
W maju zeszłego roku kupiłem A8 4.2 96rok skrzynia 5biegowy tiptronic,zaraz po zakupie ledwo dojechałem do domu bo skrzynia tak szarpała i wpadała w tryb awaryjny oraz zerwała się linka lewarka więc auto na lawecie pojechało do gościa tym się zajmującego Tomaszewski Łódź ul.11-listopada.Po tygodniu auto odebrałem i znowu linka zaczęła dziwnie chodzić a auto na każdej pozycji oprócz N jeździło do tyłu,więc znowu laweta i reklamacja.
po kilku dniach dostałem telefon że naprawa wyniesie mnie 5500zł:
-regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego
-komplet uszczelek
-łożysko forvardu
-tłok reversu
-płyta sterownika
-filtr
-olej
Po całej tej operacji auto jezdziło nieźle ale nie idealnie przez miesiąc po czym w trasie nad morze szarnęła 2 razy wydając przy tym mocne uderzenia i tak po kazdym odpaleniu zamiast wrzucic 2 bieg byłyu dwa uderzenia i tryb awaryjny więc oddałem auto w ramach gwarancji ale dowiedziałem się że do wymiany jest kosz kolejne 1700zł,zgodziłem się bo przecież nie zrobię z auta pomnika skoro już tyle włożyłem.
Teraz auto jezdzi od września ale skrztynia dziwnie się zachowuje dlatego każde dziwne zachowanie postaram opisać się z osobna.
1.Podczas wrzucania D obroty idą w góre po czym po chwili bieg załapuje natomiast podczas przerzucania z D na R czuć nie zawsze szarpnięcie i słychać metaliczne stuknięcie z zewnątrz.
2.Podczas długiej jazdy ze stałą prędkością na autostradzie np. tempomat 160km/h nadchodzi moment dojezdzania do bramek i auto mocno szarpnie przy redukcji to samo jest w przypadku dodania gazu i redukcji.Objaw występuje po dłuższej jeżdzie na 5 biegu.
3.Skrzynia poszarpuje przy redukcjach 3na2 i 2na1 ale nie zawsze zależy od dnia.
4.tak samo podczas jazdy wrzuci np. 5 bieg obroty zejdą dość nisko bo i prędkość nie jest duża po czym wcisnę 3/4 pedału gazu i występuje szarpnięcie przy redukcji ale nie zawsze ogólnie pedał gazu sprawia wrażenie jakby nie był całkowicie spójny z nogą a zwłoka podczas redukcji jest różna raz dłuższa raz momentalna.
A najdziwniejsze jest to,że gdy rano odpale auto i około 20-30 minut pochodzi na wolnych obrotach skrzynia przez jakiś czas chodzi idealnie a gdy od razu po odpaleniu rusze jest taka właśnie jakby ''rozklekotana''.
Proszę o pomoc bo już jestem bezsilny poza skrzynią w aucie jest wszystko ok,cały silnik itd wymieniony wał wszystkie poduszki itd.