części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Po wymianie pompa wyje a płyn w zbiorniczku b

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 22 gru 2015, 11:00

Tomek_Iran pisze:Myslisz ze powinienem teraz jeszcze raz spuscic płyn i od nowa zalewać wykonując wszystkie kroki prawidłowo?
Spróbuj z tym podciśnieniem, czasami bywa problem z samoczynnym odpowietrzaniem się układu i trzeba mu pomóc ...spuszczać płynu nie musisz.

Tomek_Iran
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tomek_Iran » 22 gru 2015, 13:43

danishow, mozesz mi wyjaśnić jak to zrobić tak krok po kroku? :]

Pozbyłem sie problemu ze świszczącym i nadmiernie buzującym płynem w zbiorniku.

Na końcu węża idącego do powrotu w zbiorniczku jest zatopiona metalowa rurka która chyba ma na celu zwiekszyć cisnienie na wyjsciu z tego własnie węza i przez to też w układzie przed nią. I ruszając nałożonym juz węzem w tamtym własnie miejscu swist cichł. Zmieniłem więc wąż na taki bez tego elementu i cisza. Zastanawiam się tylko jaką rolę pełniła tamta własnie rurka czy jak to inaczej nazwac :) Słychać jeszcze tylko tak mechanicznie pompę jak kręcę wajhą w miejscu.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 22 gru 2015, 15:28

Ta metalowa zwężka ma za zadanie zmniejszenia przepływu i jednocześnie zwiększenie ciśnienia co za tym idzie lżejsze machanie kierą.
Jak już pisałem, ściągasz wężyk ze zbiorniczka (ten cienki, który idzie z magla czy tam z chłodniczki). Pozostałe puste podłączenie zaślepiasz bo inaczej dolewany do zbiorniczka płyn będzie uciekać.
Do odpiętego węża podpinasz jakąś pompkę do podciśnienia (taką np. do odsysania płynów) i robisz podciśnienie obserwując stan płynu hydraulicznego w zbiorniczku by nie zabrakło ...inaczej zaciągnie powietrze i cała procedura na nic.
Przepompuj/wyssij tak z litra i musi być gitara ;)

Lolek84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 13 wrz 2015, 09:14
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: Lolek84 » 22 gru 2015, 16:26

danishow pisze:Ta metalowa zwężka ma za zadanie zmniejszenia przepływu i jednocześnie zwiększenie ciśnienia co za tym idzie lżejsze machanie kierą.
coś tutaj pokręciłeś chyba <jezyk>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 22 gru 2015, 17:23

Chyba jednak nie <hihi>

Tomek_Iran
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tomek_Iran » 22 gru 2015, 22:31

Pewnie masz rację ale po zmianie tego przewodu wspomaganie w prawo wróciło(odpukać...) no i kiera chodzi znacznie lżej. I ten irytujący świst ucichł. Mam wrażenie że w jakiś sposob musiałem uszkodzić mechanicznie tą redukcję w przewodzie od powrotu i płyn pod cisnieniem powodował taki własnie dzwięk.
W razie co to mam stary oryginalny przewód i zamontuje go spowrotem.
Powiem Wam szczerze że juz któryś samochód z kolei z którym odstawiam jakieś voodoo ze wspomaganiem. Nie rozumiem pewnie do konca zasady pobierania powietrza przez układ podczas napełniania płynem.

Narazie został problem z głosniejsza pracą pompy niż wczesniej.
Będe próbował jeszcze z podcisnieniem i odpisze jak poszło.
<papa> <papa>

Lolek84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 13 wrz 2015, 09:14
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: Lolek84 » 23 gru 2015, 09:52

danishow, jakim prawem zwężka na końcu węża powrotu, zwiększy ciśnienie przed tą zwężką, powodując lżejsza pracę kiery ? To w takim razie co robi zawór w pompie ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 gru 2015, 11:50

Lolek84, a dmuchnij se w rurkę o średnicy 5mm i porównaj do rurki o średnicy 1cm ...zobaczymy przy której zrobisz się czerwony :D

Lolek84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 13 wrz 2015, 09:14
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: Lolek84 » 23 gru 2015, 11:59

Tylko nie bardzo rozumiem jak ma to wpływać na machanie kierą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl