części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu

Awatar użytkownika
vanos2012
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 19 lis 2015, 16:51
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: vanos2012 » 20 lis 2015, 08:32

ok Dzięki za rade, teraz dowiedziałem się że ponoć są tam 2 uszczelniacze (simmeringi) i już nie wiem który jest który, (moja wiedza opiera się tylko z czytania forum) <boisie> Ale nic, mam nadzieję że mechanik będzie wiedział co robić...

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2015, 08:52

Ja mam te uszczelnienia, pozniej sprawdze to powiem ci ktore gdzie jest. Na pewno na koncu jest uszczelniacz z jedna warga, miedzy torsenem a skrzynia jest podwojny simering wyglada jakby byly dwa sklejone do siebie .

Awatar użytkownika
vanos2012
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 19 lis 2015, 16:51
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: vanos2012 » 20 lis 2015, 09:14

Oki, dzięki :> Czyli z tego co rozumiem ten "na końcu z jedną wargą" to ten od uszczelnienia torsena na tej flanszy od wału. A ten między skrzynią a torsenem "podwójny" to się wymienia jeśli olej ze skrzyni przecieka do torsena.??

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 20 lis 2015, 09:48

Dokladnie tak
Pomiedzy torsenem a skrzynia jest specjalny uszczelniacz .

Jesli on padl to z otworku na boku skrzyni tuz obok przykrecania obudowy torsena do skrzyni pojawi sie wyciek.
Rodzaj oleju jaki poleci swiadczy o tym ktora czesc uszczelniacza padla oraz by nie bylo sytuacji przecieku jednego oleju w drugi-awaria albo torsena albo skrzyni-

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2015, 12:18

Tak jak Adam pisze wszystko jasne. Tyczy sie to LIFTa
DOdam że ja kupiłem ten uszczelniacz bo myslalem ze mam rpzeciek na polaczeniu skrzynia z torsenem a okazało sie ze nie było zaslepki odpowietrznika na górze. (sa dwa)

Porownianie simmeringów
Obrazek

Obrazek

Po lewej na łaczeniu skrzynia torsen, drugi na wyjsciu z torsena na flansze na wał.

Poza tym ten drugi jak ktos chce to mam do sprzedania. Orginał z ASO

Awatar użytkownika
vanos2012
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 19 lis 2015, 16:51
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: vanos2012 » 20 lis 2015, 18:45

Dzięki wielkie panowie. Teoretycznie wszystko jasne. W next tygodniu zostawiam auto na warsztacie i zobaczymy co u mnie siedzi. Mam nadzieję że ten ostatni, bo przy nim najmniej roboty.
Kolego "Uszek" Co do tej zaślepki odpowietrznika to widać ją normalnie po wejściu pod auto czy jest od góry skrzyni schowana?
I mam jeszcze jedno pytanie ile tak +/- cenią fachowcy za taką robotę, tj. wymianę tego 1 i ewentualnie 2 simeringu?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2015, 19:11

WIec zaslepki nie widac da sie ja wymacac ale trzeba troche sanki opuscic w doł. CO do tego ile sobie cenia to nie pomoge.

Ten z lewej jest drogi bo chyba prawie 200 złi dostepny praktycznie w aso, ten drugi tez w aso kosztuje ok 60 zł.

Awatar użytkownika
vanos2012
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 19 lis 2015, 16:51
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: vanos2012 » 20 lis 2015, 19:16

ok dzięki, w następnym tyg jak będę wiedział dokładnie co i jak to napisze na PW w sprawie kupna tej uszczelki od Ciebie

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2015, 19:30

Ta do torsena to schodzi z wymiana z 2 godz, wiecej zabawy jest przy odkrecaniu wydechu, i wału niz z wymiana tego uszczelniacza

wujoo933
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 01 wrz 2015, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wujoo933 » 20 lis 2015, 22:12

Ja polecam wszystkim sprawdzenie opisanej usterki w tym temacie u siebie, ponieważ olej kapie na katy, śladu auto nie zostawia a oleju ubywa. Przerabiałem to samo u siebie :) Tylko że w pre'fl

Na szczęście u mnie to był początek nieszczelności i oleju praktycznie nic nie "wyparowało" :]

Awatar użytkownika
vanos2012
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 19 lis 2015, 16:51
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: vanos2012 » 30 lis 2015, 14:58

I niestety po odkreceniu korka od wlewu w torsen wylał się nadmiar czerwonego oleju <boisie> .... czyli wychodzi na to że olej ze skrzyni przelewa się do torsena i teraz muszę szukać jakiegos specjalisty

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 01 gru 2015, 08:38

A pewien jestes ze ktos tam nie wlal takiego oleju?
To ze czerwony to nie znaczy ze to ATF
U ciebie w skrzyni LT71141 jest slomkowy
Do przekladni recznych np Mercedes,Opel jest nie ATF a czerwony bardzo go przypominajacy.
Zmien olej w torsenie na wlasciwy i sprawdz za jakis czas.

Awatar użytkownika
vanos2012
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 19 lis 2015, 16:51
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: vanos2012 » 01 gru 2015, 09:39

SenatorS8 pisze:A pewien jestes ze ktos tam nie wlal takiego oleju?
To ze czerwony to nie znaczy ze to ATF
U ciebie w skrzyni LT71141 jest slomkowy
Do przekladni recznych np Mercedes,Opel jest nie ATF a czerwony bardzo go przypominajacy.
Zmien olej w torsenie na wlasciwy i sprawdz za jakis czas.
Właśnie też tak pomyślałem że tak może być tylko skąd się wziął ten nadmiar??
Po odkręceniu korka wlewowego tego z boku torsena po stronie pasażera wylało się z ok 300 ml.
No chyba że jakimś innym sposobem komuś udało się tam tyle tego wlać, czarna magia.
Dziwne bo skoro uszkodzony jest simering skrzynia-torsen to dlaczego nie wycieka otworem inspekcyjnym czy jak on tam się nazywa.?

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 12 lip 2017, 07:53

Mam ten sam problem. Olej w torsenie i w skrzyni uzupełniony. Po jakimś czasie w torsenie za dużo w skrzyni za mało. Rozumiem że simering.
Czy dam radę to naprawić samemu, bez wyciągania skrzyni? Dużo z tym zabawy? To ten simering podwójny?, o którym pisano powyżej?
Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedź.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 20 lip 2017, 20:33

Wg elsy nie wygląda to jakoś tragicznie, ale też chciałbym się dowiedzieć, jak to wygląda w praktyce...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl