części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Kiepskie grzanie - nie grzeje jak trzeb

siwyJarocin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2016, 22:17
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: siwyJarocin » 07 sty 2016, 22:22

pewnie jest meksyk zeby sie do nich dostać....
2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie

Gość

Post autor: Gość » 07 sty 2016, 22:26

Ponoc nie ma dramatu no ale nie jest to lajcik. Poszukaj to znajdziesz troche info na forum

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 07 sty 2016, 22:37

nie jest tak żle , ja to sam ogarnąlem w jeden dzień, musisz sie jedynie upewnić że cały układ chłodzenia jest szczelny i pompa obiegowa wraz z zaworami pracuje prawidłowo, no ale co z tego opisujesz to u mnie były podobne objawy i winne były nagrzewnice
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

siwyJarocin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2016, 22:17
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: siwyJarocin » 08 sty 2016, 22:24

Dzis mialem chwile i wyczailem ze jak jest pompa obiegowa i zawory to idą dwa przewody w stronę pasażera i wchodzą do nagrzewnicy i oba są cieple.a od strony kierowcy wchodzi jeden ten górny i jest zimny....
2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 09 sty 2016, 22:08

pb41ns pisze:u nas sa dwie nagrzewnice, ja bym obstawiał na ich zamulenie, przerabiałem to i wywalałem obie w celu ich odmulenia, nie masz pojecia co z nich wylatywało <blee>
Wymontowałem nagrzewnice od strony schowka, i faktycznie wypłukałem z niej pełno czarnego syfu.

Nie wiem tylko jak zabrać się do tej od strony kierowcy, bo z tego co widzę to tam jest bardzo mało miejsca. Trzeba demontować te stelaże od kolumny ?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 10 sty 2016, 18:23

no dokładnie, demontuj wszystko co w pobliżu a będzie znacznie lepiej dojść, tylko do płukania użyj roztworu z sody kaustycznej inaczej to nie ma sensu
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 10 sty 2016, 18:38

karols, może nowej nie będziesz musiał kupować po płukaniu środkami żrącymi.

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 10 sty 2016, 18:49

Nagrzewnice wypłukane wszystkim co możliwe ale i tak trochę syfu zostało.

Wszystko już poskładane, i ogrzewanie wróciło <chura>

Generalnie to chyba najwięcej problemu sprawiło ponowne podłączenie nagrzewnic, bo te obejmy trudno nałożyć na króciec i wąż jednocześnie
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 18:52 przez karols, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 10 sty 2016, 18:52

karols, co demontowałeś? ile czasu spędziłeś przy tym?

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 10 sty 2016, 19:01

karol208 pisze:karols, co demontowałeś? ile czasu spędziłeś przy tym?

Od strony pasażera : schowek, stelaż za schowkiem, tunel do ogrzewania na nogi i boczek i wszystko praktycznie już jest na wierzchu

od strony kierowcy : również boczek , schowek nad nogami, tunel od ogrzewania na nogi i koło nagrzewnicy jest taki stelaż który łączy kolumnę z pedałem i karoserią
zdemontowanie i montaż zajął mi około 2h, a płukanie tego to już zależy czym, ja spędziłem przy tym ok 3h. Ogólnie myślałem że będzie gorzej, ale tragedii niema

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 11 sty 2016, 12:00

Płukanie nagrzewnic robiłem nie dalej jak 2 tygodnie temu w aucie brata. Robilismy to bez demontażu samych nagrzewnic bo nie ma takiej potrzeby. Tą od pasazera plukalismy odlaczajace weze miedzy sterownikami a wiatrakiem a ta od kierowcy od strony serwa.

Nasza metodyka byla taka - najpierw podlączylismy do nagrzewnić wąż połączony z kranem przy zlewozmywaku. Puściliśmy ciepłą wodę i przepłukalismy nią obie nagrzewnice w kierunku przeciwnym do kierunku przeplywu plynu. Potem powtorzylismy to dla kierunku zgodnego z kierunkiem przeplywu (masa syfu wyleciala). Potem zalaliśmy obie nagrzewnice zagotowanym octem i zostawiliśmy na 2 godziny. Potem ponowiliśmy płukanie w dwóch kierunkach. Na koniec wlewaliśmy jeszcze gorącą wodę i przepychaliśmy ją sprężonym powietrzem (woda + cisnienie ze sprezarki jeszcze troche syfu dodatkowo z nagrzewnic wywalila). Auto grzeje teraz jak zle ale dodatkowo zostały wymienione zawory i pompka obiegu oraz poprawione podłączenie webasta (bo ktoś się tak podłączył w układ wodny ze ogrzewanie całe porypal)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 11 sty 2016, 22:21

Tak czy owak z czasem skończy się to wymianą.
Ogólnie syf robi się po przez degradację płynu w układzie, kiepskiej jakości płynu, nie wymienianie płynu itp jak i lanie samej wody która powoduje za kamienienie układu chłodzenia.
Miałem francuza i wiem co piszę. Tam nagrzewnice płukało się często. Po dwóch latach wymiana i na drugi rok już kiepskie ogrzewanie było.
Z kolei tam był inny też problem ponieważ blok który był z żeliwa korodował i zabijał wąskie kanaliki nagrzewnicy.
Nasze układy są alu więc bardziej obstawiałbym jakość płynu i jego zaniedbanie. Nie twierdze, że Wy posiadacze aut nie dbacie o to ale czy ktoś to wcześniej robił <bezradny>
Jedynym wyjściem może być całkowite przepłukanie układu. Dlaczego? Ponieważ ten syf nie jest tylko w nagrzewnicy ale krąży sobie po całym układzie, osadza się na ściankach bloku, głowic itp.
To też dobrym wyjściem z sytuacji jest rozłączenie podstawowych trzech elementów którymi są silnik, chłodnica, nagrzewnica.
Każdy z nich przepłukać osobno i wtedy będziemy mieli jakąś pewność.

Dobrze, że kolega poradził sobie z problemem lecz kto wie co przyniesie następna zima.

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 12 sty 2016, 09:47

ernesto pisze:Tak czy owak z czasem skończy się to wymianą.
Dokładnie. Ja podczas płukania widziałem że i tak wszystkiego z niej nie wypłuczę. Dwóch ostatnich żeberek w jednej z nagrzewnic nie udało mi się wypłukać, bo nadal nie grzeją. Także gdy sytuacja się powtórzy, to czeka mnie wymiana.

A tak z ciekawości to ktoś już kupował nowe nagrzewnice i jaki był koszt ? Bo przeglądając stronki z częściami, to nie mogłem znaleźć takiej jak ja mam : http://allegro.pl/audi-a8-d2-d3-nagrzew ... 34573.html

A z nowych to są tylko z bocznym podłączeniem : http://www.iparts.pl/czesc/nagrzewnica- ... 10017.html

pioteros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:38
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pioteros » 19 sty 2017, 18:13

czy ktoś może zaznaczyć kierunek przepływu cieczy na wężach przechodzących przez gródź ?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 sty 2017, 18:31

Wąż niżej, od kierowcy to zasilanie, czyli płynie nim od silnika do nagrzewnicy, a ten wyżej, od pasażera to powrót.
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl