Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.3TDI ] Skrzynia nie zawsze zmienia biegi

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

[D2 01 3.3TDI ] Skrzynia nie zawsze zmienia biegi

Post autor: biały112 » 26 gru 2015, 18:01

Witam, mam problem z moim tiptronickiem czsami gdy sie już rozgrzeje przytrzymuje za długo biegi tak jakby był na Sporcie, gdy przejde na tipa to moge je zmienić normalnie ale jeśli wróce znowu do D to sam odrazu wrzuca z 5 na np 3 albo .
błedy jakie wyszly jeszcze przed zmianą oleju to
18232-ZAwór 3 regulujący ciśnienie(N217)
P1824-35-10- przerwa/zwarcie z masą- Sporadyczny
18227-Zawór 2 regulujący ciśnienie(N216)
P1819-35-10-przerwa zwarcie z masą- Sporadyczny
podpowie ktoś co to może być? szukałem juz na forum i niektórym pomagała wymiana oleju wieć też to zrobiłem ale jak widać problem wrócił.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 26 gru 2015, 18:24

Wiązka elektryczna do elektrozaworów na płycie zaworowej w skrzyni do sprawdzenia
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 26 gru 2015, 20:54

czyli co wiąże sie to z wyciąganiem skrzyni tak?

Gość

Post autor: Gość » 26 gru 2015, 20:57

Nie,zwalasz miske,filter i wsio widać.

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 26 gru 2015, 21:05

aha, dzięki ale chyba i tak podjade z tym do tych specjalistów którzy zmieniali mi olej bo to taki słynny zakład... bo wątpie że sam tam coś zobacze.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 26 gru 2015, 21:16

Przy wejściu do skrzyni jest okrągła kostka wiązki. Rozkręć i przepsikaj kontaktem. Można też pomierzyć oporności na pinach przy sterowniku ASB, na pewno jest to mniej grzebania jak zwalanie miski i bawienie się później z olejem.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 gru 2015, 14:50

Tak jak krzychu22.p1i napisał, sprawdź tę wtyczkę przy skrzyni oraz pomierz czujniki i zawory bezpośrednio z wtyczki od sterownika w podszybiu. Rozpiskę i prawidłowe odczyty wrzucałem na forum, szukaj pod hasłem "Lock Up".

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 27 gru 2015, 19:15

Jutro może znajde troche czasu i pobawie sie z tą kostką. a jeszcze jedno pytanie czy może to sie dziać przez sterownik? bo taką myśl podrzucił mi kumpel który jest elektrykiem...

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 gru 2015, 19:27

Oczywiście, że może to być wina sterownika.

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 27 gru 2015, 19:30

a gdzie znajduje sie on u mnie?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 gru 2015, 19:43

W podszybiu obok sterownika silnika, ten z czarną wtyczką ze zdjęcia poniżej ;)

http://www.a8team.pl/d2-fl-all-modul-za ... htm#222366

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 27 gru 2015, 22:46

a panowie jeszcze pytanie troche odbiegające od tematu, przy wymianie wlali mi olej RAV ATF 5/4 HP FLUID i na fakturze mam że zużyli go tylko 5,5 sztuki czyli wlaliby tylko5,5litra? dodam że gdy wymieniali olej nie podpinali komputera ani nie wrzucali biegu tylko odpalili auto na chwile i potem dolali jeszcze oleju. Z tego co sie orientowałem oleju chyba więcej powinno wejść no i wykonanie usługi powinno inaczej wyglądać.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 28 gru 2015, 14:48

Ilość oleju w sumie odpowiednia ale stan sprawdza się rozgrzewając skrzynię do 80 stopni (ze względu na termostat przy chłodniczce), następnie czeka się aż temp. spadnie do około 35-40 i sprawdza się poziom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl