Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 97 ] Nowe mapy wtrysku.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

[S8 D2 97 ] Nowe mapy wtrysku.

Post autor: PC » 06 sty 2016, 19:41

Witam
Historię opowiem od początku.
Ostatnimi czasy ( w sierpniu) powiedziałem stanowcze NIE znaczeniu podwórka przez mój bolid. Diagnoza po zdjęciu zderzaka, chłodnic i osłon rozrządu wykazała wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu strona lewa i spod głowicy str. prawa. A jako że w sprawach aut nie chadzam na skróty to poszłooo... worek się rozwiązał.
Zdjęte obie głowice, wymiana prowadnic zaw, frezowanie gniazd, nieznaczne skracanie trzonków zaw, planowanie płytek a raczej kapturków od zaw ssących w celu uzyskania książkowych luzów, szlifowanie wałków rozrządy w miejscach styku z uszczelnieniami, o uszczelniaczach, uszczelkach i planowaniu nie wspomnę. A jako że silnik był wyjęty to i kompletne sprzęgło, wysprzęglik, taki plastik pod łapą wysprzęglika, toczenie i honowanie koła zamachowego. Przy okazji odkręcona, umyta dwuczęściowa miska olejowa, wyjęte w celu weryfikacji dwa skrajne tłoki, wymienione dwie rolki paska rozrządu (po 9tys km przebiegu hałasowały), łożysko wiskozy, dwie odmy z tyłu silnika, rolka prowadząca i pasek wieloklinowy, jeden wtryskiwacz (używany) i parę innych dupereli. Całość zalana olejem Valvoline 5W30 jak książka podaje ..ale do czego zmierzam...

Patent opisywany w starej literaturze i sprawdzony wcześniej osobiście w motocyklach i dwóch egzemplarzach mercedesów w126 - mianowicie polerowanie wszystkiego z dolotem mieszanki i wylotem spalin związanego.
Zawory jeszcze jakoś poszły wiertarką ( ok 0,5 godz sztuka) komory spalania bajka, natomiast usunięcie niedoskonałości odlewu w kanałach dolotowych i wylotowych głowic zajęło już znacznie dłużej. Kolektor ssący zrobiłem na lustro tylko tam gdzie mogłem sięgnąć, resztę przyrządem z węża ogrodniczego z papierami różnej gradacji na szmacie i paście polerskiej kończąc. Tą jakby przepustnicę wewnątrz kolektora również liznąłem nie zapominając o dorobieniu rolki odboju.

Efekty

Pierwszy rozruch po parokrotnym napełnieniu układu paliwowego praktycznie na dotyk.
Nieco inny dźwięk z wydechu wynikający moim zdaniem z mniejszych zawirowań mieszanki , po paru minutach pracy na wolnych obrotach jakaś szybsza reakcja na dodanie gazu (biorę poprawkę na to iż od jakiegoś czasu nie jeździłem). Pierwsza trasa ok 250km i czuję zdecydowaną poprawę na benzynie i dysproporcję mocy w stosunku gazu a benzyny której to wcześniej praktycznie nie czułem. Być może instalacja Prins na jednym parowniku nie wyrabia przy większej przepustowości silnika.
Nadmieniam że na żadnej hamowni jeszcze nie byłem.

Czy któryś z kolegów dostrajał mapy wtryskowe po podobnych modyfikacjach w silniku wolnossącym? Gdzie i do kogo kumatego można by się udać lub podpytać?
Aha, dolot odblokowany poprzez wkładkę K&N, wydech bez katalizatorów.
Pozdrawiam

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 06 sty 2016, 21:17

Dla odważnych : dysponuje mapami nowymi przerobionymi do S8 PREFL - oczywiścię mogę przekazać lub udostępnić.
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 06 sty 2016, 21:33

Sprawdzałeś to u siebie? Czy któryś z kolegów już to testował?

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 06 sty 2016, 21:34

kazdy silnik jest inny, podobnie jak i instalacje lpg odbiegaja parametrami od siebie, a wiec auto nalezy indywidualnie dostroic u kumatego gazownika

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 06 sty 2016, 21:34

U siebię nie mogę bo mam Lifta - wątpie by ktoś to testował ale do odważnych świat należy :)


Pierwszy jest tzw standard , Drugi jest No-Speed-Limit a Trzeci jest Tuned , cokolwiek było w nim zmieniane to nie wiem .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 06 sty 2016, 22:23

Instalacja Prins korzysta podobno ze sterownika silnika, wiem że na LPG ma prawo być słabszy. Z tym kumatym gazownikiem w okolicy to może być mały problem.
Remont pochłonął sporo motogodzin z życiorysu, chciałbym jeszcze dłubnąć przy tych mapach i wynik podeprzeć wykresem z hamowni tak dla idei, nauki, potomnych i siebie oczywiście. Ale to tak na spokojnie w wolnej chwili.

Gość

Post autor: Gość » 06 sty 2016, 22:29

To wystarczy dłubnac kąt zapłonu by był ostrzejszy i bedziesz miał w manualu odczuwalnie wiekszego buta. W jednej S8 pre fl taki mod dał wynik 363Koni na hamowni!

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 06 sty 2016, 22:35

A jak to zrobić?

Gość

Post autor: Gość » 06 sty 2016, 22:46

Sam tego nie zrobisz,kumaty elektronik,jakis spec od chipowania ci to może ogarnać. Jak dobrze pamietam to chyba 4 stopnie wystarczy zmienic ale nie dam głowy teraz. WIęcej info może w piatek bo bede u jednej takiej osoby własnie tego co to robił u siebie. Efekt tego był taki że S8 latała na pb 98 i dostrojonym LPG a na pb 95 pluło błedami.

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 06 sty 2016, 23:05

Spoko, będę wdzięczny za info.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 sty 2016, 21:50

PC pisze:wiem że na LPG ma prawo być słabszy.
-a właśnie że nie
tylko zabawa to już nie może być błędów montażowych które ty pewnie masz
tak jak 90% aut .
Względem mocy to wiem że brc trzyma formę
Daj foto lpg to zobaczymy czy jesteś w tych 90 czy w 10 %

Gość

Post autor: Gość » 09 sty 2016, 11:22

Słabsze to były przy instalacjach mieszalnikowych.

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 09 sty 2016, 16:39

Mówiąc że słabszy nie mam na myśli liczby oktanów, tylko wydajność parownika. Koledzy zazwyczaj mają po 2 parowniki. Wcześniej tak po przekroczeniu 6tyś obrotów silnik wchodził w tryb awaryjny (kontrolka CAT) wg mnie z braku gazu właśnie. Sporadycznie auto się kręci tak wysoko więc można z tym żyć. Zdjęcia dołączę niebawem.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 sty 2016, 18:18

a czujnik ciśnienia od czego jest ?
ale masz druta jak nie wyrabia się lpg to ma przejść na paliwo
brc robi to po cichemu bez wiedzy właściciela :]

Gość

Post autor: Gość » 09 sty 2016, 20:45

pepi pisze:brc robi to po cichemu bez wiedzy właściciela :]
Mam odcięcie pompy paliwa bo w manualu nie stanowi zagrożenia. I w parametrach się nic nie zmienia ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl