Co Wy tutaj z chłopa barana robicie Przedlifty nie mają czujnika skrętu w taśmie airbagu. Mają oddzielny czujnik przykręcony do obudowy kolumny kierowniczej gdzies na wysokosci pedału hamulca (dosc nisko jest, trzeba zwalac wszystkie oslony dolne i rurę od nawiewu zeby sie do niego dobrac).
Teraz jeszcze jest kwestia jaki blad ten czujnik wywala w ogole. Jak tylko problem z kalibracją to mozna to zrobic tak (instrukcja dla VAG-COM 3.11 i wszystkie wersje VCDS):
Zanim zaczniesz cokolwiek dlubac musisz miec ustawiona zbieznosc tak zeby kierownica była prosto podczas jazdy na wprost - bez tego bez sensu cos ustawiac. Wyjedź gdzieś autem podjedz kawalek na jakims placyku zeby utrzymac kierunek jazdy na wprost i się zatrzymaj. Nie gaś silnika. Silnik cały czas musi pracowac. Opdal program i wejdź do
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
Oprócz błedu z kalibracją czujnika nie moze byc tutaj zadnych błędów, jesli masz inne błędy to kalibracji nie zrobisz skutecznie. Skasuj wszystkie błędy (moze zostac tylko ten od kalibracji) i zrob
[Done, Go Back]
Podem wejdź w
[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, jesli ta wartość jest inna niz 0,0° z tolerancja ±5.0 ° to znaczy ze musisz zrobic kalibrację czujnika. Zapamiętaj dokładnie wskazanie jakie masz podane. Zakręć kierownicą w lewo i w prawo i obserwuj czy zmienia ci się wychylenie w stopniach. Jak przy okręceniu kierownicą w lewo lub w prawo o pół obrotu do pokazane wartości na samym początku raz doda a raz odejmie 180 ° to czujnik skręt jest sprawny i mozesz przejść do kalibracji. Ustaw tylko kierownicę na wprost dokładnie na to samo wskazanie ktore miales zanim zaczales krecic kierownica w prawo i lewo. Po ustaweniu dajesz:
[Done, Go Back]
Potem wchodzisz w:
[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]
Wchodzisz potem w:
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
No i jesli wszystko jest sprawne to właśnie powinieneś mieć zrobioną kalibrację poprawnie (o ile cały czas chodził silnik i nie gasiłeś auta tak jak pisałem na samym początku). Żeby to potwierdzisz wchodzisz w:
[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać i wszystko powinno działać prawidłowo. Dajesz wtedy:
[Done, Go Back]
Żeby potwierdzić, że kalibracja przebiegła na 100% pomyślnie wchodzisz jeszcze raz w:
[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, po poprawnej kalibracji będziesz miał teraz wartość 0,0°. Jeśli wartosc jest inna to znaczy ze albo coś źle wykonałeś albo coś jest zepsute i nie ma mozliwosci zrobienia kalibracji. Potem dajesz:
[Done, Go Back]
a potem
[Close Controller, Go Back ]
Lampki ABS/ESP powinny zgasnąć i wszystko powinno działać sprawnie. Zakladam tez, ze jestes na tyle inteligentny ze jak poustawiasz kierownicę zgodnie z powyzszymi instrukcjami to nie poruszysz jej podczas zabawy z programem i laptotem