[D2 98 2.8PB/LPG ] Wymiana termostatu
[D2 98 2.8PB/LPG ] Wymiana termostatu
Panowie proszę o podpowiedź czy w 2.8 quattro 98r (oczywiści a8 d2 przed lift) termostat będzie w tym samym miejscu co 4.2? Za tydzień będę miał czas zabrać się za temat bo niestety po 50km temp max 75 stopni ale im dłużej czytam tym większe rozbicie = trzeba ściągać przód czy można się dostać normalnie ??
Wydzieliłem nowy temat, 4.2 to nie 2.8
Wydzieliłem nowy temat, 4.2 to nie 2.8
Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 22:37 przez Kordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Da radę dostać się bez sciągania przodu. Upewnij się tylko czy to na pewno termostat - u mnie były też cyrki z temperaturą i okazało się, że to czujnik temperatury nawalał.
Nie wiem jaki masz silnik AAH czy ACK ale w obu jest tak samo. Tutaj masz fotki i umiejscowienie termostatu w AAH
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ef279cb31345da9d
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3f7db58ba9c08998
Fotki zapożyczone z audiklub
Nie wiem jaki masz silnik AAH czy ACK ale w obu jest tak samo. Tutaj masz fotki i umiejscowienie termostatu w AAH
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ef279cb31345da9d
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3f7db58ba9c08998
Fotki zapożyczone z audiklub
-
- Super Klubowicz
- Posty: 309
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 2001
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: WLKP
Da rade wymienić bez ruszania rozrządu.Wymieniałem tak w audi a4 2.6v6.Po roczniku widzę ze na pewno masz kod silnika ACK 193ps. i też da rade tak wymienić.Jak będziesz kupował termostat to oryginał albo WALHLERA kup.Jest problem z temperaturą w aucie???Ogrzewanie ok???Jak tak to ppewnie czujnik uwalony.Niebieski 4pinowy
Termostat łatwo zdiagnozować-jedziemy w droge np 10km temperatura na kotle niska,stajemy na postoju i czekamy az sie podniesie a musi sie podnieść gdyż nie wychładza się pędem jazdy(jesli sie nie podniesie to nie termostat może być a własnie czujnik jesli się podniesie jedziemy w trase i powinna znowu spaść-wtedy termostat na pewno.
Podepnę się, mam problem w mojej odwrotny, mianowicie auto nagrzewa się, płyn jest, wentylator chodzi, ogrzewanie grzeje. Problem pojawił się dzisiaj, zrobiłem ok 60km w trasie, wracałem już do domu i w mieście nagle temperatura skoczyła do 100 potem 110 a potem już prawie 120, na włączonym na full ogrzewaniu wróciłem do garażu z temperaturą ~110 stopni. Dodam jeszcze, że jeden z węży od chłodnicy jest zimny, czyli nie ma obiegu. Jak myślicie wina termostatu? Zmieniać go czy pierw podłączać pod kompa auto? Znajomy już mnie straszył uszczelką głowicy...
było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual
Mi wywala błąd czujnika, temp. na blacie cały czas ok 70 stopni.
Czasami przy wolnej, ale wymagającej jeździe temperatura skoczy do jakiś 80 stopni, ale jak tylko ruszę szybciej spada .
VAG pokazuje błąd czujnika ( 16500 błąd chyba), czujnik mam nowy, muszę wymienić, ale z tego co tu czytałem w poście to raczej będzie termostat tak?
Czasami przy wolnej, ale wymagającej jeździe temperatura skoczy do jakiś 80 stopni, ale jak tylko ruszę szybciej spada .
VAG pokazuje błąd czujnika ( 16500 błąd chyba), czujnik mam nowy, muszę wymienić, ale z tego co tu czytałem w poście to raczej będzie termostat tak?
[you] when was the last time you just went for a drive?