[D3 03 3.7MPI/LPG ] NIe chce odpalić, Cyka
mmmat, Nie chcę Cię martwić ale wyciągnąć rozrusznik nie jest łatwo w tym modelu. Ostatnia śruba, która przechodzi za skrzynią strasznie utrudnia sytuację. Z informacji jakie podałeś typuję automat bądź smar na komutatorze i szczotkach. W tych rozrusznikach lubi sobie smar wycieknąć z rolek, ponieważ temperatura spadła możesz mieć problemy z rana z odpaleniem - smar gęstnieje w niskich temperaturach.
Moja rada, zrzuć w pierwszej kolejności belkę pod silnikiem, prawą poduchę, ściągnij dekiel z rozrusznika i sprawdź komutator. Jeśli okaże się, że z nim wszystko ok to czeka Cię odkręcenie przynajmniej dwóch śrub za kolektorem wydechowym, odsunięcie rury od układu wydechowego i dopiero ostatnia śruba za skrzynią od rozrusznika.
Moja rada, zrzuć w pierwszej kolejności belkę pod silnikiem, prawą poduchę, ściągnij dekiel z rozrusznika i sprawdź komutator. Jeśli okaże się, że z nim wszystko ok to czeka Cię odkręcenie przynajmniej dwóch śrub za kolektorem wydechowym, odsunięcie rury od układu wydechowego i dopiero ostatnia śruba za skrzynią od rozrusznika.
Moim zdaniem rozrusznik już powiedział dość. Mnie również czeka jego wymiana ale czasu brak...
Jeżeli masz podnośnik, dźwig do podwieszenia silnika, dobre narzędzia a wszystkie śruby się odkręcą to robota jest spokojna i zajmie kilka godzin.
Jeżeli już tyle zrzuci to lepiej od razy wymontować ten rozrusznik bo dalszej pracy nie ma już wiele. Cała procedura jest w ELSIE i nie jest to jakiś kosmos jak to niektórzy opisują. Jeden z kolegów tutaj opisywał swoje przeboje z tym tematem i nawet stwierdził, że byłby to teraz w stanie zrobić w 2 godzinyMatGol pisze:Moja rada, zrzuć w pierwszej kolejności belkę pod silnikiem, prawą poduchę, ściągnij dekiel z rozrusznika i sprawdź komutator. Jeśli okaże się, że z nim wszystko ok to czeka Cię odkręcenie przynajmniej dwóch śrub za kolektorem wydechowym, odsunięcie rury od układu wydechowego i dopiero ostatnia śruba za skrzynią od rozrusznika.
Jeżeli masz podnośnik, dźwig do podwieszenia silnika, dobre narzędzia a wszystkie śruby się odkręcą to robota jest spokojna i zajmie kilka godzin.
Kontakt: nick + @wp.pl
ja już miałem wyciągać ten rozrusznik tylko ze znajomemu mechanikowi się 11 listopada przedłużył myślę e jutro już będzie w stanie naprawiać MATGOL właśnie automatu nie zakupiłem jeszcze, mam tylko szczotki i bendiks, a jak po przekręceniu zapłonu słychać pojedyncze cyknięcie, tak jak by elektromagnes wybił to wcale nie oznacza ze automat będzie ok? to ak kolektor muszę ruszyć to przy okazji wsadzę brakujący emulator sondy lambda, bo ktoś zamontował tylko 1, VANDYKE właśnie ściągam ELSE tylko jeden problem... 26gb, to jeszcze z tydzień będę ściągał niestety, a nie ma ktoś obrazków z ELSY tylko z a8? albo chociaż tej części z rozrusznikiem.
przyczyna
a Panowie wymieniałem jeszcze pasek od akcesoriów przy okazji, i po przejechaniu z 300 metrów stało się z nim coś takiego
Czy jest możliwość że pasek się tak rozpadł z winy paska i mogę go reklamować? czy raczej z winy mechanika?
i ile się powinno zapłacić za naprawę rozrusznika z wyjęciem i wsadzeniem oraz z tą częścią z zdjęcia z góry?
a Panowie wymieniałem jeszcze pasek od akcesoriów przy okazji, i po przejechaniu z 300 metrów stało się z nim coś takiego
Czy jest możliwość że pasek się tak rozpadł z winy paska i mogę go reklamować? czy raczej z winy mechanika?
i ile się powinno zapłacić za naprawę rozrusznika z wyjęciem i wsadzeniem oraz z tą częścią z zdjęcia z góry?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Wszystkie rolki były sprawdzane pod względem uszkodzeń ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
mmmat, Do wymiany komutatora nie trzeba wyciągać rozrusznika, co bardzo ułatwia sprawę. Czas pracy jakieś 3h na spokojnie.
Jak stary pasek został wymieniony ze względu na zużycie, nie przecięcie tzn, że nowy został źle zamontowany. Raczej wątpliwe, żeby rolki nagle zaczęły ciąć. Nowe paski raczej nie strzelają po 300m
Jak stary pasek został wymieniony ze względu na zużycie, nie przecięcie tzn, że nowy został źle zamontowany. Raczej wątpliwe, żeby rolki nagle zaczęły ciąć. Nowe paski raczej nie strzelają po 300m
rolki są ok, stary pasek chciałem wymienić ponieważ co jakiś czas piszczal. Założyłem stary pasek spowrotem i jest ok. Czyli 100% wina mechanika?? Czy wgl. sa szanse aby to reklamowac zebym z siebie glopka w sklepie nie robił:) A cala wyprawa z rozrusznikiem zajęła mu około 9godzin. Zapłaciłem 800 z częściami. Za dużo prawda? mój znajomy mechanik niestety nie był w stanie, za długo świętował i dałem komu innemu do zrobienia.
Matgol ale szczotki też trzeba było bo się rozsypały
Matgol ale szczotki też trzeba było bo się rozsypały
Z rozrusznika można na aucie ściągnąć dekiel, wtedy dostajesz się do komutatora, a przy okazji szczotek. Co ułatwia zadanie. Można więc to było szybko i bezboleśnie zrobić.
Jeśli mechanik faktycznie wyciągnął rozrusznik i sprawdził przy okazji całą resztę to 800zł z częściami nie jest "wielką" sumą. Jak już pisałem, to nie takie łatwe zadanie w d3.
Jeśli mechanik faktycznie wyciągnął rozrusznik i sprawdził przy okazji całą resztę to 800zł z częściami nie jest "wielką" sumą. Jak już pisałem, to nie takie łatwe zadanie w d3.
Oj raczej źle założony. Pewnie po jednej rolce szedł trochę bokiem.mmmat pisze:wymieniałem jeszcze pasek od akcesoriów przy okazji, i po przejechaniu z 300 metrów stało się z nim coś takiego
Czy jest możliwość że pasek się tak rozpadł z winy paska i mogę go reklamować? czy raczej z winy mechanika?
Jakby nowy był w takim stanie, że padł samoczynnie po 300m to raczej widać by to było w rękach, już przy zakładaniu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-