Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB ] Kolejność zapłonu a moduły.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

[D2 95 4.2PB ] Kolejność zapłonu a moduły.

Post autor: tutenhamon » 06 wrz 2012, 22:22

Witam. Po przekładce skrzyni długo nie pocieszyłem się sprawnym autem bo.... No właśnie , padł mi 1 z modułów objaw był taki jak można by było się spodziewać oczywiście kontrolka CAT no i inna niż zwykle praca silnika.Okazało się że na pierwszym cylindrze nie ma iskry .Świeca sprawna ,cewka też , sprawdzałem :peace: zostały moduły, oczywiście zamieniłem je , no i teraz na 2 cylindrze nie ma iskry a na 1-wszym już jest, wróciłem do pierwotnego stanu i teraz na 1-wszym znów nie ma iskry a na 2-gim jest czyli 1 z modułów . Stąd moje pytanie jaka jest kolejność zapłonu w naszych v-kach? no i który z modułów ten na górze czy ten od spodu odpowiada za 1-wszy cylinder? Krótko i na temat ;-)

Pozdrawiam Klubowiczów szeryfisch i oczywiście Szopena to dzięki ich zaangażowaniu szybko wymieniłem skrzynie .

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 06 wrz 2012, 23:13


Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 wrz 2012, 06:52

Edit,

Błędna diagnoza... :)
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2012, 12:25 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 07 wrz 2012, 10:25

Hej a czy mógłby ktoś konkretnie napisać jak stoje przed autem/silnikiem 4.2 ABZ od strony zderzaka ;) - jak idą zapłony licząc od zderzaka , lewa - prawa strona ???

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 wrz 2012, 11:40

Wszystko masz w temacie, który podałem. Cylindry 1,2,3,4 lewa strona licząc od zderzaka, cylindry 5,6,7,8 prawa strona licząc od zderzaka. Kolejność zapłonu 1-5-4-8-6-3-7-2, a moduły obsługują odpowiednio cylindry 1,4,6,7 - czarna wtyczka, 2,3,5,8 - brązowa wtyczka. Wymień ten z czarną wtyczką i powinno być dobrze.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 wrz 2012, 12:06

gtfan dobrze pisze, chodzi o rozpiskę moduł na cylinder (źle napisałem wyżej, teraz dopiero looknąłem na schematy)


1 moduł 1 4 6 7
2 moduł 2 3 5 8
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2012, 12:14 przez marekp750, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Szopen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 141
Rejestracja: 15 mar 2010, 22:52
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Szopen » 07 wrz 2012, 12:11

Nie ma za co :)Miło było Cie poznać:) Kup jeden moduł. Jesli chcesz nowy to pasuje od 1.8 turbo zamiennik koło 130zł Bosch z 3 stówki. Używka miedzy 50zł a 100zł
Pozdrawiam :)
No quattro no fun ;)

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 07 wrz 2012, 13:47

ok , czyli rozumiem , że jeśli na Vagu, podglądając kanał 19 i 20 gdzie są po 4 banki w każdym , i widząc, że wypada zapłon w 1 banku kanału 19 oraz 7 banku kanału 20 - wychodzi na to że mam zwrócić uwagę na cewki od strony zderzaka - 1 cewka po lewej stronie oraz 3 ( CZYTAJ 7 ) cewka po prawej stronie ???

Czyli schemat jest taki ???


4 ------------8 ** 2--------- 8
3 ----------- 4 ** 7-----------7
2------------ 5 ** 3-----------6
1-------------1 ** 6-----------5
Cewki-Zapłony Zapłony -Cewki

_______________________ZDERZAK________________________________

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 wrz 2012, 14:13

Na pokrywach zaworów masz wytłoczone numery cylindrów. Pokrywają się one z okienkami w Vagu - czyli 1 cylinder - 1 okienko kanału 19, 2 - 2 okienko i tak dalej aż do 8 cylindra - 4 okienko kanału 20.
wypada zapłon w 1 banku kanału 19 oraz 7 banku kanału 20 - wychodzi na to że mam zwrócić uwagę na cewki od strony zderzaka - 1 cewka po lewej stronie oraz 3 ( CZYTAJ 7 ) cewka po prawej stronie
Dokładnie tak.


Kolejność zapłonów 1-5-4-8-6-3-7-2 oznacza, że w jednym cyklu pracy silnika zapłony występują fizycznie kolejno na 1 cylindrze, później 5, następnie 4 i tak dalej aż do cylindra 2, na którym iskra pojawia się ostatnia. Ma to znaczenie przy podłączaniu okablowania do silnika, jak pozamieniasz wtyczki cewek, to silnik nie będzie działał prawidłowo.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 07 wrz 2012, 16:55

No właśnie gtfan o taką rzeczową i krótka odpowiedz mi chodziło. Niestety wiedza kosztuje Masz u mnie punkcik ,no i oczywiście dobre piwko w przyszłości .Pozdrawiam

Wzajemnie Szopen macie tam u siebie niezłą flądrę . wpadnę jeszcze na rybkę.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 07 wrz 2012, 20:43

hehe lopatologicznie ale poszlo dzieki rowniez za pomoc

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 16 wrz 2012, 14:02

Moduł wymieniony , silnik pracuje idealnie .

Awatar użytkownika
-pawlo111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 19 kwie 2015, 23:35
Lokalizacja: RKL

Post autor: -pawlo111 » 24 paź 2015, 15:46

Witam pytanie odnośnie modułu - bo mi padł ten z czarnymi wtyczkami.

Sprawdzone przez podmiankę wtyczek. Nie było życia na 7 cyl a po podmiance nie ma na 8 :)

Pytanie co kupić?
zamienniki działają? czy lepiej używka?
Podpis zastrzelony przez regulamin.

Gość

Post autor: Gość » 24 paź 2015, 20:24

Najlepiej to dac magikowi co go naprawi i bedzie juz wieczny ale takich to mało dziś. ja kupowałem OE uzywki i do dzis smigają(5lat) do tego jeden lezy w schowku w zapasie.

ernesto

Post autor: ernesto » 24 paź 2015, 22:47

-pawlo111 pisze: Pytanie co kupić?
zamienniki działają? czy lepiej używka?
Lepsza ori używka, niż nowy zamiennik.
Szukaj od A4 B5 1.8 T

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl