[D2 4.2]Nierówna praca po odpaleniu
[D2 4.2]Nierówna praca po odpaleniu
Przy odpalaniu auta jak silnik zimny nie chce "zagadać" za pierwszym razem, czasami załapie nawet za trzecim razem ale i tak silnik pracuje nierówno a jak dodam gazu to się dławi i czuć z rury wydechowej jakby mieszanka była za bogata, jak sobie popracuje tak z 5 min na wolnych obrotach to obroty się stabilizują. Problem powstał z dwa tygodnie temu. Dodam że mam walnięty wskaźnik paliwa bo wskazówka nie schodzi do rezerwy. Czytałem też posty o pompach paliwowych i ich niedomaganiach dlatego zatankowałem więcej paliwa żeby sprawdzić czy przyczyną nie jest to że nie bierze paliwa z drugiej komory ale po zatankowaniu nic się nie zmieniło. Od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 18:19 przez riki76, łącznie zmieniany 1 raz.
Zacząłbym od tego, czy to gaz czy PB jest przyczyną, u mnie miałem taki sam problem tylko troszkę słabsze objawy. Zanim go zgasisz wieczorem to pojeździj chwilkę na PB i wtedy rano zobaczysz, jeśli odpali bez problemu to należy wyregulować gaz a jeśli nie to oznacza to że problem jest z zasilaniem PB i tam należy szukać przyczyny.
Mój gazownik tłumaczył kiedyś kolesiowi, że jeśli gaz jest źle wyregulowany i np. dawka jest zbyt uboga komputer od pb próbuje podać większą dawkę pb i następnego dnia rano kiedy już odpalamy go na pb zalewa go. Koleś sprawdził to i przed zgaszeniem przełączył na pb i następnego dnia rano problemu nie było. Wyregulowali gaz i do dziś jest ok.
Było to Audi TT 1.8T
Mój gazownik tłumaczył kiedyś kolesiowi, że jeśli gaz jest źle wyregulowany i np. dawka jest zbyt uboga komputer od pb próbuje podać większą dawkę pb i następnego dnia rano kiedy już odpalamy go na pb zalewa go. Koleś sprawdził to i przed zgaszeniem przełączył na pb i następnego dnia rano problemu nie było. Wyregulowali gaz i do dziś jest ok.
Było to Audi TT 1.8T
dopoki sie nie wepniesz to bedziemy tylko gdybac. Na moje oko masz problem z czujnikiem temperatury, stad problemy z odpalaniem, duszeniem sie itd. Jesli zatankowales ponad polowe i dalej jest lipa to moze byc to co pisalem albo ktoras cewka nie domaga albo pompa ma slabe cisnienie, albo swieca albo... Bez vaga bedziemy gdybac. Skad jestes?
Podłączałem Vaga i błędów nie ma, ale zmniejszyłem mu dawkę gazu bo trochę było bogato, pojeździłem trochę i jutro rano zobaczę czy coś się zmieniło. Może faktycznie komp wyłapuje ustawienie gazu i przylewa przy odpaleniu benzynką....
[ Dodano: 2010-08-10, 18:19 ]
No i to samo, dalej nierówno chodzi jak odpali, a odpala czasami za 3 razem i jak dodam gazu to gaśnie....
[ Dodano: 2010-08-29, 23:55 ]
Mam zamiar wziąć się za remoncik pompy paliwa, może nawet ją wymienię. Czy można zdemontować pompę i jeździć na samym gazie. Czy ktoś tak próbował?, nie mówie że cały czas ale np. 2 dni.
[ Dodano: 2010-09-02, 20:05 ]
Zrobiłem reset sterownika silnika bo myślałem że złapał jakieś błędne dane od gazu, ale to nie to. Jak odpalam silnik to jak jest zimny to strasznie nierówno pracuje a jak dodam gazu to gaśnie a im cieplejszy to lepiej pracuje więc to pewnie albo świece, albo kable WN albo cewka...co radzicie od czego zacząć? Dodam że błędów na Vagu nie ma.
[ Dodano: 2010-08-10, 18:19 ]
No i to samo, dalej nierówno chodzi jak odpali, a odpala czasami za 3 razem i jak dodam gazu to gaśnie....
[ Dodano: 2010-08-29, 23:55 ]
Mam zamiar wziąć się za remoncik pompy paliwa, może nawet ją wymienię. Czy można zdemontować pompę i jeździć na samym gazie. Czy ktoś tak próbował?, nie mówie że cały czas ale np. 2 dni.
