[D3 03 4.2MPI ] Problem z hamulcem elektromechanicznym
Kurde syf konkretny ;-) zdaje się obudowa w miarę szczelna itd więc skąd tam tego syfu co?? widać, że od groma piachu itd tam siedzi :-) ja w tyg pewnie też będę rozbierał swoje, ale chyba tak jak Ty nie będę bo boję się, że później nie złożę
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Witam wznawiam temat
Wyświetla mi się błąd ręcznego P z piorunami, mimo tego ręczny działa bez zarzutu.
Po wpięciu kompa wyświetla błąd :
02596 zużycie okładzin hamulca sygnał nieprawidłowy stały
02438 czujnik hala lewego hamulca brak komunikacji stały
tych błędów nie da się wykasować, dziś chciałem wymienić klocki na nowe, ale nie można cofnąć cylinderków ani w prawym, ani w lewym kole robią tylko delikatny ruch zaciśnięcia i odpuszczenia okładzin.
- Co może być przyczyną tych błędów i tego że nie można cofnąć cylinderków.
- Czy ten dekielek zakrywający zębatki i pasek jest jakoś przykręcony , na zatrzaski czy przyklejony ?
Wyświetla mi się błąd ręcznego P z piorunami, mimo tego ręczny działa bez zarzutu.
Po wpięciu kompa wyświetla błąd :
02596 zużycie okładzin hamulca sygnał nieprawidłowy stały
02438 czujnik hala lewego hamulca brak komunikacji stały
tych błędów nie da się wykasować, dziś chciałem wymienić klocki na nowe, ale nie można cofnąć cylinderków ani w prawym, ani w lewym kole robią tylko delikatny ruch zaciśnięcia i odpuszczenia okładzin.
- Co może być przyczyną tych błędów i tego że nie można cofnąć cylinderków.
- Czy ten dekielek zakrywający zębatki i pasek jest jakoś przykręcony , na zatrzaski czy przyklejony ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Albo uszkodzony silniczek, ten w którym sypie błędami, albo wiązka elektryczna przy nim jest już gdzieś przegnita.Ogród-Lca pisze:Witam tylko tak jak już pisałem ręczny działa be zarzutu więc impuls do zacisku dochodzi.
Rozbierać, sprawdzać, naprawiać, inaczej się nie da.
Silniczek zdejmuje się w całości - siedzi na 2 śrubkach.
Cała obudowa silniczka jest klejona, teoretycznie nierozbieralna.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To znaczy, że ten mechanik ma po prostu marne pojęcie o tym samochodzie i jego konstrukcji bo można to zrobić również manualanie.Ogród-Lca pisze:No właśnie nie cofnął bo sie nie dało kompem tego zrobić .
Nie naprawi to oczywiście usterki ale klocki wymienić można bez żadnego problemu.
Co więcej.... jeżeli klocki są OK to nie trzeba ich wymieniać bo nic się nie zmieni - trzeba naprawić usterkę silniczka, poprawnie zakodować, przetestować i wszystko powinno wrócić do normy.
Bo działa.Ogród-Lca pisze:Jeśli jest uszkodzony silniczek to czemu ręczny działa na jedno i drugie koło .
Taka jest jego konstrukcja, że jest możliwa usterka która powoduje wyrzucanie błędu na FIS i zapisanie go w kilku sterownikach i jednocześnie pozostawia możliwość zaciągnięcia i zwolnienia hamulca postojowego.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Panowie dopadł i mnie klopot z hamulcem recznym
Sunday,24,January,2016,16:18:02:62939
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 53: Parking Brake Labels: 4E0-910-801.clb
Control Module Part Number: 4E0 910 801 C HW: 4E0 907 801 A
Component and/or Version: EPB A32C0220 H02 0220
Software Coding: 0000531
Work Shop Code: WSC 80093 222 183701
VCID: 1F4D05F7CE4807E68D9-804A
3 Faults Found:
02596 - Rear Brake Pads Worn
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 215
Mileage: 256000 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.24
Time: 15:56:38
Freeze Frame:
Voltage: 13.46 V
Count: 60
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 213
Mileage: 255640 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.16
Time: 15:00:18
Freeze Frame:
Voltage: 13.04 V
Count: 61
02438 - Left Parking Brake Motor Hall Sensor
004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 6
Reset counter: 213
Mileage: 255992 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.24
Time: 13:33:28
Freeze Frame:
Voltage: 13.46 V
Count: 94
efekt taki ze reczny chodzi ale lewa strona dociaga pozniej i wtedy kiedy prawa skonczy zaciagac mruga kontrolka recznego az lewa nie zaciagnie
wyskakuje wtedy piorunek na fisie oraz kontrolka zuzycia klocków
kontrolka klockow wyskoczyla jak próbowałem zmienic w nastawach grubosc
pozniej dałem nastawy podstawowe i niestety nic z tego ....
bład czujnika halla wywalilo przez cienkie klocki?? patrzyłem to maja chyba z 9mm tylko nie wiem jak od wewnetrznej strony moze sie zuzyły bardziej i dlatego ten błąd?
jezeli jednak padł silniczek to aby go wymienic potrzeba kanału?
aby go odkrecic trzeba ustawic zaciski w tryb serwisowy?
mam zacisk z jednym silniczkiem chyba sprawnym czy moge go uzyc? tzn nie wiem w jakiej pozycji on jest?
czy jezeli nie jest w pozycji serwisowej to moge go załozyc -podmienic w samochodzie i sam sie ustawi?
Sunday,24,January,2016,16:18:02:62939
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 53: Parking Brake Labels: 4E0-910-801.clb
Control Module Part Number: 4E0 910 801 C HW: 4E0 907 801 A
Component and/or Version: EPB A32C0220 H02 0220
Software Coding: 0000531
Work Shop Code: WSC 80093 222 183701
VCID: 1F4D05F7CE4807E68D9-804A
3 Faults Found:
02596 - Rear Brake Pads Worn
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 215
Mileage: 256000 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.24
Time: 15:56:38
Freeze Frame:
Voltage: 13.46 V
Count: 60
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 213
Mileage: 255640 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.16
Time: 15:00:18
Freeze Frame:
Voltage: 13.04 V
Count: 61
02438 - Left Parking Brake Motor Hall Sensor
004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 6
Reset counter: 213
Mileage: 255992 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.24
Time: 13:33:28
Freeze Frame:
Voltage: 13.46 V
Count: 94
efekt taki ze reczny chodzi ale lewa strona dociaga pozniej i wtedy kiedy prawa skonczy zaciagac mruga kontrolka recznego az lewa nie zaciagnie
wyskakuje wtedy piorunek na fisie oraz kontrolka zuzycia klocków
kontrolka klockow wyskoczyla jak próbowałem zmienic w nastawach grubosc
pozniej dałem nastawy podstawowe i niestety nic z tego ....
bład czujnika halla wywalilo przez cienkie klocki?? patrzyłem to maja chyba z 9mm tylko nie wiem jak od wewnetrznej strony moze sie zuzyły bardziej i dlatego ten błąd?
jezeli jednak padł silniczek to aby go wymienic potrzeba kanału?
aby go odkrecic trzeba ustawic zaciski w tryb serwisowy?
mam zacisk z jednym silniczkiem chyba sprawnym czy moge go uzyc? tzn nie wiem w jakiej pozycji on jest?
czy jezeli nie jest w pozycji serwisowej to moge go załozyc -podmienic w samochodzie i sam sie ustawi?
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Nie.dracus6662 pisze:bład czujnika halla wywalilo przez cienkie klocki??
Od wewnętrznej mogą być bardziej zużyte co zresztą często się zdarza.dracus6662 pisze:patrzyłem to maja chyba z 9mm tylko nie wiem jak od wewnetrznej strony moze sie zuzyły bardziej ...
Nie.dracus6662 pisze:od wewnetrznej strony moze sie zuzyły bardziej i dlatego ten błąd?
Nie, awaryjnie to wystarczy lewarek który większość z nas posiada pewnie w bagazniku.dracus6662 pisze:jezeli jednak padł silniczek to aby go wymienic potrzeba kanału?
A całkiem "na indiańca" to można się po prostu położyć pod samochodem i zrobić to "z ziemi".
Nie.dracus6662 pisze:aby go odkrecic trzeba ustawic zaciski w tryb serwisowy?
Tak.dracus6662 pisze:mam zacisk z jednym silniczkiem chyba sprawnym czy moge go uzyc?
To nie istotne.dracus6662 pisze:tzn nie wiem w jakiej pozycji on jest?
Tak.dracus6662 pisze:czy jezeli nie jest w pozycji serwisowej to moge go załozyc -podmienic w samochodzie ...
Tak.dracus6662 pisze: ... i sam sie ustawi?
Należy tylko poprawnie go zamocować.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
dzieki za profesjonalna odpowiedz
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
teeee..... sie spać się połóż a nie po nocach na forum ślęczysz... tak jak jadracus6662 pisze:dzieki za profesjonalna odpowiedz
Jak będziesz miał problem to dzwoń na mój niemiecki numer
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Foss ktos musi dbac o to by forum zyło przez cala dobe
jak co to bede tarabanił garaz mam beznadziejnie krótki ale bede walczył
Spoko bo tak sie zastanawiam czy nie starczyłoby poprostu odpiac wtyczki od starego silniczka i podpiac drugiego powiedzmy sprawnego
bo mam 2 zaciski stare :
jeden sie nie cofał do konca ale silnik był dobry
drugi zacisk i silnik był padniety
niestety nie pamietam juz który - moja wina bo nie mam juz tych logów n iestety
najwygodniej by było:
odpiac kostke od zacisku w aucie bez odkrecania
podpiac stary zacisk z dobrym silniczkiem (mam 2 i nie pamietam ktory dobry) bez przykrecania
odpalic kompa i skasowac bledy w 53 parking brakes
1 da sie tak zrobic ?
2 zadziała ten sp[osób ?
3 rozumiem ze klocków nie skasuje ale bład halla skoro czujnik dobry to zniknie ?
4 czy trzeba przykrecic jednak zeby sinik sie krecił zeby sprawdził komunikacje z czujnikiem halla?
5 co mam po kolei zrobic jezeli zaloze nowy silnik który w niewiadomej pozycji byl zdemontowany:
a ) zaciagnac reczny i zwolnic
b ) dac nastawy podstawowe
jak co to bede tarabanił garaz mam beznadziejnie krótki ale bede walczył
Spoko bo tak sie zastanawiam czy nie starczyłoby poprostu odpiac wtyczki od starego silniczka i podpiac drugiego powiedzmy sprawnego
bo mam 2 zaciski stare :
jeden sie nie cofał do konca ale silnik był dobry
drugi zacisk i silnik był padniety
niestety nie pamietam juz który - moja wina bo nie mam juz tych logów n iestety
najwygodniej by było:
odpiac kostke od zacisku w aucie bez odkrecania
podpiac stary zacisk z dobrym silniczkiem (mam 2 i nie pamietam ktory dobry) bez przykrecania
odpalic kompa i skasowac bledy w 53 parking brakes
1 da sie tak zrobic ?
2 zadziała ten sp[osób ?
3 rozumiem ze klocków nie skasuje ale bład halla skoro czujnik dobry to zniknie ?
4 czy trzeba przykrecic jednak zeby sinik sie krecił zeby sprawdził komunikacje z czujnikiem halla?
5 co mam po kolei zrobic jezeli zaloze nowy silnik który w niewiadomej pozycji byl zdemontowany:
a ) zaciagnac reczny i zwolnic
b ) dac nastawy podstawowe
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Edit
Naprawione silnik wymieniony
Pare ważnych uwag:
Koło trzeba zdjąć bo kostke elektryczna ciezko siegnać bez kanału no chyba ze felgi maja duze szprychy
od dolu na indiańca da sie ale bardzo kiepko bo kostka jest w takich widelkach w oslonie przeciwblotnej no i do tego trzeba rozlaczyc pezewody ..
1 silniczek trzeba bardzo delikatnie odpychac tylko nie przy uchu przykrecania bo peknie!!
2 nowy / inny silniczek może nie pasowac frezem do srodka -inna pozycja
3 nalezy w miare dopasować i przyłapac równomiernie dwie srubki delikatnie i równo dociagac ale nie do konca tylko tak az sie czuje opor!!! obudowa moze nie dojsc do konca i tak ma byc!!!!!
4 na chama mozna polamac tylko uszy silniczka sa kruche!!
5 wlazimy do auta i vcds cofamy oba zaciski do naprawy
6 zamykamy
7 otwieramy i dociagamy teraz srubki
8 jezeli tarcza hamulcowa nie przykrecona jest (ja tak mam) to mamy klopot
9 adaptacja niby sie uda ale bedzie wywalac blędy
10 nie założymy koła bo tarcza odstaje
chwile mi zajeło rozwiazanie tego klopotu
a wiec jezeli tarcza nie przykrecona to:
1 otwieramy zaciski
2 zakladamy i dokrecamy kolo do poczucia oporu
3 opuszczamy auto
4 dokrecamy kolo
5 zamykamy zaciski vcds
6 wpisujemy jeszcze raz nastawy
7 adaptacja
8 kasowanie bledu
9 czasami trzeba skasowac dts zeby skasowały sie wszystkie
ps bledu czujnika halla nie usuniemy bez przykrecenia nowego silniczka i dokonania adaptacji
klocki mam 7 mm wiec wiem ze niedlugo pojawi sie kontrolka zólta na fis
pozdrawiam wszystkich
Naprawione silnik wymieniony
Pare ważnych uwag:
Koło trzeba zdjąć bo kostke elektryczna ciezko siegnać bez kanału no chyba ze felgi maja duze szprychy
od dolu na indiańca da sie ale bardzo kiepko bo kostka jest w takich widelkach w oslonie przeciwblotnej no i do tego trzeba rozlaczyc pezewody ..
1 silniczek trzeba bardzo delikatnie odpychac tylko nie przy uchu przykrecania bo peknie!!
2 nowy / inny silniczek może nie pasowac frezem do srodka -inna pozycja
3 nalezy w miare dopasować i przyłapac równomiernie dwie srubki delikatnie i równo dociagac ale nie do konca tylko tak az sie czuje opor!!! obudowa moze nie dojsc do konca i tak ma byc!!!!!
4 na chama mozna polamac tylko uszy silniczka sa kruche!!
5 wlazimy do auta i vcds cofamy oba zaciski do naprawy
6 zamykamy
7 otwieramy i dociagamy teraz srubki
8 jezeli tarcza hamulcowa nie przykrecona jest (ja tak mam) to mamy klopot
9 adaptacja niby sie uda ale bedzie wywalac blędy
10 nie założymy koła bo tarcza odstaje
chwile mi zajeło rozwiazanie tego klopotu
a wiec jezeli tarcza nie przykrecona to:
1 otwieramy zaciski
2 zakladamy i dokrecamy kolo do poczucia oporu
3 opuszczamy auto
4 dokrecamy kolo
5 zamykamy zaciski vcds
6 wpisujemy jeszcze raz nastawy
7 adaptacja
8 kasowanie bledu
9 czasami trzeba skasowac dts zeby skasowały sie wszystkie
ps bledu czujnika halla nie usuniemy bez przykrecenia nowego silniczka i dokonania adaptacji
klocki mam 7 mm wiec wiem ze niedlugo pojawi sie kontrolka zólta na fis
pozdrawiam wszystkich
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]