Pozdrawiam Klubowiczów szeryfisch i oczywiście Szopena to dzięki ich zaangażowaniu szybko wymieniłem skrzynie .
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB ] Kolejność zapłonu a moduły.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
[D2 95 4.2PB ] Kolejność zapłonu a moduły.
Witam. Po przekładce skrzyni długo nie pocieszyłem się sprawnym autem bo.... No właśnie , padł mi 1 z modułów objaw był taki jak można by było się spodziewać oczywiście kontrolka CAT no i inna niż zwykle praca silnika.Okazało się że na pierwszym cylindrze nie ma iskry .Świeca sprawna ,cewka też , sprawdzałem
zostały moduły, oczywiście zamieniłem je , no i teraz na 2 cylindrze nie ma iskry a na 1-wszym już jest, wróciłem do pierwotnego stanu i teraz na 1-wszym znów nie ma iskry a na 2-gim jest czyli 1 z modułów . Stąd moje pytanie jaka jest kolejność zapłonu w naszych v-kach? no i który z modułów ten na górze czy ten od spodu odpowiada za 1-wszy cylinder? Krótko i na temat ;-)
Pozdrawiam Klubowiczów szeryfisch i oczywiście Szopena to dzięki ich zaangażowaniu szybko wymieniłem skrzynie .
Pozdrawiam Klubowiczów szeryfisch i oczywiście Szopena to dzięki ich zaangażowaniu szybko wymieniłem skrzynie .
Edit,
Błędna diagnoza...
Błędna diagnoza...

Ostatnio zmieniony 07 wrz 2012, 12:25 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko masz w temacie, który podałem. Cylindry 1,2,3,4 lewa strona licząc od zderzaka, cylindry 5,6,7,8 prawa strona licząc od zderzaka. Kolejność zapłonu 1-5-4-8-6-3-7-2, a moduły obsługują odpowiednio cylindry 1,4,6,7 - czarna wtyczka, 2,3,5,8 - brązowa wtyczka. Wymień ten z czarną wtyczką i powinno być dobrze.
gtfan dobrze pisze, chodzi o rozpiskę moduł na cylinder (źle napisałem wyżej, teraz dopiero looknąłem na schematy)
1 moduł 1 4 6 7
2 moduł 2 3 5 8
1 moduł 1 4 6 7
2 moduł 2 3 5 8
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2012, 12:14 przez marekp750, łącznie zmieniany 2 razy.
ok , czyli rozumiem , że jeśli na Vagu, podglądając kanał 19 i 20 gdzie są po 4 banki w każdym , i widząc, że wypada zapłon w 1 banku kanału 19 oraz 7 banku kanału 20 - wychodzi na to że mam zwrócić uwagę na cewki od strony zderzaka - 1 cewka po lewej stronie oraz 3 ( CZYTAJ 7 ) cewka po prawej stronie ???
Czyli schemat jest taki ???
4 ------------8 ** 2--------- 8
3 ----------- 4 ** 7-----------7
2------------ 5 ** 3-----------6
1-------------1 ** 6-----------5
Cewki-Zapłony Zapłony -Cewki
_______________________ZDERZAK________________________________
Czyli schemat jest taki ???
4 ------------8 ** 2--------- 8
3 ----------- 4 ** 7-----------7
2------------ 5 ** 3-----------6
1-------------1 ** 6-----------5
Cewki-Zapłony Zapłony -Cewki
_______________________ZDERZAK________________________________
Na pokrywach zaworów masz wytłoczone numery cylindrów. Pokrywają się one z okienkami w Vagu - czyli 1 cylinder - 1 okienko kanału 19, 2 - 2 okienko i tak dalej aż do 8 cylindra - 4 okienko kanału 20.
Kolejność zapłonów 1-5-4-8-6-3-7-2 oznacza, że w jednym cyklu pracy silnika zapłony występują fizycznie kolejno na 1 cylindrze, później 5, następnie 4 i tak dalej aż do cylindra 2, na którym iskra pojawia się ostatnia. Ma to znaczenie przy podłączaniu okablowania do silnika, jak pozamieniasz wtyczki cewek, to silnik nie będzie działał prawidłowo.
Dokładnie tak.wypada zapłon w 1 banku kanału 19 oraz 7 banku kanału 20 - wychodzi na to że mam zwrócić uwagę na cewki od strony zderzaka - 1 cewka po lewej stronie oraz 3 ( CZYTAJ 7 ) cewka po prawej stronie
Kolejność zapłonów 1-5-4-8-6-3-7-2 oznacza, że w jednym cyklu pracy silnika zapłony występują fizycznie kolejno na 1 cylindrze, później 5, następnie 4 i tak dalej aż do cylindra 2, na którym iskra pojawia się ostatnia. Ma to znaczenie przy podłączaniu okablowania do silnika, jak pozamieniasz wtyczki cewek, to silnik nie będzie działał prawidłowo.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno