części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 preFL ALL ] temperaratury -7/-15 i problemy z pneumaty

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

[D3 preFL ALL ] temperaratury -7/-15 i problemy z pneumaty

Post autor: rav85 » 03 sty 2016, 19:14

Witajcie, niestety temperatury spadły sporo poniżej 0 i pojawiły się problemy, po odpaleniu auta po paru sekundach wyskakuje kontrolka błędu zawieszenia, auto po nocy nie opada , nie stoi krzywo.

Pojeżdżę autem z 10 min wylacze zapłon , wyciągnę kluczyk , odpalam na nowo i kontrolka sie nie zapala. , mogę wtedy normalnie regulacja wszystkie wysokości auta, auto stoi noc na mrozie i następnego dnia to samo.

błędy

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
01400 - Suspension Level Control
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

daja sie wykasować, gdzie szukac rozwiązania? gdzie jest ten sensor G291? może mróz go ścisnął i nie działa prawidłowo?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 03 sty 2016, 19:17

W rozdzielaczu o ile dobrze pamiętam jest ten czujnik. Przednie koło, po stronie kierowcy, za tylną częścią nadkola(po stronie kierowcy a nie zderzaka).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 03 sty 2016, 19:25

ok sprawdze w etce , może jest jakiś rysunek, czy ten czujnik jest wymienialny czy jest to grubsza robota?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 03 sty 2016, 19:30

Razem z rozdzielaczem. Wymiana prosta. Po zdjęciu koła i njadkola jest on na wierzchu. Odkręcasz 6 przewodów pneumatycznych (pokolorowane i na rozdzielaczu również) i odkręcasz dwie śrubki. Rozdzielacz masz wymontowany :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 03 sty 2016, 19:32

~1200zł nówka z ASO
Kontakt: nick + @wp.pl

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 03 sty 2016, 19:41

do tego rozdzielacze badz wężów idzie jakas wtyczka? bo ewidentnie tak jakby nie dostawał poprawnego sygnału i cos wariował, może wystarczy jakimś preparatem kontaktowym przeczyścić?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 03 sty 2016, 19:42

Idzie do niego kostka. Żadnej elektroniki, sygnały analogowe :)

150 używka z allegro :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 03 sty 2016, 19:47

moge prosic o link? do aukcji

znalazlem taki obrazek

http://workshop-manuals.com/audi/a8_qua ... locations/

czy odłączając te rurki trzeba później robic ponowna kalibracje zawieszenia?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 03 sty 2016, 19:54

Tak to jest to. Aukcją nie rzucę, ale sam wymieniałem i takie były. Sam kupiłem drożej aby z nowszego rocznika mieć ale i za 100zł były gdy potrzebowałem. Nie trzeba robić adaptacji żadnej po wymianie.

na przykład:
http://allegro.pl/rozdzielacz-zawor-pow ... 16610.html
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 03 sty 2016, 19:58

U mnie też się to pojawiło. Na razie tylko raz. Z tym że auto było dość nisko. Ale po ok 10 min jazdy, zgaszeniu i ponownym odpaleniu po ok 1h już było ok, kompresor napompowal zawieche i wszystko działa. Błędów jeszcze nie czytałem ale jak mi się to na dniach nie powtórzy to za 2-3 dni ma być już dodatnia temperatura więc pewnie te problemy ustąpią. Podejrzewam że mrozy nie służą tej jeżdżącej serwerowni :-)

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 04 sty 2016, 10:11

U mnie oczywiście też lipa... Rano wchodzę do garażu patrzę dupa siedzi aż miło... ale nie opadło równo na obie strony tylko prawa niżej niż lewa. Po odpaleniu auta pokazała się zielona kontrolka i kompresor zaraz ładnie napompował. Teraz stoi równo. Mam rozumieć, że jest gdzieś nieszczelność i na tym mrozie się uaktywniła tak?

chlebi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 07 sty 2015, 22:08
Lokalizacja: wrocław

Post autor: chlebi » 04 sty 2016, 10:14

Również przy tych mrozach mi się to zdarza, wystarczy że gdy błąd zawiechy się zapali, wyłączysz i włączysz auto i jest git, ja zauważyłem że jak odrazu odpalę z rańca auto to kompresor chyba tak dziwnie skrzeczy, nie może podnieść auta to wywala ten błąd, ponowne uruchomienie auta to likwiduje.... czekam na plusowe temp :d

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 04 sty 2016, 10:34

To że w takie mrozy z rana auto stoi niżej o niczym zlym nie świadczy. Nawet w instrukcji obsługi jest napisane że tak właśnie się dzieje i żeby zwracać uwagę na jakim podłożu się parkuje aby auto nie opadło podwoziem na jakąś przeszkodę :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 sty 2016, 10:45

dwa razy urwałem juz przedni zderzak :D heheh... zaparkowałem tystając nad krawężnik i nic nie przytarłem a zjeżdżając sru... po zderzaku...

To, ze lekko opadnie nic nie świadczy na nierównym ale nie może się zglebić. Po gaszeniu wysokość się delikatnie zmienia. opadnięcie jednej strony może świadczyć o jakiejś nieszczelności amorka z tej strony.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 04 sty 2016, 12:56

A nie powinien cały opaść a nie tylko tył? U mnie tył opadł i powiem szczerze, że całkiem znacznie... no i właśnie prawa tylna strona była niżej niż lewa tylna. Ale po odpaleniu, kompresor napompował i jak na razie jest git.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl