki sposób by sadziły pełnym żarem z nawiewów.
Tak być powinno.
ernesto pisze:Mogło coś wpaść i zablokować klapy co spowodowało ich nieprawidłową pracę.
Pracę klap można sprawdzić za pomocą VCDS'a - wszystko widać co robią.
Jedyna ewentualność usterki jaka może wystąpić i która nie będzie widoczna w VCDS to taka, że klapa odczepiła się od silniczka i stoi w miejscu a silniczek elektrycznie jest sprawny i swój ruch wykonuje poprawnie - taka usterka jednak, wbrew pozorom, występuje bardzo rzadko.
ernesto pisze:
karols pisze:Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.
To już jest funkcja programowania. Jeśli ustawisz na LO + LO to komp dak dostraja sterowanie by maksymalnie zbić temperaturę w aucie.
Tu jeszcze jest dobrze...
ernesto pisze:
karols pisze:Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.
Jeśli ustawisz HI + HI to będzie to robił systematycznie.
Dlaczego systematycznie?
Jesli silnik jest zimny to po ustawieniu HI + HI nie przysadzi pełną mocą wentylatora. Dlaczego? Ponieważ będzie nagrzewnicami studził układ chłodzenia co spowoduje jego powolne rozgrzewanie.
W miarę wzrostu temperatury układu chłodzenia wiatrak zwiększa swoją prędkość.
... a tu moim zdaniem tylko prawie dobrze.

Generalnie zawsze po ustawieniu LO-LO czy HI-HI sterownik próbuje jak najszybciej doprowadzić do osiągnięcia zadanego poziomu ogrzewania.
W szczególnym przypadku jaki jest uruchomiony właśnie przed chwilą zimny samochód oraz ustawienie temperatur na HI-HI i trybu pracy klimatyzacji na AUTO wygląda to tak jak opisałeś czyli na początku dmuchawa pracuje na minimalnych obrotach a później, wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego (nie temperatury silnika), zwiększa swoje obroty aż do maksymalnych.

Dlaczego tak się dzieje?...
Sterownik klimatyzacji sprawdza temperaturę płynu chłodzącego i obroty wentylatora wynikają wprost z tej właśnie temperatury, dopóki płyn jest zimy obroty są na 1 a później wraz ze wzrostem temperatury wentylator pracuje coraz szybciej aż do osiągnięcia wartości maksymalnej.
W skrócie mówiąc.... klimatyzacja będzie działała poprawnie (klapy, wentylator) jeżeli zostaną spełnione warunki do tego konieczne (temperatura płynu chłodzącego, temperatura powietrza na skraplaczu klimatyzacji i inne).

Efekt studzenia silnika nagrzewnicami (a raczej spowolnienie jego rozgrzewania) owszem może występować ale akurat nie bezpośrednio dlatego, że w układzie jest więcej płynu do ogrzania :)
Wiesz dlaczego?
karols pisze:A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?
ernesto pisze:Co do pytania o czujnik w nagrzewnicy ? Możliwe że coś jest, lub robi to za pośrednictwem czujnika z ECU silnika, nie zgłębiałem się w tym jeszcze nigdy.
uszek pisze:klimatronik ma 4 czujniki dwa w nogach pasazera oraz jeden na podszybiu oraz w zderzaku dodatkowo jest chyba jeszcze za wentylatorkiem w panelu
Dawno już nie rozbierałem klimatronika w D2, 90% tego co do mnie przyjeżdża to D3 ale z tego co pamiętam to akurat układy klimatyzacji automatycznej nie różnią się jakoś szczególnie ani pomiędzy D2 i D3 ani także A6C5 i C6.

W samym zespole nagrzewnic są 3 główne czujniki temperatury - jeden zaraz za parownikiem klimatyzacji a dwa następne zaraz za nagrzewnicami (po jednym dla każdej nagrzewnicy).
Do tego dochodzi czujnik temperatury w nawiewie centralnym (w D2 jest inaczej niż w D3), czujnik temperatury w panelu klimatronika a także czujnik temperatury zewnętrznej, czujnik ciśnienia czynnika w klimatyzacji, czujnik jakości powietrza, czujnik wilgotności powietrza w kabinie (w D2 chyba go nie ma) oraz czujnik nasłonecznienia.

Do prawidłowego działania klimatyzacji sprawne muszą też być oczywiście sprężarka klimatyzacji, pompa obiegowa płynu chłodzącego oraz elektrozawory zespolone razem z pompą. Układ klimatyzacji musi być nabity, szczelny i drożny. Układ chłodzenia silnika musi być napełniony co najmniej na minimum oraz szczelny i drożny (włącznie z nagrzewnicami).
gtfan pisze:Jeśli chodzi o czujnik temp. płynu chłodzącego to nie ma. Sterowniki, których numer kończy się na literę do 'K' włącznie wyliczają sobie temp. płynu na podstawie zaprogramowanego z góry tempa rozgrzewania silnika i czasu jaki upłynął od jego uruchomienia. Natomiast sterowniki z numerem zakończonym od 'M' w górę biorą tę informację z licznika.
Wg. mnie jest inaczej. Wprawdzie w zespole nagrzewnic nie ma czujników bezpośrednio mierzących temperaturę płynu chłodzącego ale są czujniki umieszczone bezpośrednio za nagrzewnicami które mierzą temperaturę powietrza przepływającego przez nagrzewnicę i m.in. te właśnie odczyty służą jako punkt odniesienia do sterowania klimatyzacją.
karols pisze:Odkręciłem ten wyższy odpowietrznik od nagrzewnicy i niema w nim płynu . Pojawia się dopiero po przegazowaniu. Czy tak powinno być ?
Nie, tak być nie powinno.
Odpowietrzać na włączonej klimatyzacji i na ustawieniu HI-HI.
karols pisze:A dużo grzebania żeby się dobrać do tej pompy.
Czy istnieje jakiś sposób żeby to zrobić bez zdejmowania rozrządu ?
Pompa wody dostępna tylko po zdjęciu paska rozrządu.
Jeżeli będziesz zmieniał pompę to polecam zmienić też termostat - no chyba, że jest świeżo założony.
Jeżeli do wymiany rozrządu zostało już niewiele czasu to robić cały rozrząd bo to i tak praktycznie ta sama robota.
Apophis pisze:Piotrze ta pompka nie powoduje takich objawów. U mnie nie zyje od ponad 2 lat.
ernesto pisze:u mnie od roku, ona bardzie wpływa na funkcję REST.
To bardzo sprawne te wasze układu klimatyzacji :)
ernesto pisze:ona bardzie wpływa na funkcję REST.
Apophis pisze:Dokładnie-rest zima nie grzeje jak ta pompka lezy i to tyle ze zmian.
Też ciekawa teoria :)
karols pisze:A propos tej pompki , w jaki sposób najłatwiej ją wymienić bo u mnie też padła?
Apophis pisze:Trza wymontować cały układ elektrozaworów...
Nieprawda.
To zależy od jej konkretnej konstrukcji ale zarówno pompę jak i elektrozawory można spokojnie sprawdzić na samochodzie bez ich demontażu.
karols pisze:Ale da rade to zrobić bez wymontowywania serwa ?
pb41ns pisze:nie da rady, serwo trzeba wymontować
Do wyjęcia pompy obiegowej i elektrozaworów trzeba demontować całe serwo ale do ich sprawdzenia robić tego nie trzeba :)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2015, 13:06 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

brak

Post autor: brak » 18 paź 2015, 11:33

To ja tak od tyłu zaczne.
FOSS pisze:Do wyjęcia pompy obiegowej i elektrozaworów trzeba demontować całe serwo ale do ich sprawdzenia robić tego nie trzeba :)
Dokładnie tak jest,dlatego do dzis nie chce mi się tego demontować :)
FOSS pisze:To bardzo sprawne te wasze układu klimatyzacji :)
FOSS pisze:Też ciekawa teoria :)
Tez juz słyszałem że brak tej pompki spowoduje braki w ogrzewaniu no ale gorąco jest i na jałowym biegu nic sie nie dzieje złego.
Czemu twierdzisz że teoria? Funkcja REST wykonuje dogrzewanie wnętrza resztka ciepła cilnika i do tego musi hasać owa pompka jak nie hasa to mi klimatronic nie załaczy wyżej jak 1biegu wiatraka i po wystudzeniu nagrzewnicy juz wieje tylko chłód.
FOSS pisze:Generalnie zawsze po ustawieniu LO-LO czy HI-HI sterownik próbuje jak najszybciej doprowadzić do osiągnięcia zadanego poziomu ogrzewania.
W szczególnym przypadku jaki jest uruchomiony właśnie przed chwilą zimny samochód oraz ustawienie temperatur na HI-HI i trybu pracy klimatyzacji na AUTO wygląda to tak jak opisałeś czyli na początku dmuchawa pracuje na minimalnych obrotach a później, wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego (nie temperatury silnika), zwiększa swoje obroty aż do maksymalnych.
Dokładnie tak mam u siebie,ale nie jarze dlaczego po przekroczeniu 150 zamyka mi nawiewy a wiatrak hasa dalej jak hasał,po załaczeniu obiegu wewnętrznego dmucha normalnie. Wymieniałem klimatronic na darmo bo myslałem że to jego usterka jest...

W D2 jest jedna nagrzewnica dla ścisłości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl