panton pisze:chyba oczywistą oczywistością jest, że w ASO zrobią aktualizacje jak im VAS krzyknie, że jest nowsza wersja
auto z 2003 roku ale nie ma nowszego softu tak? jedyna szansa jeżeli była wykonywana aktualizacja ale tego ASO nie robi przy standardowym serwisie więc na 99.999% jest nowszy soft i to w kilku wersjach...
Tak ci się wydaje ale wcale tak być nie musi.
Ja robiłem aktualizację softu w mojej skrzyni i niestety ale dla mojego auta była dostępna tylko jedna wersja softu i jest to wersja jak do przed-lifta czyli niestety soft wciąż nie dający możliwości zerowania nastawów podstawowych a taka możliwość jest już w fabrycznych softach po-liftów.
Innego softu dla mojej skrzyni w ASO nie było więc tylko taki mam jaki był
panton pisze:jest możliwość skasowania adaptacji w jego sterowniku?
Jeżeli odniesiemy się do auta kolegi
paweldzwo bo jemu właśnie to odpisujemy to nie, nie ma takiej możliwości
W przed-lifcie nie ma możliwości zerowania nastawów co sprawdziłem na kilku przed-liftowych D3 włącznie ze swoim.
I jak sprawdziłem to na własnym aucie soft nowszy do mojego auta wciąż takiej możliwości nie daje.
panton pisze:jest możliwość skasowania adaptacji w jego sterowniku? i po to należy najpierw wykonać aktualizację softu ponieważ jest wielce prawdopodobne, że serwis który wymienił olej nie wykonał innych czynności, które są niezbędne przy prawidłowej procedurze czego efektem może być "szarpanie skrzyni, przeciąganie przy zmianie biegów itp."
Łukasz, a jakież to są wg. ciebie te "inne czynności, które są niezbędne przy prawidłowej procedurze"??
panton pisze:w ASO możesz zaktualizować sobie każdy sterownik jaki tylko chcesz... musisz się wcześniej umówić ponieważ jak to określają "muszą się do tego przygotować"
aktualizacja jednego sterownika kosztuje w granicach 250-300zł (wiem bo aktualizowałem sterownik silnika)
więc dzwonisz i umawiasz się tak samo jak na wymianę baterii w kluczyku (ASO na Połczyńskiej)
Wg. mojej wiedzy ASO nie robi żadnych aktualizacji softu "na życzenie".
Aktualizacja softu jest procedurą naprawczą, niejako w odpowiedzi na pojawiające się usterki VAS może sugerować zmianę softu na nowszy, bądź też instrukcja serwisowa może to sugerować (tak jest w przypadku szarpiącej skrzyni) albo mechanik w trakcie naprawy może podjąć decyzję o aktualizacji ale nie na "widzimisię" użytkownika który przyjeżdża i mówi "chcę nowszy soft"

Jeżeli gdzieś udało ci się zrobić to "na życzenie" to trafiłeś na bardziej życzliwego doradcę i również bardziej życzliwego elektryka którzy przychylili się do twojej prośby - znając ludzi na Połczyńskiej jak i w kilku innych ASO wiem, że jest możliwe
Gdyby było tak jak opisujesz, "dzwonisz i umawiasz się tak samo jak na wymianę baterii w kluczyku", to ja nie robiłbym żadnych aktualizacji softu w MMI bo każdy robiłby to w ASO.
Bo przecież ASO ma do tego odpowiednie narzędzia (używam przecież płyt właśnie z ASO) i odpowiednie procedury.... a jednak nie idzie się normalnie umówić na taką aktualizację w ASO nie wspominając już o tych co kompletnie nie wiedzą, że takie coś w MMI można zrobić albo w ogóle temu zaprzeczają nawet jak im pod nos podstawisz oryginalną płytę do softu
panton pisze:FOSS pisze:Noi po zmianie softu należało by wykonać pełną adaptację skrzyni bo zmiana softu zeruje nastawy. W ASO będzie to sporo kosztowało a samemu to trzeba brać instrukcję do ręki, znaleźć odpowiedni odcinek drogi (to bardzo ważne!) i do ataku

nie ma takiej potrzeby robić tego od razu a tym bardziej przez ASO
tutaj chodzi o sprawdzenie czy po wyjechaniu z ASO praca skrzyni ulegnie poprawie (nie zdziwiłbym się jakby skrzynia zaczęła pracować poprawnie)
To ciekawe bo wg. różnych informacji serwisowych następnym krokiem po wyzerowanie nastawów podstawowych jest wykonanie adaptacji.... a zmiana softu to jednoczesne wyzerowanie nastawów podstawowych
panton pisze:oczywiście, że można tylko gdzie chcesz to zrobić w PL? sory ale tutaj nikt nie ogarnia porządnej wymiany oleju a co dopiero diagnostyka, serwis...
wyciągną Ci skrzynie i wymienią część gratów co da wynik 7-8k dla Ciebie
jedyny adres, który mogę polecić z czystym sumieniem w tym przypadku to:
ZF Services Dortmund
ZF Friedrichshafen AG
Vincenz-Wiederholt-Str. 10, 59439 Holzwickede/Germany
Ty przyjechałeś... ale ilu jeszcze kolegów zdecyduje się na wycieczkę do DE na wymianę oleju?
