części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 3.0TDI ] Jak sprawdzić stan wtryskiwaczy?

unknownuser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: unknownuser » 29 lis 2015, 23:17

W sumie racja, nie pomyślałem o tym... chociaż warsztaty, które ja znam, to akurat takiego zestawu nie mają...

Wskazaniami komputera się nie przejmować?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 lis 2015, 23:39

unknownuser pisze:chociaż warsztaty, które ja znam, to akurat takiego zestawu nie mają
No cóż, moim zdaniem to podstawa przy diagnozowaniu silników diesla.
unknownuser pisze:Wskazaniami komputera się nie przejmować?
Przejmować jak przejmować, jedź do kogoś kto potrafi to zdiagnozować i będziesz spać spokojnie.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 30 lis 2015, 22:53

unknownuser pisze:
Apophis pisze:unknownuser, Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
Za każdym razem jak dodaję post to wybieram odpowiedni początek, a po dodaniu posta nigdy nie ma... to chyba kwestia, że korzystam z Opery... nie wiem, kiedyś już tak miałem i się okazało, że to nie moja wina.
panton pisze:możesz sprawdzić korekty

Grupa 072
Grupa 073
Grupa 074
Grupa 075
Grupa 076
Grupa 077

po wymianie wtrysków należy je zakodować
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Podpowiesz od razu jakie korekty są dopuszczalne? Oczywiście chcę sprawdzić tak mniej więcej te wtryski, więc mam świadomość, że to półśrodek sprawdzenia.

Co do kodowania, mam silnik ASB, więc chyba jakoś inaczej to będzie?

Podłączyłem w międzyczasie komputer i oto moje wyniki:
18:40:17 Group 072
0.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


18:40:17 Group 073
-10.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-2.0 ms Time Corr.


18:40:17 Group 074
14.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
14.0 ms Time Corr.


18:41:10 Group 075
-4.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


18:41:10 Group 076
-14.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-8.0 ms Time Corr.


18:41:10 Group 077
-4.0 ms Time Corr.
2.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
Jest OKI

unknownuser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: unknownuser » 01 gru 2015, 16:40

Nie wiem czy mogę, ale najwyżej będziemy edytować post:
http://allegro.pl/audi-3-0-tdi-a6-a4-a8 ... 19072.html

Coś takiego znalazłem blisko siebie, wycenili usługę na 80zł za sztukę - czyszczenie z wykresem stanu, a jak wtrysk uszkodzony i maszyna go nie przyjmie to nic się nie płaci - jedyny minus trzeba wtryski zdemontować i dostarczyć do nich, na aucie nic nie zrobią, wyjąć u siebie też nie wyjmą. Co myślicie o takiej ofercie?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 gru 2015, 21:17

unknownuser pisze:Co myślicie o takiej ofercie?
Zapytaj o kodowanie regenerowanych wtryskiwaczy. Regenerując wtryski, zmienia się wydatek a to z kolei musi być zakodowane w sterowniku silnika ...prościej pisząc, czy generują nowe kody dla wtryskiwaczy.

unknownuser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: unknownuser » 01 gru 2015, 22:44

Oglądałem swoje wtryskiwacze i faktycznie każdy ma swój kod... zadzwonię jutro i zapytam o to - chociaż poczekaj, oni ich nie regenerują, bo podobno się nie da - facet powiedział, że jak wtryski są tylko czyszczone i sprawdzane, a jeżeli przy sprawdzeniu wychodzi, że jest w agonalnym stanie to nawet nie czyszczą tylko oddają bez kosztów, bo nie są w stanie nic zrobić.

Im dalej w las tym ciemniej... chcę przede wszystkim zacząć od ustalenia stanu swoich wtryskiwaczy i teraz są dwie opcje: warsztat i sprawdzenie na aucie (jeżeli dobrze zrozumiałem wcześniejsze podpowiedzi - gdzie rozsądnie cenowo w Trójmiescie i okolicach) lub wyjęcie i sprawdzenie na stole - pytanie to lepsze?

Jednocześnie chciałbym zawczasu ustalić jak się nowe wtryski koduje, podpowie ktoś? Jeżeli komputer się nie myli i tylko jedenmam w tragicznym stanie, a reszta jeszcze trochę pożyje, to narazie wymienię jeden i będę obserwował co się dzieje.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 gru 2015, 07:55

z tymi kodami to tu nie o to chodzi
ja się zagłębiłem w temat troszkę głębiej a jak wiadomo im dalej w las to więcej drzew :]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 gru 2015, 07:59

na motorze ich prawidłowo nie sprawdzisz te takie przelewy i korekty to tylko sygnał co najwyżej .
Temat mam przerobiony bo mam w serwisie Q7 3.0 tdi

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 gru 2015, 20:42

pepi pisze:z tymi kodami to tu nie o to chodzi
Kod to po prostu informacja dla sterownika o wydajności/korekcie dla poszczególnego wtrysku. Regenerując wtryski musimy (a raczej powinniśmy) wprowadzić do sterownika nowe korekty (kody).
Ja w sumie nie zagłębiałem się w dokładną terminologię ale robię w firmie to co kilka, kilkanaście dni ;)

unknownuser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: unknownuser » 03 gru 2015, 15:15

danishow pisze:
pepi pisze:z tymi kodami to tu nie o to chodzi
Kod to po prostu informacja dla sterownika o wydajności/korekcie dla poszczególnego wtrysku. Regenerując wtryski musimy (a raczej powinniśmy) wprowadzić do sterownika nowe korekty (kody).
Ja w sumie nie zagłębiałem się w dokładną terminologię ale robię w firmie to co kilka, kilkanaście dni ;)
Koledzy, ale albo Wy mylicie pojęcie, albo ja źle zrozumiałem. Warsztat, którego ofertę pokazałem, NIE robi regeneracji tych wtrystkiwaczy, TYLKO czyszczenie. Przy regeneracji faktycznie potrzebny jest nowy kod, przy czyszczeniu chyba raczej nie, skoro nic nie wymieniają, a TYLKO czyszczą i sprawdzają stan. Dobrze czy źle mówię?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 gru 2015, 21:39

unknownuser pisze:Dobrze czy źle mówię?
Przy czyszczeniu nie potrzebujesz ;) ...ja się tylko tak niepotrzebnie o tych kodach rozpisałem <faktycznie>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 gru 2015, 07:37

po wpisaniu kodu auto uczy się wtryskiwacza i samo tą poprawkę wylicza :]
to jest najlepsze
niby te korekty wpisane we wtryskiwaczu są ale ...
tak jak by ich nie było :]

unknownuser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: unknownuser » 07 gru 2015, 16:01

danishow pisze:unknownuser, każdy dobry warsztat ma na wyposażeniu ów zestaw do mierzenia wydatku. Jak nie jesteś w stanie tego zrobić to zleć komuś robotę, na pewno dużo nie kosztuje ...od czegoś trzeba zacząć ;)
pepi pisze:na motorze ich prawidłowo nie sprawdzisz te takie przelewy i korekty to tylko sygnał co najwyżej .
Temat mam przerobiony bo mam w serwisie Q7 3.0 tdi
Dwie różne podpowiedzi i nie wiem co robić ;-) czy szukać warsztatu, który mi to na aucie sprawdzi czy wyjmować i na stole sprawdzać? Stół niby lepszy będzie, ale wchodzę w koszta nie wiem czy potrzebne, na aucie to chyba znacznie taniej się sprawdzi? Dla mnie też istotne jest to, że firma od sprawdzania i czyszczenia nie ma swojego warsztatu i ja mam z tymi wtryskiwaczami biegać... auto gdzieś musi stać w tym czasie...

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 07 gru 2015, 22:56

Wstępnie nie popadałbym w duże koszty z wymontowaniem i wysyłaniem wtrysków do sprawdzenia, w końcu chodzi tylko o SPRAWDZENIE. Zrób test na aucie a jak któryś nie domaga to i tak to wyjdzie ;)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 gru 2015, 08:22

czy ja wiem u mnie biorą 100 zł za sztukę za sprawdzenie
czy ja wiem czy to tanio 600 pl wywalić w błoto kolega z Q7 to ze 3 razy sprawdzał
bo brał na allegro niby sprawne które miały porobione testy i wydruki
ale rzeczywistość była inna .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl