części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Absolutny brak ciepła

ernesto

Post autor: ernesto » 04 lut 2014, 06:10

Judo, jeśli jest to zależne od prędkości wiatraka od ogrzewania to jest do wymiany. Można go jeszcze troszkę podratować. Pewnie ociera o obudowę. Dziwne że przy zgaszonym klimatroniku też masz te objawy bo wiatrak wtedy nie pracuje.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 04 lut 2014, 08:35

Judo pisze:Panowie a mnie coś buczy właśnie w tym miejscu na podszybju od strony kierowcy, jakoś pod tą kratką przy zbiorniczku z płynem hamulcowym, miał ktoś taki objaw ? Czy to ta pompka, czy może coś innego ?
Pompka. Łatwo sprawdzic. Sciagasz osłone i po kablach szukasz wtyczki od pompki - chyba czarna jak pamietam. Jak zacznie buczec to odpinasz i sluchasz czy przestało.
No i koniec łatwych rzeczy, wymiana pompki to niezła rozpierducha.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 21 mar 2014, 11:22

Paweł, dziękuje diagnoza trafna, masz jakiś patent na demontaż tego, bo gadałem z chłopakami, że będzie chyba trzeba też deskę rozdzielczą w środku zdemontować bo widzą że jest chyba od środka śrubami skręcone to dziadostwo...
Aha pytanko, co będzie jak to wogóle odłącze, bo rozumiem , że to ma za zadanie wymuszać obieg ciepła, czy kabina się wogole nie bedzie nagrzewać czy po prostu powoli ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 mar 2014, 14:37

Judo pisze:Paweł, dziękuje diagnoza trafna, masz jakiś patent na demontaż tego, bo gadałem z chłopakami, że będzie chyba trzeba też deskę rozdzielczą w środku zdemontować bo widzą że jest chyba od środka śrubami skręcone to dziadostwo...
Bzdura, żadnej deski rozdzielczej ściągać nie trzeba.

Wymianę tego opisywałem już kiedyś szczegółowo - wystarczy poszukać.
Wycieraczki, podszybie, mechanizm wycieraczek, zbiorniczek płynu hamulcowego, serwo i na końcu pompka z zaworami...... i składasz w odwrotnej kolejności.
Judo pisze:Aha pytanko, co będzie jak to wogóle odłącze, bo rozumiem , że to ma za zadanie wymuszać obieg ciepła, czy kabina się wogole nie bedzie nagrzewać czy po prostu powoli ?
Będzie się nagrzewać powoli i wszystko w zależności od obrotów silnika bo przepływ będzie wymuszony pompą wody w silniku.

Ewentualnie układ zwariuje widząc nie mogąc sterować pompką i zawory będą ciągle i będzie sauna ;)
Ostatnio zmieniony 14 lip 2014, 22:25 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 14 lip 2014, 22:10

A pytanko zasadnicze, bo w naszych autach padają te zawory. Kupowanie uzywanych które maja tyle samo lat mija sie z celem troche.
Czy 4E0959617A da sie zamienić na 4d0959617A, z zdjęc wygląda że da się przekrecić krócce wychodzące z zaworków na te z starszej wersji oraz przelutować przewody pewnie i powinno smigac

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 01 gru 2015, 22:27

cześć, pozwolę sobie podpiąć się pod temat:
mam podobną przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST jest tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski (leci zimne powietrze lub lekko cieple) jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam 2000obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na pompę obiegową, czy ona ma bezpiecznik np po stronie pasażera ?,
co mogę na szybko sprawdzić żeby ustalić przyczynę braku ciepła na postoju.


Niektórzy mi piszą że mogę mieć też zamuloną nagrzewnicę dlatego nie mam ciepła, ale to chodzi o zamulenie wewnątrz nagrzewnicy czy na zewnątrz gdzie może byc zasyfiała od kurzu i piasku pomiędzy swoimi żeberkami, czyli czyszczenie sprężąrką?

slaid
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: slaid » 23 wrz 2016, 19:17

psg pisze:cześć, pozwolę sobie podpiąć się pod temat:
mam podobną przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST jest tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski (leci zimne powietrze lub lekko cieple) jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam 2000obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na pompę obiegową, czy ona ma bezpiecznik np po stronie pasażera ?,
co mogę na szybko sprawdzić żeby ustalić przyczynę braku ciepła na postoju.


