![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Jak skasować korekty długoterminowe?
[D2 98 4.2PB/LPG ] Jak skasować korekty długoterminowe?
Mam problem ze starszym ABZ i wystrojeniem LPG. Nie daje rady wystroić tego porządnie bo nie jestem w stanie skasować korekt długoterminowych. No wystarczy ze w jakims momencie pojade chwile na niewlasciwej mieszance (nie zdaze jej dostosować w mapie) i ster lapie mi korektę dlugoterminowa której nie mogę skasować z poziomu VAGa (kasowanie błędów w ECU zostawia korektę taka jak była).
No nie będę przy każdym przejeździe i złapaniu korekty na kilka procent odpinal akumulatora na kilkanaście minut bo mnie jasny gwint strzeli.
W nowszych silnikach nie ma problemu. Kasuje błędy (nawet jak ich nie ma) i korekta mi się ustawia na zero. W tym starszym nie jestem w stanie jej wyzeorwac przez co nie mogę wystroić LPG, pomoze ktoś?
No nie będę przy każdym przejeździe i złapaniu korekty na kilka procent odpinal akumulatora na kilkanaście minut bo mnie jasny gwint strzeli.
W nowszych silnikach nie ma problemu. Kasuje błędy (nawet jak ich nie ma) i korekta mi się ustawia na zero. W tym starszym nie jestem w stanie jej wyzeorwac przez co nie mogę wystroić LPG, pomoze ktoś?
Ostatnio zmieniony 02 sty 2016, 07:32 przez Bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
No w tym mam problem ze nie wiem jaka jest zasada ich automatycznej zmiany. Puszczam na bogato, korekta krotkoterminowa leci mi na -15 powiedzmy, i ecu zaczyna sobie ją dostosowywac, po chwili smiga mi w okolicy zera a długoterminowa dalej stoi na +8. No przeciez jasna cholera mnie bierze. Po chwili (raz dłuższej, raz krótszej - nie potrafię reguły wyczuć) korekta długoterminowa leci mi na -3 i za cholere nie wiem czemu akurat jest -3 bo co bym nie zmienial to to -3 bedzie mi znow stalo przez długi czas nawet jak tak zuboże że krotka korekta mi bedzie leciala na +20.
Reasumując - jak przezeruje korekty to bede dokładnie wiedział jak zmiana parametrów w agisie wpływa mi na skład mieszanki (bo korekta krotkoterminowa mi wszystko powie) a tak to ja teraz zmieniam cos w agisie, ecu sobie to skoryguje a ja na korektach krotkoterminowych nie widze zmian wprowadzanych na bieżąco i musze czekac kilka minut na to zeby ecu mi pokazalo dlugoterminowa korekte ktora sie okazuje jakas zupelnie dziwna.
Reasumując - jak przezeruje korekty to bede dokładnie wiedział jak zmiana parametrów w agisie wpływa mi na skład mieszanki (bo korekta krotkoterminowa mi wszystko powie) a tak to ja teraz zmieniam cos w agisie, ecu sobie to skoryguje a ja na korektach krotkoterminowych nie widze zmian wprowadzanych na bieżąco i musze czekac kilka minut na to zeby ecu mi pokazalo dlugoterminowa korekte ktora sie okazuje jakas zupelnie dziwna.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Lipa jest, przepinam na benzyne, jezdze na niej powiedzmy 5-10 minut a korekta gazowa caly czas stoi pomimo tego ze krotkoterminowe korekty wyczesane w kosmos. No chce je skasowac i nie wiem jak.
Ktos w ogole wie co stoi w pozycjach 3 i 4 w 10 bloku w starym ABZ? Bo w nowych (a przynajmniej w AKG, ktore mam i ktore zeruje korekty przez kasowanie bledow) te dwie pozycje sa puste i widac tylko korekty dlugie w polu 1 i 2 tego bloku.
Ktos w ogole wie co stoi w pozycjach 3 i 4 w 10 bloku w starym ABZ? Bo w nowych (a przynajmniej w AKG, ktore mam i ktore zeruje korekty przez kasowanie bledow) te dwie pozycje sa puste i widac tylko korekty dlugie w polu 1 i 2 tego bloku.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Znajde bezpiecznik od zasilania ECU i bede go wyjmowal zeby nie krecic klemami jak kretyn (bo sie wszystko kasuje z radiem, zegarkiem, przebiegami i innymi rzeczami).
Dzięki Maciek za info o blokach. Myslalem ze bloki sa na odwrot (czyli pierwsze dwa to obciążenia a drugie dwa to wolne obroty). Musze nad tym popracowac teraz bo zmienialem mieszanke na ostro i mi sie pierwsze dwa bloki nie zmienialy a na drugie dwa nie patrzylem juz tak mocno bo wiadomo, wolne obroty nie takie wazne jak obciazenia. Cos wykombinuje. Tak puszcze Agisa ze mi wyzeruje te korekty sprytnie. Jak wiem co do czego to juz sobie dalej poradze.
Wielkie dzieki
Dzięki Maciek za info o blokach. Myslalem ze bloki sa na odwrot (czyli pierwsze dwa to obciążenia a drugie dwa to wolne obroty). Musze nad tym popracowac teraz bo zmienialem mieszanke na ostro i mi sie pierwsze dwa bloki nie zmienialy a na drugie dwa nie patrzylem juz tak mocno bo wiadomo, wolne obroty nie takie wazne jak obciazenia. Cos wykombinuje. Tak puszcze Agisa ze mi wyzeruje te korekty sprytnie. Jak wiem co do czego to juz sobie dalej poradze.
Wielkie dzieki
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"