[D2 96 2.8PB/LPG ] Trzęsie autem w zakresie predkości
to daj znac prosze.
jadac delikatnie, do 2000 obr, mam okolo 60km/h takie "telepniecie" kilkukrotne, ukladem napedowym.
mialem minimalne luzy na maglu i przegbach przednich,
wstawilem z rozbitka z przebiegiem 94000km, wszystko orginal fabryczne, sztywniutko sie zrobilo,
nie ma wibracji okolo 120km/h ,
ale to chwilowe ZATELEPANIE gdy delikatnie jade [do 2000obr/min],
- nadal wystepuje..... :-?
nic nie cieknie, wszystko sztywne,
biegi zmienia plynnie skrzynia.
olej w kwietniu zmienilem.
nie mam juz pomyslow.
jadac delikatnie, do 2000 obr, mam okolo 60km/h takie "telepniecie" kilkukrotne, ukladem napedowym.
mialem minimalne luzy na maglu i przegbach przednich,
wstawilem z rozbitka z przebiegiem 94000km, wszystko orginal fabryczne, sztywniutko sie zrobilo,
nie ma wibracji okolo 120km/h ,
ale to chwilowe ZATELEPANIE gdy delikatnie jade [do 2000obr/min],
- nadal wystepuje..... :-?
nic nie cieknie, wszystko sztywne,
biegi zmienia plynnie skrzynia.
olej w kwietniu zmienilem.
nie mam juz pomyslow.
u mnie tez poduchy sa raczej ok,
znajomy mechanik ogladal je z kazdej strony, i wszystkie glowne poduchy skrzyni/silnika wydaja sie w pozadku.
mialem przejscia z pomocnicza, ta przy prawym leflektorze.
po kupnie zauwazylem ze jest urwana, montarz nowej aso, miesiac i tez urwalo ja w polowie.
dopiero montujac kolejna, dowiedzialem sie ze trzeba "ustawic" dystans miedzy lapa a poduszka, podkladkami.
u mnie akurat nie dokladal nic mechanik, tylko wyjal calkiem te co byly,
dopiero poducha weszla "na styk" ,
i od tamtej pory z 6-7 kkm i jest wszystko ok.
znajomy mechanik ogladal je z kazdej strony, i wszystkie glowne poduchy skrzyni/silnika wydaja sie w pozadku.
mialem przejscia z pomocnicza, ta przy prawym leflektorze.
po kupnie zauwazylem ze jest urwana, montarz nowej aso, miesiac i tez urwalo ja w polowie.
dopiero montujac kolejna, dowiedzialem sie ze trzeba "ustawic" dystans miedzy lapa a poduszka, podkladkami.
u mnie akurat nie dokladal nic mechanik, tylko wyjal calkiem te co byly,
dopiero poducha weszla "na styk" ,
i od tamtej pory z 6-7 kkm i jest wszystko ok.
Mam taki sam problem. wibracje podczas jazdy...
Wykluczyłem już następujące rzeczy:
Felgi i opony : 2 zestawy wyważone sprawdzone. 1 felga wymagała drobnej korekcji, pozatym są ok
Przeguby wewnętrzne na przedzie wymieniłem na nówki... 0 różnicy
Zawieszenie... wszystko nowe łącznie z 4 amortyzatorami od Meyle niebieskie. Dalej 0 poprawy
Sprzęgło hydrokinetyczne regenerowane 6 miesięcy temu.
Wymieniony także zabierak półosi prawej razem z łożyskiem i dużym Oringiem gdyż przeciekał i po "otworzeniu" okazało się że łożysko jest do wymiany. Zalany oczywiście nowym olejem Shell.
Nowy olej Shell w przednim dyfrze, tylnim dyfrze, i w napędzie skrzyni biegów.... 75w90 spirax
Zawieszenie tylnego dyfra 3 tuleje w tym 1 ta większa gumoplastikowa z serwisu także wymienione na nowe i dalej 0 poprawy.
Wał wyważony, nowa podpora, nowy krzyżak gwarancja na 2 lata i dalej to samo... 0 poprawy, ewentualnie jest delikatnie lepiej podczas jazdy na drodze z wybojami.
Tarcze brembo i klocki nówki... 0 poprawy..
Olej w skrzyni i filtr wymieniony 2 razy, raz kompletna wymiana a drugi raz tyle co w misce x2 + filter po przejechaniu około 2000 km po wymianie sprzęgła, pompy ,uszczelniacza, i panewki. Olej febi nr 14738.
Nowy płyn wspomagania febi 06162
Łózyska piast na przodzie także są ganc nowe.. dalej 0 poprawy
Dalej 0 poprawy wciąż wibracje przy jeździe ze stałą prędkością. oraz czasem podczas przyspieszania.
Może ktoś z was drodzy panowie wie co to może być??
Wg mnie zostały już tylko i wyłącznie poduszki skrzyni, sama skrzynia ?regeneracja?? ale czego?? auto buja sie do 230km/h i nie jęczy, ewentualnie trafiłem na źle zregenerowane sprzęgło?
Znacie może jakiegoś konkretnego fachowca od tego typu bolączek w regionie dolnegośląska??
wszelka pomoc i ewentualne sugestie mile widziane
acha jedyny błąd jaki mi wyskakuje to
01119 gear recognition signal intermittent. a błąd ten wyskakuje od kiedy kupiłem auto.
Wykluczyłem już następujące rzeczy:
Felgi i opony : 2 zestawy wyważone sprawdzone. 1 felga wymagała drobnej korekcji, pozatym są ok
Przeguby wewnętrzne na przedzie wymieniłem na nówki... 0 różnicy
Zawieszenie... wszystko nowe łącznie z 4 amortyzatorami od Meyle niebieskie. Dalej 0 poprawy
Sprzęgło hydrokinetyczne regenerowane 6 miesięcy temu.
Wymieniony także zabierak półosi prawej razem z łożyskiem i dużym Oringiem gdyż przeciekał i po "otworzeniu" okazało się że łożysko jest do wymiany. Zalany oczywiście nowym olejem Shell.
Nowy olej Shell w przednim dyfrze, tylnim dyfrze, i w napędzie skrzyni biegów.... 75w90 spirax
Zawieszenie tylnego dyfra 3 tuleje w tym 1 ta większa gumoplastikowa z serwisu także wymienione na nowe i dalej 0 poprawy.
Wał wyważony, nowa podpora, nowy krzyżak gwarancja na 2 lata i dalej to samo... 0 poprawy, ewentualnie jest delikatnie lepiej podczas jazdy na drodze z wybojami.
Tarcze brembo i klocki nówki... 0 poprawy..
Olej w skrzyni i filtr wymieniony 2 razy, raz kompletna wymiana a drugi raz tyle co w misce x2 + filter po przejechaniu około 2000 km po wymianie sprzęgła, pompy ,uszczelniacza, i panewki. Olej febi nr 14738.
Nowy płyn wspomagania febi 06162
Łózyska piast na przodzie także są ganc nowe.. dalej 0 poprawy
Dalej 0 poprawy wciąż wibracje przy jeździe ze stałą prędkością. oraz czasem podczas przyspieszania.
Może ktoś z was drodzy panowie wie co to może być??
Wg mnie zostały już tylko i wyłącznie poduszki skrzyni, sama skrzynia ?regeneracja?? ale czego?? auto buja sie do 230km/h i nie jęczy, ewentualnie trafiłem na źle zregenerowane sprzęgło?
Znacie może jakiegoś konkretnego fachowca od tego typu bolączek w regionie dolnegośląska??
wszelka pomoc i ewentualne sugestie mile widziane
acha jedyny błąd jaki mi wyskakuje to
01119 gear recognition signal intermittent. a błąd ten wyskakuje od kiedy kupiłem auto.
Dzięki za odpowiedź zapewne podjade po świętach. A co do płynów. Jedni piszą że niezalecane a inni że zalecane. U mnie po wymianie np oleju w skrzyni odrazu ustało "szarpanie" przy zmianie z P na D gdyż zapewne stary olej był po prostu przepracowany. A wspomaganie przestało jęczeć gdy jest zimno... ale to wszystko było jeszcze po poprzednim właścicielu także nie jestem w stanie napisać czym on zalewał.
Pocieszę Cie że szeryf posiadał takie A8 2.5 więc tym bardziej ten model zna od podszewki.
Od jakiegoś już czasu t, kilku lat wiemy że oleje febi czy do wspomagania czy do skrzyni się średnio sprawdzają,castrol w silniku to po prostu porazka i proszenie się o szybki remont-szczególnie ten silnik co masz.
Z tymi wibracjami to trudno na forum diagnozować jak niemal wszystko sprawdzałeś robiłeś więc może ktoś cos schrzanił i tu się przyda jak ktoś kumaty ci te autko obada na żywo.
Przesledź jeszcze wszelkie podobne tematy może ci jakąś myśl nasuną.
Od jakiegoś już czasu t, kilku lat wiemy że oleje febi czy do wspomagania czy do skrzyni się średnio sprawdzają,castrol w silniku to po prostu porazka i proszenie się o szybki remont-szczególnie ten silnik co masz.
Z tymi wibracjami to trudno na forum diagnozować jak niemal wszystko sprawdzałeś robiłeś więc może ktoś cos schrzanił i tu się przyda jak ktoś kumaty ci te autko obada na żywo.
Przesledź jeszcze wszelkie podobne tematy może ci jakąś myśl nasuną.
Jeszcze raz dzięki mistrzu za odpowiedź A co do oleju castrol 5w40 edge z śladowym dodatkiem tytanu to u mnie w warsztacie który wymienia oleje już od kilkunastu lat jeszcze nikt na ten olej nie narzekał. No chyba że ktoś jeździ na nim 30 tysięcy noto wiadomo że mu hydro będzie klepać.... ja wymieniłem go już 3 razy średnio co 12tyś i jest naprawdę ok. Aczkolwiek skonsultuje to z pewnym osobnikiem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam, u mnie jest taka przypadłość, jak kupiłem A8 po pewnym czasie pokazały się delikatne wibracje na budzie przy ok 70 - 90 km/h. Auto oddałem do mechanika na rozrząd, oleje silnik i skrzynia. Odebrałem i auto od początku ma wręcz turbulencje, jak zapnie 5 bieg to nie widać nic w lusterkach. Fakt że prawdopodobnie wymieniał uszczelniacz na moście, także zapewne rozpinał wał. Możliwe że źle złożony, ale przychodzi Wam coś jeszcze na myśl?
Kondek25, <table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Uzupełnij proszę swój profil z
trzesie ci autem bez względu na to czy jedziesz pod obciazeniem czy na rozpędzie czy tak samo na kazdym biegu?
trzesie ci autem bez względu na to czy jedziesz pod obciazeniem czy na rozpędzie czy tak samo na kazdym biegu?