[D3 05 3.0TDI ] Jak sprawdzić stan wtryskiwaczy?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
No cóż, moim zdaniem to podstawa przy diagnozowaniu silników diesla.unknownuser pisze:chociaż warsztaty, które ja znam, to akurat takiego zestawu nie mają
Przejmować jak przejmować, jedź do kogoś kto potrafi to zdiagnozować i będziesz spać spokojnie.unknownuser pisze:Wskazaniami komputera się nie przejmować?
Jest OKIunknownuser pisze:Za każdym razem jak dodaję post to wybieram odpowiedni początek, a po dodaniu posta nigdy nie ma... to chyba kwestia, że korzystam z Opery... nie wiem, kiedyś już tak miałem i się okazało, że to nie moja wina.Apophis pisze:unknownuser, Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
Podpowiesz od razu jakie korekty są dopuszczalne? Oczywiście chcę sprawdzić tak mniej więcej te wtryski, więc mam świadomość, że to półśrodek sprawdzenia.panton pisze:możesz sprawdzić korekty
Grupa 072
Grupa 073
Grupa 074
Grupa 075
Grupa 076
Grupa 077
po wymianie wtrysków należy je zakodować
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Co do kodowania, mam silnik ASB, więc chyba jakoś inaczej to będzie?
Podłączyłem w międzyczasie komputer i oto moje wyniki:
18:40:17 Group 072
0.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
18:40:17 Group 073
-10.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-2.0 ms Time Corr.
18:40:17 Group 074
14.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
14.0 ms Time Corr.
18:41:10 Group 075
-4.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
18:41:10 Group 076
-14.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-8.0 ms Time Corr.
18:41:10 Group 077
-4.0 ms Time Corr.
2.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
Nie wiem czy mogę, ale najwyżej będziemy edytować post:
http://allegro.pl/audi-3-0-tdi-a6-a4-a8 ... 19072.html
Coś takiego znalazłem blisko siebie, wycenili usługę na 80zł za sztukę - czyszczenie z wykresem stanu, a jak wtrysk uszkodzony i maszyna go nie przyjmie to nic się nie płaci - jedyny minus trzeba wtryski zdemontować i dostarczyć do nich, na aucie nic nie zrobią, wyjąć u siebie też nie wyjmą. Co myślicie o takiej ofercie?
http://allegro.pl/audi-3-0-tdi-a6-a4-a8 ... 19072.html
Coś takiego znalazłem blisko siebie, wycenili usługę na 80zł za sztukę - czyszczenie z wykresem stanu, a jak wtrysk uszkodzony i maszyna go nie przyjmie to nic się nie płaci - jedyny minus trzeba wtryski zdemontować i dostarczyć do nich, na aucie nic nie zrobią, wyjąć u siebie też nie wyjmą. Co myślicie o takiej ofercie?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
Oglądałem swoje wtryskiwacze i faktycznie każdy ma swój kod... zadzwonię jutro i zapytam o to - chociaż poczekaj, oni ich nie regenerują, bo podobno się nie da - facet powiedział, że jak wtryski są tylko czyszczone i sprawdzane, a jeżeli przy sprawdzeniu wychodzi, że jest w agonalnym stanie to nawet nie czyszczą tylko oddają bez kosztów, bo nie są w stanie nic zrobić.
Im dalej w las tym ciemniej... chcę przede wszystkim zacząć od ustalenia stanu swoich wtryskiwaczy i teraz są dwie opcje: warsztat i sprawdzenie na aucie (jeżeli dobrze zrozumiałem wcześniejsze podpowiedzi - gdzie rozsądnie cenowo w Trójmiescie i okolicach) lub wyjęcie i sprawdzenie na stole - pytanie to lepsze?
Jednocześnie chciałbym zawczasu ustalić jak się nowe wtryski koduje, podpowie ktoś? Jeżeli komputer się nie myli i tylko jedenmam w tragicznym stanie, a reszta jeszcze trochę pożyje, to narazie wymienię jeden i będę obserwował co się dzieje.
Im dalej w las tym ciemniej... chcę przede wszystkim zacząć od ustalenia stanu swoich wtryskiwaczy i teraz są dwie opcje: warsztat i sprawdzenie na aucie (jeżeli dobrze zrozumiałem wcześniejsze podpowiedzi - gdzie rozsądnie cenowo w Trójmiescie i okolicach) lub wyjęcie i sprawdzenie na stole - pytanie to lepsze?
Jednocześnie chciałbym zawczasu ustalić jak się nowe wtryski koduje, podpowie ktoś? Jeżeli komputer się nie myli i tylko jedenmam w tragicznym stanie, a reszta jeszcze trochę pożyje, to narazie wymienię jeden i będę obserwował co się dzieje.
Kod to po prostu informacja dla sterownika o wydajności/korekcie dla poszczególnego wtrysku. Regenerując wtryski musimy (a raczej powinniśmy) wprowadzić do sterownika nowe korekty (kody).pepi pisze:z tymi kodami to tu nie o to chodzi
Ja w sumie nie zagłębiałem się w dokładną terminologię ale robię w firmie to co kilka, kilkanaście dni
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
Koledzy, ale albo Wy mylicie pojęcie, albo ja źle zrozumiałem. Warsztat, którego ofertę pokazałem, NIE robi regeneracji tych wtrystkiwaczy, TYLKO czyszczenie. Przy regeneracji faktycznie potrzebny jest nowy kod, przy czyszczeniu chyba raczej nie, skoro nic nie wymieniają, a TYLKO czyszczą i sprawdzają stan. Dobrze czy źle mówię?danishow pisze:Kod to po prostu informacja dla sterownika o wydajności/korekcie dla poszczególnego wtrysku. Regenerując wtryski musimy (a raczej powinniśmy) wprowadzić do sterownika nowe korekty (kody).pepi pisze:z tymi kodami to tu nie o to chodzi
Ja w sumie nie zagłębiałem się w dokładną terminologię ale robię w firmie to co kilka, kilkanaście dni
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
danishow pisze:unknownuser, każdy dobry warsztat ma na wyposażeniu ów zestaw do mierzenia wydatku. Jak nie jesteś w stanie tego zrobić to zleć komuś robotę, na pewno dużo nie kosztuje ...od czegoś trzeba zacząć
Dwie różne podpowiedzi i nie wiem co robić ;-) czy szukać warsztatu, który mi to na aucie sprawdzi czy wyjmować i na stole sprawdzać? Stół niby lepszy będzie, ale wchodzę w koszta nie wiem czy potrzebne, na aucie to chyba znacznie taniej się sprawdzi? Dla mnie też istotne jest to, że firma od sprawdzania i czyszczenia nie ma swojego warsztatu i ja mam z tymi wtryskiwaczami biegać... auto gdzieś musi stać w tym czasie...pepi pisze:na motorze ich prawidłowo nie sprawdzisz te takie przelewy i korekty to tylko sygnał co najwyżej .
Temat mam przerobiony bo mam w serwisie Q7 3.0 tdi