[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
W moim przypadku czynnością, która znacząco zniwelowała stukanie nastawnika było wypłukanie silnika. Gdzie z dość częstego postukiwania tylko na zimnym, zniwelowało się to do sporadycznego.
I teraz najciekawsza zależność (tylko się nie śmiać Panowie ):
Gdy tył auta mam wyżej niż niż przód(nierówne parkingi, wyłącznie takie mam pod blokiem) to dalej sporadycznie postukuje (raz na 3-4 dni), ale gdy tylko przód auta mam choćby minimalnie wyżej od tyłu...absolutnie żadnego stukania nie ma.
Wiem, że to może głupio brzmi, ale obserwuje to już od naprawdę długiego czasu, a jestem człowiekiem raczej bardziej wnikliwym Wiem już jak parkować i w konsekwencji nie słyszałem nastawnika od 3 miesięcy.
Zachodzę w głowę, bo nie wiem jak to wytłumaczyć
I teraz najciekawsza zależność (tylko się nie śmiać Panowie ):
Gdy tył auta mam wyżej niż niż przód(nierówne parkingi, wyłącznie takie mam pod blokiem) to dalej sporadycznie postukuje (raz na 3-4 dni), ale gdy tylko przód auta mam choćby minimalnie wyżej od tyłu...absolutnie żadnego stukania nie ma.
Wiem, że to może głupio brzmi, ale obserwuje to już od naprawdę długiego czasu, a jestem człowiekiem raczej bardziej wnikliwym Wiem już jak parkować i w konsekwencji nie słyszałem nastawnika od 3 miesięcy.
Zachodzę w głowę, bo nie wiem jak to wytłumaczyć
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 cze 2015, 11:16
- Lokalizacja: Malbork
nie miałoby, a napitalałby tylko i zawsze przy rozruchu a nie podaczs pracy silnika, ponieważ wtedy masz ciągle ciśnienie oleju. Jak notorycznie napitala to ślizgu nie ma.beyer28 pisze:martin_rs4, To inaczej...Jeśli byłby niesprawny zaworek pod nastawnikiem to czy wówczas pochylenie terenu miałoby jakikolwiek wpływ na stukanie, bądź niestukanie?bo mi się wydaje, że gdyby był niesprawny to napitalałby notorycznie.
jaj wymieniłem zawroki i nastwwaniki i już nic mi nie dzwoni.beyer28 pisze:Po wymianie tych pod kolektorem dalej Ci dzwoni?
to nie jest zwykły napęd...to
martin_rs4, notorycznie, czyli chodzi mi zawsze przy odpalaniu, bo podczas jazdy to już przecież patologia byłaby. Z tego co piszesz, wychodzi na to, że zaworki w samych nastawnikach mam sprawne. Wydaje mi się, że wymiana zaworków zwrotnych pod kolektorem i jeszcze jedna płukanka powinna rozwiązać problem całkowicie
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
pytanie troche inne można vagiem sprawdzic stan - prace nastawnikow? tzn określic czy sa dobre czy złom
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]