![]() |
![]() |
[S8 D3 08 ] Jak wymienić górne sondy lambda
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
[S8 D3 08 ] Jak wymienić górne sondy lambda
Witam ponownie.
Moi kochani okazało się, że są cztery sondy przed katalizatorami i cztery za niech ktoś mi powie jak wymontować te sondy przy górnych katach bo dojścia zero od dołu, a od góry też. Bieda poza tym małe pocenie oleju jest zlokalizowane - poci się spod koła pasowego, ale to pikuś.
Jak teraz to wymienić te sondy ?
Moi kochani okazało się, że są cztery sondy przed katalizatorami i cztery za niech ktoś mi powie jak wymontować te sondy przy górnych katach bo dojścia zero od dołu, a od góry też. Bieda poza tym małe pocenie oleju jest zlokalizowane - poci się spod koła pasowego, ale to pikuś.
Jak teraz to wymienić te sondy ?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2015, 21:41 przez willsonblack, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Koledzy schemat z ELSY miło widziany , pomóżmy koledze .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
Czyli ten z klapkami, dużo to roboty???krzychu22.p1i pisze:Do 2 sond (z potrójnego kolektora wydechowego; 1,2,3 oraz 6,7,8cyl) wystarczy ściągnąć dolną osłonę i wspornik. Do 2 kolejnych sond z podwójnego kolektora wydechowego; 4,5 i 9,10cyl należy ściągnąć kolektor ssący.
A przy okazji dzięki za odpowiedzi koledzy

-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Dokładnie tak - ten z klapkami .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
Witam.
odświeżam temat. wiec tak okazałosie że sondy sa dobre, błąd powoduja klapki w kolektorze. Oddałem do mechanika W Kaliszu Chłopak zna sie na rzeczy. Rozebrał kolektor na cześci pierwsze i okazało się że kolektor zasyfiony masakrycznie, z odmy kapie olej, trzy klapki juz urwane dwie zatrzymały sie na szczelinie kolektora jedna na zaworach .... Uff miałem szczęscie. Gość usunie mi klapki i przeprogramuje system tak aby nie było ich widać no i tego błedu. mam pytanie do znawców o ile mogę stracic mocy 20 - 30 KM. Reszta w silniku OK. Kolektor bedzie całkowicie wyczyszczony, odma też (bo tam tej olej kapał), uszczelki wymienione na ori od Michała z forum. Reszta na silikon i uszczelki. Okazało się że silnik był juz rozbierany we włoszech. na razie tyle myslę że zdażyłem w ostatniej chwili
DODANO:
ring pod kołem pasowym tez wymieniony.
odświeżam temat. wiec tak okazałosie że sondy sa dobre, błąd powoduja klapki w kolektorze. Oddałem do mechanika W Kaliszu Chłopak zna sie na rzeczy. Rozebrał kolektor na cześci pierwsze i okazało się że kolektor zasyfiony masakrycznie, z odmy kapie olej, trzy klapki juz urwane dwie zatrzymały sie na szczelinie kolektora jedna na zaworach .... Uff miałem szczęscie. Gość usunie mi klapki i przeprogramuje system tak aby nie było ich widać no i tego błedu. mam pytanie do znawców o ile mogę stracic mocy 20 - 30 KM. Reszta w silniku OK. Kolektor bedzie całkowicie wyczyszczony, odma też (bo tam tej olej kapał), uszczelki wymienione na ori od Michała z forum. Reszta na silikon i uszczelki. Okazało się że silnik był juz rozbierany we włoszech. na razie tyle myslę że zdażyłem w ostatniej chwili

DODANO:
ring pod kołem pasowym tez wymieniony.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2015, 05:42 przez willsonblack, łącznie zmieniany 1 raz.
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 cze 2015, 10:03
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
Witam kolegę. Tez usunołeś te klapki ?? łącznie z przeprogramowaniem systemu żeby ich nie widział - wyłaczył sterowanie.piter 1205 pisze:Witam
Bez klapek bedziesz czul wiecej mocy na wyzszych obrotach :-)
PS. Klapki się odliczyły nic nie wciągło do silnika. Dzisiaj skłąda całośc jutro elektronika testy i jazda. Kolektor zaslepiony wyczyszczony itd.
Jak Chłopak sie sprawdzi będę go gorąco polecał na forum. Póki co daje radę.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
Witam. klapki usuniete samochód żwawszy na wyższych obrotach, spalanie bez zmian. Kolektor wyczyszczony zaslepiony i zaspawany, ecu przeprogramowane. Problem jednak powrócił błedy sond nadal a to za sprawą (uboga mieszanka na biegu jałowym) układu paliwowego. Po odpaleniu jak postoi z 30 minut na wolnych obrotach po próbie dodania gazu dławi sie i gaśnie. trzeba odpowietrzyć na pompach na silniku. Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300. Czyzby siadały....???? Zamówiłem na allegro dwie lewą i prawą, w środę zmienie i powiem co i jak.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Przed pompą wysokiego ciśnienia ok. 6Bar (5-7Bar), po 10 min musi być min 3,75Bar. Za pompą wysokiego ciśnienia ma być 120Bar.willsonblack pisze:Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300.
Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży oring u spodu. Moment dokręcania 3 śrub mocujących 9Nm, 2 nakrętki wysokiego ciśnienia 25Nm.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2015, 11:24 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
Dzięki co miałes na myśli: Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży u spodukrzychu22.p1i pisze:Przed pompą wysokiego ciśnienia ok. 6Bar (5-7Bar), po 10 min musi być min 3,75Bar. Za pompą wysokiego ciśnienia ma być 120Bar.willsonblack pisze:Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300.
Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży u spodu. Moment dokręcania 3 śrub mocujących 9Nm, 2 nakrętki wysokiego ciśnienia 25Nm.
z tymi 300 to może cos go źle zrozumiałem.