[ D3 ALL ] Porownanie silnikow 3.7 pb kontra 4.2pb
Miras, każda marka, model i jednostka opiewane są legendami. A najczęściej są to takie które są opisywane przez osoby nabywające zaniedbane egzemplarze. Fakt zdarzają się wady wieku dziecięcego ale z czasem są one eliminowane przez producentów danego koncernu. Grunt to kupić pojazd z pewnych rąk, zadbany i posiadający historię. Bo jak wiadomo nie od dziś ktoś kupuje auto od osoby która nie zna się lub nie stać na utrzymanie danego pojazdu lub serwisuje u Henia pod wiatą z plandeki, a potem wypisuje że dane auto jest takie czy owakie. Gdyby były jakieś problemy w tym zakresie o który pytasz to mnożyło by się tu od postów związanych z tym problemem. Tak więc sam możesz wyciągnąć pewne wnioski
W 4.2 D3 skrzynia wg producenta jest do 600Nm, 4.2 ma cos ciut powyzej 400Nm wiec zapas ma, jesli jest ta sama w 3.7 to ma jeszcze lzej.Miras pisze:Wiec mówicie ,ze 3.7 nie ma jakiś ekstra problemów? Czy skrzynia biegów jest ta sama co w 4.2 ?
Jeżeli tak to to bedzie na plus ponieważ będzie jej troszkę lżej ze wzgledu na mniejszą moc i niższy moment obrotowy. Czyż nie?
Wyglada, ze takie same przynajniej oznaczenie 6HP26A
http://www.tsgparts.net/index.php?p=pag ... d=a8_trans
Skrzynia występuje jako 09E i według określenia warsztatowego Audi jest to AL 600-6Q a według określenia ZF jest to 6HP26 dla ośki i 6HP-26A dla quattro, ponieważ torsen jest wbudowany w skrzynię. Kody literowe to GNT (3,7l), GNU/GQF (4,2l) i GKY (4,2 TDI). Przekładnik momentu obrotowego jest dwuwarstwowy i w dwóch wersjach: jako W 280 S - 2WK (wersja 650 Nm) i W 260 S - 2WK (wersja 440 Nm). Wersja do 440 Nm dla V8 5V 4,2 l / 3,7 l i wersja do 650 Nm dla V8 TDI 4.0 l i W12 6,0 l.Korton pisze:W 4.2 D3 skrzynia wg producenta jest do 600Nm, 4.2 ma cos ciut powyzej 400Nm wiec zapas ma, jesli jest ta sama w 3.7 to ma jeszcze lzej.Miras pisze:Wiec mówicie ,ze 3.7 nie ma jakiś ekstra problemów? Czy skrzynia biegów jest ta sama co w 4.2 ?
Jeżeli tak to to bedzie na plus ponieważ będzie jej troszkę lżej ze wzgledu na mniejszą moc i niższy moment obrotowy. Czyż nie?
Wyglada, ze takie same przynajniej oznaczenie 6HP26A
http://www.tsgparts.net/index.php?p=pag ... d=a8_trans
Bądź dobry jak chleb.
Witam po dłuuuuuugiej nie obecności na forum
Odgrzeje kotleta na temat 3.7 / 4.2. Jak to jest z silnikami. 4.2 na początku było MPI i bardzo dobrze znosi LPG, później wprowadzono bezpośredni wtrysk FSI i tu z gazem wychodzi już d#pa. Jak ma się sprawa z 3.7?
Odgrzeje kotleta na temat 3.7 / 4.2. Jak to jest z silnikami. 4.2 na początku było MPI i bardzo dobrze znosi LPG, później wprowadzono bezpośredni wtrysk FSI i tu z gazem wychodzi już d#pa. Jak ma się sprawa z 3.7?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2016, 02:30 przez nowybenek, łącznie zmieniany 1 raz.