[ Dodano: 2010-09-02, 20:05 ]
Zrobiłem reset sterownika silnika bo myślałem że złapał jakieś błędne dane od gazu, ale to nie to. Jak odpalam silnik to jak jest zimny to strasznie nierówno pracuje a jak dodam gazu to gaśnie a im cieplejszy to lepiej pracuje więc to pewnie albo świece, albo kable WN albo cewka...co radzicie od czego zacząć? Dodam że błędów na Vagu nie ma.
Witam kolegow nie wiem czy juz poradziliscie sobie z tymi obrotami ale ja mialem podobnie i przyczyna byle klapki w kolektorze ssacym.
http://www.a8team.pl/topics12/2674.htm
http://www.a8team.pl/topics12/2674.htm
no tylko trzeba mieć drugą...
[ Dodano: 2010-10-18, 13:18 ]
Dzisiaj bawiłem się laptopem znaczy VAGiem, zrobiłem odczyty na bloku 003 pozycja 3 i 4 czyli temperatury.
Na zimnym silniku po odpaleniu pozycja 3 rośnie w miarę czasu pracy silnika czyli temperatura wzrasta normalnie do 90 stopni a w pozycji 4 nie wzrasta stoi na 10 stopniach a później przy rozgrzanym motorze 90 stopni (wskazanie z deski rozdzielczej - zegary) na tej pozycji 4 temperatura wynosi 14 stopni.
Który czujnik temperatury jest walnięty? Czarny G62 czy ten co podaje temperaturę do ECU???
[ Dodano: 2010-10-19, 13:25 ]
U mnie drugi z czujników ten z tyłu patrząc od lewej strony jest koloru zielonego na VAGu jak zdjąłem wtyczkę z niego pokazało że to G70 a silnik jakby zaczął pracować równiej...
[ Dodano: 2010-10-24, 19:51 ]
Wymieniłem czujnik ten zielony temperatury i dalej mam kłopoty z porannym odpalaniem. A ten czarny czujnik jakie ma zadanie oprócz podawania temperatury na desce rozdzielczej? Bo u mnie w miarę nagrzewania temperatura rośnie i pokazuje normalnie do 90 stopni.
[ Dodano: 2011-10-14, 14:10 ]
Temat rozwiązany. Przyczyna "skończyła" się pompa paliwa tzn nie dawała odpowiedniego ciśnienia, ktoś wcześniej założył coś w stylu made in china. Przy okazji przestudiowałem cały temat pompy paliwa, obiegu paliwa itd....temat rzeka :shock: .
Ponadto dla mających problem z:
- szarpaniem skrzyni biegów przy przełączniu biegów w autach z instalacją LPG
- nierówna praca silnika
- cięzko odpala rano - za 3 razem itp
- zapala się CAT
to muszę powiedzieć że pompa ma bardzo duży wpływ właśnie na wyżej wymienione problemy...
[ Dodano: 2010-10-18, 13:18 ]
Dzisiaj bawiłem się laptopem znaczy VAGiem, zrobiłem odczyty na bloku 003 pozycja 3 i 4 czyli temperatury.
Na zimnym silniku po odpaleniu pozycja 3 rośnie w miarę czasu pracy silnika czyli temperatura wzrasta normalnie do 90 stopni a w pozycji 4 nie wzrasta stoi na 10 stopniach a później przy rozgrzanym motorze 90 stopni (wskazanie z deski rozdzielczej - zegary) na tej pozycji 4 temperatura wynosi 14 stopni.
Który czujnik temperatury jest walnięty? Czarny G62 czy ten co podaje temperaturę do ECU???
[ Dodano: 2010-10-19, 13:25 ]
U mnie drugi z czujników ten z tyłu patrząc od lewej strony jest koloru zielonego na VAGu jak zdjąłem wtyczkę z niego pokazało że to G70 a silnik jakby zaczął pracować równiej...
[ Dodano: 2010-10-24, 19:51 ]
Wymieniłem czujnik ten zielony temperatury i dalej mam kłopoty z porannym odpalaniem. A ten czarny czujnik jakie ma zadanie oprócz podawania temperatury na desce rozdzielczej? Bo u mnie w miarę nagrzewania temperatura rośnie i pokazuje normalnie do 90 stopni.
[ Dodano: 2011-10-14, 14:10 ]
Temat rozwiązany. Przyczyna "skończyła" się pompa paliwa tzn nie dawała odpowiedniego ciśnienia, ktoś wcześniej założył coś w stylu made in china. Przy okazji przestudiowałem cały temat pompy paliwa, obiegu paliwa itd....temat rzeka :shock: .
Ponadto dla mających problem z:
- szarpaniem skrzyni biegów przy przełączniu biegów w autach z instalacją LPG
- nierówna praca silnika
- cięzko odpala rano - za 3 razem itp
- zapala się CAT
to muszę powiedzieć że pompa ma bardzo duży wpływ właśnie na wyżej wymienione problemy...