![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Absolutny brak ciepła
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Pompka. Łatwo sprawdzic. Sciagasz osłone i po kablach szukasz wtyczki od pompki - chyba czarna jak pamietam. Jak zacznie buczec to odpinasz i sluchasz czy przestało.Judo pisze:Panowie a mnie coś buczy właśnie w tym miejscu na podszybju od strony kierowcy, jakoś pod tą kratką przy zbiorniczku z płynem hamulcowym, miał ktoś taki objaw ? Czy to ta pompka, czy może coś innego ?
No i koniec łatwych rzeczy, wymiana pompki to niezła rozpierducha.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Paweł, dziękuje diagnoza trafna, masz jakiś patent na demontaż tego, bo gadałem z chłopakami, że będzie chyba trzeba też deskę rozdzielczą w środku zdemontować bo widzą że jest chyba od środka śrubami skręcone to dziadostwo...
Aha pytanko, co będzie jak to wogóle odłącze, bo rozumiem , że to ma za zadanie wymuszać obieg ciepła, czy kabina się wogole nie bedzie nagrzewać czy po prostu powoli ?
Aha pytanko, co będzie jak to wogóle odłącze, bo rozumiem , że to ma za zadanie wymuszać obieg ciepła, czy kabina się wogole nie bedzie nagrzewać czy po prostu powoli ?
Bzdura, żadnej deski rozdzielczej ściągać nie trzeba.Judo pisze:Paweł, dziękuje diagnoza trafna, masz jakiś patent na demontaż tego, bo gadałem z chłopakami, że będzie chyba trzeba też deskę rozdzielczą w środku zdemontować bo widzą że jest chyba od środka śrubami skręcone to dziadostwo...
Wymianę tego opisywałem już kiedyś szczegółowo - wystarczy poszukać.
Wycieraczki, podszybie, mechanizm wycieraczek, zbiorniczek płynu hamulcowego, serwo i na końcu pompka z zaworami...... i składasz w odwrotnej kolejności.
Będzie się nagrzewać powoli i wszystko w zależności od obrotów silnika bo przepływ będzie wymuszony pompą wody w silniku.Judo pisze:Aha pytanko, co będzie jak to wogóle odłącze, bo rozumiem , że to ma za zadanie wymuszać obieg ciepła, czy kabina się wogole nie bedzie nagrzewać czy po prostu powoli ?
Ewentualnie układ zwariuje widząc nie mogąc sterować pompką i zawory będą ciągle i będzie sauna

Ostatnio zmieniony 14 lip 2014, 22:25 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A pytanko zasadnicze, bo w naszych autach padają te zawory. Kupowanie uzywanych które maja tyle samo lat mija sie z celem troche.
Czy 4E0959617A da sie zamienić na 4d0959617A, z zdjęc wygląda że da się przekrecić krócce wychodzące z zaworków na te z starszej wersji oraz przelutować przewody pewnie i powinno smigac
Czy 4E0959617A da sie zamienić na 4d0959617A, z zdjęc wygląda że da się przekrecić krócce wychodzące z zaworków na te z starszej wersji oraz przelutować przewody pewnie i powinno smigac
cześć, pozwolę sobie podpiąć się pod temat:
mam podobną przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST jest tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski (leci zimne powietrze lub lekko cieple) jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam 2000obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na pompę obiegową, czy ona ma bezpiecznik np po stronie pasażera ?,
co mogę na szybko sprawdzić żeby ustalić przyczynę braku ciepła na postoju.
Niektórzy mi piszą że mogę mieć też zamuloną nagrzewnicę dlatego nie mam ciepła, ale to chodzi o zamulenie wewnątrz nagrzewnicy czy na zewnątrz gdzie może byc zasyfiała od kurzu i piasku pomiędzy swoimi żeberkami, czyli czyszczenie sprężąrką?
mam podobną przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST jest tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski (leci zimne powietrze lub lekko cieple) jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam 2000obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na pompę obiegową, czy ona ma bezpiecznik np po stronie pasażera ?,
co mogę na szybko sprawdzić żeby ustalić przyczynę braku ciepła na postoju.
Niektórzy mi piszą że mogę mieć też zamuloną nagrzewnicę dlatego nie mam ciepła, ale to chodzi o zamulenie wewnątrz nagrzewnicy czy na zewnątrz gdzie może byc zasyfiała od kurzu i piasku pomiędzy swoimi żeberkami, czyli czyszczenie sprężąrką?
psg pisze:cześć, pozwolę sobie podpiąć się pod temat:
mam podobną przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST jest tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski (leci zimne powietrze lub lekko cieple) jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam 2000obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na pompę obiegową, czy ona ma bezpiecznik np po stronie pasażera ?,
co mogę na szybko sprawdzić żeby ustalić przyczynę braku ciepła na postoju.
Niektórzy mi piszą że mogę mieć też zamuloną nagrzewnicę dlatego nie mam ciepła, ale to chodzi o zamulenie wewnątrz nagrzewnicy czy na zewnątrz gdzie może byc zasyfiała od kurzu i piasku pomiędzy swoimi żeberkami, czyli czyszczenie sprężąrką?
poradziłeś sobie z tym? Mam dokładnie to samo..
A8 ABZ; ACQ NG
Sprawdź vag' iem w klimatyzacji w blokach wartości kanał 14 czy pierwsze okno pokazuje dobra temperaturę. To pierwsze okno to odczyt z czujnika temp tego w zderzaku. U mnie w czasie jazdy temp ta jest taka jak w oknie drugim (czujnik temp z tego dużego nawiewu) ale w czasie postoju jakimś cudem czujnik w zderzaku zaczyna pokazywać coraz wyższa temp.
Warto sprawdzić jak będzie na nowym czujniku dla zderzaka.
Jeśli masz możliwość podstaw drugi sterownik klimy.
Warto sprawdzić jak będzie na nowym czujniku dla zderzaka.
Jeśli masz możliwość podstaw drugi sterownik klimy.
Temperatuy sie zgadzają (+/- 2 stopnie )
Pompa obiegowa działa. Nie wiem jak sprawdzić te zawory ale jeżeli po dodaniu gazu ogrzewanie się pojawia to nie one są problemem. Problem dotyczy zarówno lewej jak i prawej strony klimatronika. Odpowietrzenie działa tak że na powrocie bez dodawania gazu na zupelnie odkreconym odpowietrzniku plyn sie nie wylewa. Dopiero po dodaniu gazu zaczyna tryskać. Pompa wody ma 3 tygodnie. Przeplukałęm dziś nagrzewnice zwykłym szlauchem ogrodowym i po pierwszym odpaleniu ogrzewanie wróciło na minutę po czym znów zdechło ( na wolnych obrotach ).
Pompa obiegowa działa. Nie wiem jak sprawdzić te zawory ale jeżeli po dodaniu gazu ogrzewanie się pojawia to nie one są problemem. Problem dotyczy zarówno lewej jak i prawej strony klimatronika. Odpowietrzenie działa tak że na powrocie bez dodawania gazu na zupelnie odkreconym odpowietrzniku plyn sie nie wylewa. Dopiero po dodaniu gazu zaczyna tryskać. Pompa wody ma 3 tygodnie. Przeplukałęm dziś nagrzewnice zwykłym szlauchem ogrodowym i po pierwszym odpaleniu ogrzewanie wróciło na minutę po czym znów zdechło ( na wolnych obrotach ).
A8 ABZ; ACQ NG
Cewki zaworów dla nagrzewnic (te dwa czarne cylindry ) sterowane są minusem czyli przy braku zasilania dla nich pozostają otwarte całkowicie wtedy przy ustawieniu HI na klimie musi być ciepło. Odepnij pomarańczową okrągłą wtyczkę która jest przy tych cewkach to powinno otworzyć obieg do nagrzewnic.
Napisz jeszcze jak dokładnie płukałeś nagrzewnice. Gdzie podłączyłeś wąż. Może dasz rade zrobić zdjęcie bo ja tego jeszcze nie robiłem.
Napisz jeszcze jak dokładnie płukałeś nagrzewnice. Gdzie podłączyłeś wąż. Może dasz rade zrobić zdjęcie bo ja tego jeszcze nie robiłem.
Plukanie polegalo na rozpieciu przy odpowietrznikach wezy do nagrzewnicy i puszczenie wody z ogrodowego weza. Banalne.. z tym, że chcialem sprawdzic czy zawory nie blokuja mi przeplywu a nie wyplukac uklad. U mnie wszystko bylo ok do momentu grzebania przy rozrzadzie i chlodnczce oleju. Jezeli podejrzewasz zamulona nagrzewnice sprobuj z octem lub po prostu wymen nagrzewnice.
A8 ABZ; ACQ NG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Grzanie reduktora sam poprawiałem po gazownikach i jest ok... to nie to. Pojeżdziłem za to dwa dni na ogrzewaniu ustawionym na 28 stopni i jakby sie ciut poprawiło. Wiatrak ustawia sie na 4-5 kreskach i coś tam ciepłego wypluwa. Pomyślałęm, że jeszcze raz spróbuje odpowietrzyć i niestety ale wystrzeil mi odpowietrznik takie było ciśnienie w układzie. Jutro się za to zabiore ponownie ale wydaje mi się, że cisnienie w układzie jest trochę za duże, a w płynie znalazlem parę kropel oleju. Boję się że moge mieć przedmuch spod głowicy i to zapowietrza mi układ...
A8 ABZ; ACQ NG
Tak. Odpowietrzyłem układ za pomocą vacum ( podlączonego do kompresora ). Ogrzewanie wróciło. Działało dopóki nie postanowiłem odkręcić zbiorniczka na rozgrzanym silniku ;-) Jakby zassało płyn i było po ogrzewaniu. Dolałęm płynu, zrobiłem 400 km i ogrzewanie raz jest (częściej ) raz go nie ma. Nie moge znależc czasy by pojechać na sprawdzenie czy w plynie chłodniczym nei ma spalin. POdejrzewam, że to może być przyczyna i zapowietrza mi się układ.
A8 ABZ; ACQ NG