Niektórzy mi piszą że mogę mieć też zamuloną nagrzewnicę dlatego nie mam ciepła, ale to chodzi o zamulenie wewnątrz nagrzewnicy czy na zewnątrz gdzie może byc zasyfiała od kurzu i piasku pomiędzy swoimi żeberkami, czyli czyszczenie sprężąrką?

poradziłeś sobie z tym? Mam dokładnie to samo..
A8 ABZ; ACQ NG

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 24 wrz 2016, 10:45

Sprawdź vag' iem w klimatyzacji w blokach wartości kanał 14 czy pierwsze okno pokazuje dobra temperaturę. To pierwsze okno to odczyt z czujnika temp tego w zderzaku. U mnie w czasie jazdy temp ta jest taka jak w oknie drugim (czujnik temp z tego dużego nawiewu) ale w czasie postoju jakimś cudem czujnik w zderzaku zaczyna pokazywać coraz wyższa temp.
Warto sprawdzić jak będzie na nowym czujniku dla zderzaka.
Jeśli masz możliwość podstaw drugi sterownik klimy.

slaid
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: slaid » 24 wrz 2016, 12:47

Temperatuy sie zgadzają (+/- 2 stopnie )
Pompa obiegowa działa. Nie wiem jak sprawdzić te zawory ale jeżeli po dodaniu gazu ogrzewanie się pojawia to nie one są problemem. Problem dotyczy zarówno lewej jak i prawej strony klimatronika. Odpowietrzenie działa tak że na powrocie bez dodawania gazu na zupelnie odkreconym odpowietrzniku plyn sie nie wylewa. Dopiero po dodaniu gazu zaczyna tryskać. Pompa wody ma 3 tygodnie. Przeplukałęm dziś nagrzewnice zwykłym szlauchem ogrodowym i po pierwszym odpaleniu ogrzewanie wróciło na minutę po czym znów zdechło ( na wolnych obrotach ).
A8 ABZ; ACQ NG

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 24 wrz 2016, 17:47

Cewki zaworów dla nagrzewnic (te dwa czarne cylindry ) sterowane są minusem czyli przy braku zasilania dla nich pozostają otwarte całkowicie wtedy przy ustawieniu HI na klimie musi być ciepło. Odepnij pomarańczową okrągłą wtyczkę która jest przy tych cewkach to powinno otworzyć obieg do nagrzewnic.
Napisz jeszcze jak dokładnie płukałeś nagrzewnice. Gdzie podłączyłeś wąż. Może dasz rade zrobić zdjęcie bo ja tego jeszcze nie robiłem.

slaid
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: slaid » 25 wrz 2016, 20:11

Plukanie polegalo na rozpieciu przy odpowietrznikach wezy do nagrzewnicy i puszczenie wody z ogrodowego weza. Banalne.. z tym, że chcialem sprawdzic czy zawory nie blokuja mi przeplywu a nie wyplukac uklad. U mnie wszystko bylo ok do momentu grzebania przy rozrzadzie i chlodnczce oleju. Jezeli podejrzewasz zamulona nagrzewnice sprobuj z octem lub po prostu wymen nagrzewnice.
A8 ABZ; ACQ NG

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 25 wrz 2016, 21:41

Moze odłacz ogrzewanie parownika gazu? Czasem gaziarskie patenty utrudniaja działanie układu. Moze była jakas zwężka która została wymontowana bezwiednie i powstał problem...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

slaid
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: slaid » 26 wrz 2016, 20:23

Grzanie reduktora sam poprawiałem po gazownikach i jest ok... to nie to. Pojeżdziłem za to dwa dni na ogrzewaniu ustawionym na 28 stopni i jakby sie ciut poprawiło. Wiatrak ustawia sie na 4-5 kreskach i coś tam ciepłego wypluwa. Pomyślałęm, że jeszcze raz spróbuje odpowietrzyć i niestety ale wystrzeil mi odpowietrznik takie było ciśnienie w układzie. Jutro się za to zabiore ponownie ale wydaje mi się, że cisnienie w układzie jest trochę za duże, a w płynie znalazlem parę kropel oleju. Boję się że moge mieć przedmuch spod głowicy i to zapowietrza mi układ...
A8 ABZ; ACQ NG

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 19 paź 2016, 21:11

@slaid
masz jakieś nowe wieści, coś poradziłeś sobie?

slaid
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: slaid » 20 paź 2016, 12:02

Tak. Odpowietrzyłem układ za pomocą vacum ( podlączonego do kompresora ). Ogrzewanie wróciło. Działało dopóki nie postanowiłem odkręcić zbiorniczka na rozgrzanym silniku ;-) Jakby zassało płyn i było po ogrzewaniu. Dolałęm płynu, zrobiłem 400 km i ogrzewanie raz jest (częściej ) raz go nie ma. Nie moge znależc czasy by pojechać na sprawdzenie czy w plynie chłodniczym nei ma spalin. POdejrzewam, że to może być przyczyna i zapowietrza mi się układ.
A8 ABZ; ACQ NG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl