Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 3.7MPI/LPG ] Wentylator chłodnicy

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

[D3 04 3.7MPI/LPG ] Wentylator chłodnicy

Post autor: Gunner » 14 sty 2016, 13:03

Witam

Panowie zaobserwowałem chyba coś dziwnego. Jak wyjadę z domu i trochę pokręcę się po mieście ( około 30 min ) to ten wentylator nawala chyba z pełną mocą, jakby miał wyskoczyć spod maski... Czy tak ma być ?
Zwróciłem na to uwagę jak wychodziłem z samochodu żeby otworzyć bramę, że coś jest chyba za głośno. Wskazówka stoi cały czas na 90'C a check się nie zapala, jeśli w ogóle miałby się zapalić? Po zgaszeniu samochodu, wentylator też od razu zwalnia i się wyłącza.

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 14 sty 2016, 22:48

Ktoś pomoże ? :]

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 28 sty 2016, 11:47

Ktoś coś doradzi? ;] Bo nie wiem czy jest się czym martwić.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 28 sty 2016, 12:18

Gunner, a z prądem nie ma problemów? chodzi czy akumulator nie jest słaby? bo u mnie te wiatraki też chodziły, ale tylko jak miałem słaby akumulator. Po naładowaniu wszystko było spoko.
Spróbuj jeszcze przełączyć na ekon w menu klimatronika, żeby klime wyłączyć z podejrzeń :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 sty 2016, 12:21

Miałem identycznie jak aku sie kończył... Wiatraki szalały ciągle na max bo miały nonstop jakieś błędy związane z zasilaniem(jak i reszta sterowników i podzespołów). Po wymianie aku wszystko działa normalnie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 28 sty 2016, 12:29

Z prądem nie zauważyłem żadnych problemów, pokazuje mi w MMI 100% naładowania, nie jest on stary jeszcze. Ostatnio na podwórku nie gasiłem od razu tylko poczekałem parę min no i wentylator zaczął kręcić się wolniej, nie jest tak, że non stop pełna moc.
Ogólnie jak osiągnie 90'C na desce to się włącza, na razie spokojnie ale jak przejadę trochę po mieście, przycisnę parę razy to chodzi na maksa. Nie wiem czy tak powinno być <bezradny>

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 28 sty 2016, 21:04

Gunner, a wyłączyłeś klime w menu zeby sprawdzić &#128521;? Ja miałem tak jak drago wlasnie ze na słabym akumulatorze wentylatory chodziły jak wściekłe &#128521;
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 29 sty 2016, 02:35

W dzień wyłączę i zobaczę co i jak, bo od wczoraj od 10 rano auto nie ruszane :P

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 29 sty 2016, 12:17

Gunner, jak nie pomoże trzeba VCDSa podłączyć może coś pokaże :) bo widzisz mogą być podobne objawy, a usterka inna :) tak jak ja i drago_o, mieliśmy podobny problem, ale u Nas akumulator był słaby, a u Ciebie może być to, a może być coś innego :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 29 sty 2016, 19:05

Wyłączałem klime dzisiaj i jest to samo.
Ogólnie żeby była jasność: w D3 wentylator odpala się jak temperatura osiągnie 90'C ? Bo u mnie tak jest, a później jak trochę przejadę to odpala już następny bieg wentylatora, tylko właśnie nie wiem czy nie za szybko, aż tak by się grzał ? Jak postoi trochę niegaszony po jeździe to wentylator po kilku min zwalnia czyli niby dobry objaw bo znaczy, że obniża temp. itd...

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 29 sty 2016, 21:35

Gunner, w takim razie zacznij od podłączenia pod VCDSa i moze cos pokaże &#128521;
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 29 sty 2016, 21:50

No bez tego się nie obejdzie. Mam tylko dwa pytanka: Czy w D3 tak jest, że wentylator odpala się zawsze w momencie jak osiąga 90'C ?
I drugie pytanie: Czy zbiornik wyrownawczy ma jakiś zawór bezpieczeństwa oprócz korka ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 sty 2016, 22:00

Nie wiem którędy ale wypluwa i leje jakby z nadkola/progu przy drzwiach kierowcy.

Przy 90 nie, ale chyba od 95 sie wlacza i zbija do około 85 (tak to u mnie dzialsa jak w vcds podgladalem)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 sty 2016, 22:45

Gunner pisze:No bez tego się nie obejdzie. Mam tylko dwa pytanka: Czy w D3 tak jest, że wentylator odpala się zawsze w momencie jak osiąga 90'C ?
Jaki masz układ wentylatorów?
- jeden
- jeden duży + drugi mały
- dwa duże
??

Moim zdaniem wentylator nie może stać w miejscu.
No chyba, że masz układ z dwoma wentylatorami to po wyłączeniu klimy stać może tylko ten od klimy.
Gunner pisze:I drugie pytanie: Czy zbiornik wyrownawczy ma jakiś zawór bezpieczeństwa oprócz korka ?
Korek ma zawór ciśnieniowy - jak ciśnienie za duże to upuszcza korkiem.
Innego zaworu nie znam.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 30 sty 2016, 00:38

Wentylator mam jeden duży tu od razu za chłodnicą, innego nie dojrzałem ale jeszcze w dzień lepiej popatrzę :P
Też mi się wydaje, że nie może stać w miejscu. Ale zwróciłem na niego uwagę bo nie raz po przejechaniu 15-20 km na odcinku gdzie nie było za dużo zatrzymywania itd nawalał jak szalony, chyba, że duże silniki się aż tak grzeją <bezradny>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl