Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Czyżby skrzynia do remontu? Pomocy!!

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 24 lis 2015, 16:25

Troszke mnie uspokoiles. Jak doszedles ze to regulator? Bledy te same? Jakie kosztA

tomig
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 07 sty 2015, 20:10
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: tomig » 24 lis 2015, 19:11

wszystkie żarówki wewnątrz auta pulsowały i tak jak u Ciebie skrzynia pracowała normalnie ale podświetlały się wszystkie biegi na raz , po wymianie nie było już z tym problemu , koszt kilkadziesiąt złotych o ile dobrze pamiętam bo było to dosyć dawno

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 24 lis 2015, 19:24

Hmm ale u mnie podswietla wszystkie biegi i wpada w teyb awaryjny i jest tylko 3 bieg

tomig
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 07 sty 2015, 20:10
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: tomig » 24 lis 2015, 19:51

skrzynia pewnie łapie jakiś błąd właśnie przez ten prąd , zmień ten regulator i wyjaśni się wszystko

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 24 lis 2015, 19:57

Ok tak wlasnie zrobie. Jest jak mowisz kasuje blad na skrzyni i po ujechaniu kilkunastu metrow znow tryb awaryjny i blad 18159

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 24 lis 2015, 21:51

A tak nawiasem do roboty jest z wymiana tego regulatora? Jak sie do tego zabrac

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 25 lis 2015, 08:21

Dobra chyba temat sie klaruje zmierzyłem łądowanie:
-zimny silnik po nocy auto zgaszone 12,2V
-auto odpalone ale wyłączone odbiorniki 18,5V
-auto odpalone wszystkie odbiorniki włączone 18,2

Rozumiem ze regulator do wymiany.

Powiedzcie mi czy jest mozliwość jakoś odpięcia alternatora na czas dojazdu do mechanika około 10km? jakaś kostla lub cos zeby nie łądował?

ernesto

Re: Czyżby skrzynia do remontu? Pomocy!!

Post autor: ernesto » 25 lis 2015, 08:31

grzybek86 pisze: 18159 Zasilanie - napięcie zbyt wysokie

Po skasowaniu zawsze powraca bład 18159
Tu powinna zapalić się zapalić kontrolka w głowie, jest jakiś trop.
Mówi się o uszkodzeniu alternatora i zazwyczaj odbywa się tak, że zanika/słabnie lub całkowity brak ładowania.

Rzadko się zdarza, ale jednak występuje uszkodzenie w odwrotną stronę alternatora.
Napięcie nie może przekraczać 14.6 V jeśli będzie większe dojdzie do uszkodzenia akumulatora oraz instalacji elektrycznej.
Zaczął bym od sprawdzenia ładowania. Podejrzewam, że będzie za wysokie.
Co potwierdza błąd i kontrolka akumulatora na FIS-ie

Kolega miał podobny przypadek w MB, zaczęło palić żarówki i gotowało akumulator.
Co się okazało ładowanie miał 18 V


DODANO:
Dodałeś posta jak pisałem :)
Czyli sprawdziło się to co podejrzewałem.
Możesz odpiąć ale nie jestem pewien jak to będzie w Twoim alternatorze i jak masz sterowanie wzbudzenia.
Spróbuj odpiąć wtyczkę i zobacz co się dzieje.
Jeśli nie pomoże to polecałbym lawetę ewentualnie wolne holowanie.
Jazda z takim ładowaniem może doprowadzić do poważnych uszkodzeń w instalacji elektrycznej.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, 08:37 przez ernesto, łącznie zmieniany 1 raz.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 25 lis 2015, 08:34

i u mnie jest podobnie. jest jakis sposob zeby na szybko odpiąć alternator i dojechac kawałek do mechanika?

ernesto

Post autor: ernesto » 25 lis 2015, 08:41

grzybek86 pisze:i u mnie jest podobnie. jest jakis sposob zeby na szybko odpiąć alternator i dojechac kawałek do mechanika?
Alternator jeśli nie będzie miał odbiornika który magazynuje napięcie i prąd, w tym przypadku jest to akumulator ulegnie uszkodzeniu.
Nie wolno odpalać auta jeśli alternator nie jest podpięty do baterii.
Upali diody i altek będzie się nadawał do głębszej naprawy.
Spróbuj wypiąć wtyczkę co idzie do wzbudzenia.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 25 lis 2015, 09:25

Kazdy alternator czy to samo czy to obcowzbudny i tak zacznie samoczynnie ladowac.
Samowzbudny zadziala od razu
Obcowzbudny potrzebuje tylko odpowiednich obrotow przewaznie 1/3 max obrotow silnika i joz laduje.

Inna para kaloszy gdy regulacja zajmuja sie oddzialne elementy niebedace wbudowane w alternator.
Takze laweta badz wolny hol.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 25 lis 2015, 09:40

czyli co najlepiej mam zrobic? hol czy moge odpiąć alternator?

ernesto

Post autor: ernesto » 25 lis 2015, 09:53

hol, Adam ma racje, odpięcie nie pomoże. A samo odpięcie (+) idącego do akumulatora przy nim tylko go wykończy już do reszty.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 25 lis 2015, 09:55

zaryzykowałbym odpiecie wtyczek z altka ale gdzie ich szukac?

ernesto

Post autor: ernesto » 25 lis 2015, 11:05

grzybek86 pisze:zaryzykowałbym odpiecie wtyczek z altka ale gdzie ich szukac?
Wtyczka jest od tyłu alternatora.

Ale..
SenatorS8 pisze:Kazdy alternator czy to samo czy to obcowzbudny i tak zacznie samoczynnie ladowac.
Samowzbudny zadziala od razu
Byłem sprawdzić właśnie u siebie. Po odpięciu znikła kontrolka od ładowania, ale ładowanie było po odpaleniu.
Tak więc zostaje Ci holowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl