części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Falowanie obrotów podczas jazdy

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Falowanie obrotów podczas jazdy

Post autor: BaCa84 » 08 lut 2016, 12:13

Witam. W mojej d3 od dluzszego czasu walcze z problemem: mianowicie podczas rownej jazdy wskazowka obrotomierza skacze jak oszalala.

Wrzucam filmik zeby zobrazowac o co dokladnie mi chodzi.








Ale po kolei:
Po zakupie mechanik stwierdzil ze 7 cylindrow pracuje na gazie a 8 jest na stale na benzyne wpiety...dalem mu temat do ogarniecia ale od tego czasu systematycznie pojawialo sie wypadanie zaplonu na cylindrze 8. Wypadanie pojawialo sie glownie podczas odpalania na benzynie-jak juz przeszedl na gaz to byl spokoj. Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- sprzeglo + cala mechatronike w skrzyni + olej
- uszczelki pod kolektorem ssacym
- uszczelki pod pokrywami zaworow
- przeplywomierz (uzywka)
- odma itd

Zainwestowalem duzo kasy w auto -rezultatow brak. Ktos madry powiedzial: zmien auto albo mechanika...no wiec zaczalem sam dziubac przy aucie, silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane, okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione- wyrzucona kasa dla oszusta.

Padla decyzja: wymiana calego okablowania(wiazki) silnika by doprowadzic auto do stanu "z fabryki", czyli wyeliminowac problemy gazu lub benzyny i przebicia/zwarcia na kablach...udalo mi sie taka dostac do silnika BFM i po ciezkich bojach przezucilem!

Obecnie instalacja gazowa jest zdemontowana(odlaczona), silnik jezdzi tylko na benzynie.

I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd

Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd

NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy

Panowie podpowiedzcie czy ktos z Was sie kiedykolwiek spotkal z takim problemem, podpowiedzcie gdzie jeszcze moge cos wymienic, zmierzyc VAGiem lub poczarowac zeby rozwiazac ten problem i gdzie go szukac. z gory dzieki za wszelkiego typu wskazowki

PS: na obu filmikach jade na zapietym tempomacie (filmik pierwszy 75km/h, drugi 55km/h), dodam tylko jak bujne auto do 180-190 i odpale tempomat to wahania wskazowki sa praktycznie nie zauwazalne(ale sa)
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 22:07 przez BaCa84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 08 lut 2016, 12:35

Faluje na kazdym biegu ? jak jedziesz na tipie też ? jak jedziesz na S też ? w każdych obrotach czy tylko na niskich ?

objaw podobny do mnie z tym ze mi kończył sie konwerter


a u ciebie jak czytam to zrobiles

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 lut 2016, 12:49

Przypuszczalnie zrobił... Tez myślę o konwerterze. Nic tylko wytargać skrzynię i zobaczyć czy jest on nowy skoro nie masz pewności co za tą kasę tak naprawdę było zrobione. Pasowałoby go wykluczyć jeśli chcesz znaleźć winowajcę.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

Post autor: BaCa84 » 08 lut 2016, 13:48

Wyciaganie skrzyni chcialbym traktowac jako ostatecznosc....ale jak nie bedzie wyboru to sie do niej dobiore.

Zrobilem teraz szybka runde i obroty skacza na manualu tez i na S tez. Na manualu jak zrzucilem dwa biegi w dol i obroty wyskoczyly powyzej 2000 wtedy falowanie jest znikome. tak jak pisalem wczesniej...przy 180km/h tez praktycznie nie wystepuje

filmik-jakosc bardzo slaba...ale widac w ktorym momencie jaki bieg jest zapiety


Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 08 lut 2016, 14:09

Kurcze wyglada na konwerter, trzeba by zlogować w skrzyni co sie dzieje z obrotami jak jest zapięty lockup.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 08 lut 2016, 14:18

Poziom oleju do sprawdzenia , jeżeli jest ok to konwerter.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 lut 2016, 14:21

No i niestety ja powiedziałbym identycznie... Ale logi warto zrobić wcześniej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

Post autor: BaCa84 » 08 lut 2016, 14:30

Przed wczoraj wymienilem dla pewnosci jeszcze raz olej w skrzyni...robilem to sam wiec na tyle ile sie znam to na 99% jest ok...

co do logow to ost wyczytalem tu gdzies na forym ze warto by bylo spr zawor lock upa wiec cos tam zalogowalem...z tym ze nie wiem czy w dobrych blokach i za bardzo zgromadzone dane mi nic nie mowia

http://vaglog.pl/log_249352.html

drugi w zalaczniku bo nie moge go do linka sciagnac

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 08 lut 2016, 14:32

Jakiej firmy olej był ? Do skrzyni oczywiście
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

Post autor: BaCa84 » 08 lut 2016, 14:32

ja wlalem Ravenol...wczesniej nie wiem co bylo

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 08 lut 2016, 14:36

Niechce Cie nagiącagać na kolejną wymianę ale znam przypadek ze olej ZF LIFEGUARD 6 - zminimalizował praktycznie do zera falowanie obrotów
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 08 lut 2016, 14:44

również nie stawiałbym tak szybko krzyżyka na konwerterze i zacząłbym od ori oleju

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

Post autor: BaCa84 » 08 lut 2016, 14:54

Panowie ja nie mam pewnosci ze ten konwerter jest na 100% nowy lub regenerowany ale ze skrzynia biegow nigdy nie mialem problemow, nigdy tez sie zadne bledy od skrzyni nie pojawily, nie zacinala sie, nie szarpala nie wchodzila w tryb awaryjny ...no NIC...

Ja skrzyni sie nie czepialem za bardzo...jak to zwasze w takich wkurzajacych awariach bywa, pewnie wina lezy gdzies w jakiejs glupotce...stad pytanie: czy moze to byc wina jakiegos czujnika przy silniku, ustawienia rozrzadu(wg VAG mam -2 i -6), czy jak ktos gdzies mi tam podpowiadal-spr klapke w kolektorze itd itp

czy Waszym zdaniem skrzynia na stol i inaczej sie nie da!?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 08 lut 2016, 15:08

BaCa84, skrzynia na stole? by zdiagnozować skrzynię trzeba ją na stół wytargać? bzdura
ja ze swojej strony polecam ZF Friedrichshafen AG, ZF Services Dortmund, Vincenz-Wiederholt-Straße 10, 59439 Holzwickede
masz do nich rzut beretem i na pewno ogarną temat porządnie za uczciwe $

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 08 lut 2016, 15:20

Nie no spokojnie z tym wywalaniem skrzyni. Słuchaj, po logu widac ze ani razu nie zapiał Ci się lockup tak do konca (powinno sie pokazac TC close). Jezdziles poza miastem moze troche ? Tak zeby sie przeleciec ze 120 na godzine gdzies i wtedy loga obejrzec.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl