![]() |
![]() |
![]() |
[D2 4.2]Nierówna praca po odpaleniu
- riki76
- Super Klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
[D2 4.2]Nierówna praca po odpaleniu
Przy odpalaniu auta jak silnik zimny nie chce "zagadać" za pierwszym razem, czasami załapie nawet za trzecim razem ale i tak silnik pracuje nierówno a jak dodam gazu to się dławi i czuć z rury wydechowej jakby mieszanka była za bogata, jak sobie popracuje tak z 5 min na wolnych obrotach to obroty się stabilizują. Problem powstał z dwa tygodnie temu. Dodam że mam walnięty wskaźnik paliwa bo wskazówka nie schodzi do rezerwy. Czytałem też posty o pompach paliwowych i ich niedomaganiach dlatego zatankowałem więcej paliwa żeby sprawdzić czy przyczyną nie jest to że nie bierze paliwa z drugiej komory ale po zatankowaniu nic się nie zmieniło. Od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 18:19 przez riki76, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 511
- Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
- Lokalizacja: Pomorskie
Zacząłbym od tego, czy to gaz czy PB jest przyczyną, u mnie miałem taki sam problem tylko troszkę słabsze objawy. Zanim go zgasisz wieczorem to pojeździj chwilkę na PB i wtedy rano zobaczysz, jeśli odpali bez problemu to należy wyregulować gaz a jeśli nie to oznacza to że problem jest z zasilaniem PB i tam należy szukać przyczyny.
Mój gazownik tłumaczył kiedyś kolesiowi, że jeśli gaz jest źle wyregulowany i np. dawka jest zbyt uboga komputer od pb próbuje podać większą dawkę pb i następnego dnia rano kiedy już odpalamy go na pb zalewa go. Koleś sprawdził to i przed zgaszeniem przełączył na pb i następnego dnia rano problemu nie było. Wyregulowali gaz i do dziś jest ok.
Było to Audi TT 1.8T
Mój gazownik tłumaczył kiedyś kolesiowi, że jeśli gaz jest źle wyregulowany i np. dawka jest zbyt uboga komputer od pb próbuje podać większą dawkę pb i następnego dnia rano kiedy już odpalamy go na pb zalewa go. Koleś sprawdził to i przed zgaszeniem przełączył na pb i następnego dnia rano problemu nie było. Wyregulowali gaz i do dziś jest ok.
Było to Audi TT 1.8T
- paulo79
- Super Klubowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
- Lokalizacja: Lubin
dopoki sie nie wepniesz to bedziemy tylko gdybac. Na moje oko masz problem z czujnikiem temperatury, stad problemy z odpalaniem, duszeniem sie itd. Jesli zatankowales ponad polowe i dalej jest lipa to moze byc to co pisalem albo ktoras cewka nie domaga albo pompa ma slabe cisnienie, albo swieca albo... Bez vaga bedziemy gdybac. Skad jestes?
- riki76
- Super Klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Podłączałem Vaga i błędów nie ma, ale zmniejszyłem mu dawkę gazu bo trochę było bogato, pojeździłem trochę i jutro rano zobaczę czy coś się zmieniło. Może faktycznie komp wyłapuje ustawienie gazu i przylewa przy odpaleniu benzynką....
[ Dodano: 2010-08-10, 18:19 ]
No i to samo, dalej nierówno chodzi jak odpali, a odpala czasami za 3 razem i jak dodam gazu to gaśnie....
[ Dodano: 2010-08-29, 23:55 ]
Mam zamiar wziąć się za remoncik pompy paliwa, może nawet ją wymienię. Czy można zdemontować pompę i jeździć na samym gazie. Czy ktoś tak próbował?, nie mówie że cały czas ale np. 2 dni.
[ Dodano: 2010-09-02, 20:05 ]
Zrobiłem reset sterownika silnika bo myślałem że złapał jakieś błędne dane od gazu, ale to nie to. Jak odpalam silnik to jak jest zimny to strasznie nierówno pracuje a jak dodam gazu to gaśnie a im cieplejszy to lepiej pracuje więc to pewnie albo świece, albo kable WN albo cewka...co radzicie od czego zacząć? Dodam że błędów na Vagu nie ma.
[ Dodano: 2010-08-10, 18:19 ]
No i to samo, dalej nierówno chodzi jak odpali, a odpala czasami za 3 razem i jak dodam gazu to gaśnie....
[ Dodano: 2010-08-29, 23:55 ]
Mam zamiar wziąć się za remoncik pompy paliwa, może nawet ją wymienię. Czy można zdemontować pompę i jeździć na samym gazie. Czy ktoś tak próbował?, nie mówie że cały czas ale np. 2 dni.
[ Dodano: 2010-09-02, 20:05 ]
Zrobiłem reset sterownika silnika bo myślałem że złapał jakieś błędne dane od gazu, ale to nie to. Jak odpalam silnik to jak jest zimny to strasznie nierówno pracuje a jak dodam gazu to gaśnie a im cieplejszy to lepiej pracuje więc to pewnie albo świece, albo kable WN albo cewka...co radzicie od czego zacząć? Dodam że błędów na Vagu nie ma.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 20:49
- Lokalizacja: GRODZISK MAZ.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 52
- Rejestracja: 02 paź 2009, 07:03
- Lokalizacja: Trojmiasto
Witam kolegow nie wiem czy juz poradziliscie sobie z tymi obrotami ale ja mialem podobnie i przyczyna byle klapki w kolektorze ssacym.
http://www.a8team.pl/topics12/2674.htm
http://www.a8team.pl/topics12/2674.htm
- riki76
- Super Klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
no tylko trzeba mieć drugą...
[ Dodano: 2010-10-18, 13:18 ]
Dzisiaj bawiłem się laptopem znaczy VAGiem, zrobiłem odczyty na bloku 003 pozycja 3 i 4 czyli temperatury.
Na zimnym silniku po odpaleniu pozycja 3 rośnie w miarę czasu pracy silnika czyli temperatura wzrasta normalnie do 90 stopni a w pozycji 4 nie wzrasta stoi na 10 stopniach a później przy rozgrzanym motorze 90 stopni (wskazanie z deski rozdzielczej - zegary) na tej pozycji 4 temperatura wynosi 14 stopni.
Który czujnik temperatury jest walnięty? Czarny G62 czy ten co podaje temperaturę do ECU???
[ Dodano: 2010-10-19, 13:25 ]
U mnie drugi z czujników ten z tyłu patrząc od lewej strony jest koloru zielonego na VAGu jak zdjąłem wtyczkę z niego pokazało że to G70 a silnik jakby zaczął pracować równiej...
[ Dodano: 2010-10-24, 19:51 ]
Wymieniłem czujnik ten zielony temperatury i dalej mam kłopoty z porannym odpalaniem. A ten czarny czujnik jakie ma zadanie oprócz podawania temperatury na desce rozdzielczej? Bo u mnie w miarę nagrzewania temperatura rośnie i pokazuje normalnie do 90 stopni.
[ Dodano: 2011-10-14, 14:10 ]
Temat rozwiązany. Przyczyna "skończyła" się pompa paliwa tzn nie dawała odpowiedniego ciśnienia, ktoś wcześniej założył coś w stylu made in china. Przy okazji przestudiowałem cały temat pompy paliwa, obiegu paliwa itd....temat rzeka :shock: .
Ponadto dla mających problem z:
- szarpaniem skrzyni biegów przy przełączniu biegów w autach z instalacją LPG
- nierówna praca silnika
- cięzko odpala rano - za 3 razem itp
- zapala się CAT
to muszę powiedzieć że pompa ma bardzo duży wpływ właśnie na wyżej wymienione problemy...
[ Dodano: 2010-10-18, 13:18 ]
Dzisiaj bawiłem się laptopem znaczy VAGiem, zrobiłem odczyty na bloku 003 pozycja 3 i 4 czyli temperatury.
Na zimnym silniku po odpaleniu pozycja 3 rośnie w miarę czasu pracy silnika czyli temperatura wzrasta normalnie do 90 stopni a w pozycji 4 nie wzrasta stoi na 10 stopniach a później przy rozgrzanym motorze 90 stopni (wskazanie z deski rozdzielczej - zegary) na tej pozycji 4 temperatura wynosi 14 stopni.
Który czujnik temperatury jest walnięty? Czarny G62 czy ten co podaje temperaturę do ECU???
[ Dodano: 2010-10-19, 13:25 ]
U mnie drugi z czujników ten z tyłu patrząc od lewej strony jest koloru zielonego na VAGu jak zdjąłem wtyczkę z niego pokazało że to G70 a silnik jakby zaczął pracować równiej...
[ Dodano: 2010-10-24, 19:51 ]
Wymieniłem czujnik ten zielony temperatury i dalej mam kłopoty z porannym odpalaniem. A ten czarny czujnik jakie ma zadanie oprócz podawania temperatury na desce rozdzielczej? Bo u mnie w miarę nagrzewania temperatura rośnie i pokazuje normalnie do 90 stopni.
[ Dodano: 2011-10-14, 14:10 ]
Temat rozwiązany. Przyczyna "skończyła" się pompa paliwa tzn nie dawała odpowiedniego ciśnienia, ktoś wcześniej założył coś w stylu made in china. Przy okazji przestudiowałem cały temat pompy paliwa, obiegu paliwa itd....temat rzeka :shock: .
Ponadto dla mających problem z:
- szarpaniem skrzyni biegów przy przełączniu biegów w autach z instalacją LPG
- nierówna praca silnika
- cięzko odpala rano - za 3 razem itp
- zapala się CAT
to muszę powiedzieć że pompa ma bardzo duży wpływ właśnie na wyżej wymienione problemy...