[D3 03 4.2MPI/LPG ] Falowanie obrotów podczas jazdy
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Falowanie obrotów podczas jazdy
Witam. W mojej d3 od dluzszego czasu walcze z problemem: mianowicie podczas rownej jazdy wskazowka obrotomierza skacze jak oszalala.
Wrzucam filmik zeby zobrazowac o co dokladnie mi chodzi.
Ale po kolei:
Po zakupie mechanik stwierdzil ze 7 cylindrow pracuje na gazie a 8 jest na stale na benzyne wpiety...dalem mu temat do ogarniecia ale od tego czasu systematycznie pojawialo sie wypadanie zaplonu na cylindrze 8. Wypadanie pojawialo sie glownie podczas odpalania na benzynie-jak juz przeszedl na gaz to byl spokoj. Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- sprzeglo + cala mechatronike w skrzyni + olej
- uszczelki pod kolektorem ssacym
- uszczelki pod pokrywami zaworow
- przeplywomierz (uzywka)
- odma itd
Zainwestowalem duzo kasy w auto -rezultatow brak. Ktos madry powiedzial: zmien auto albo mechanika...no wiec zaczalem sam dziubac przy aucie, silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane, okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione- wyrzucona kasa dla oszusta.
Padla decyzja: wymiana calego okablowania(wiazki) silnika by doprowadzic auto do stanu "z fabryki", czyli wyeliminowac problemy gazu lub benzyny i przebicia/zwarcia na kablach...udalo mi sie taka dostac do silnika BFM i po ciezkich bojach przezucilem!
Obecnie instalacja gazowa jest zdemontowana(odlaczona), silnik jezdzi tylko na benzynie.
I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd
Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd
NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy
Panowie podpowiedzcie czy ktos z Was sie kiedykolwiek spotkal z takim problemem, podpowiedzcie gdzie jeszcze moge cos wymienic, zmierzyc VAGiem lub poczarowac zeby rozwiazac ten problem i gdzie go szukac. z gory dzieki za wszelkiego typu wskazowki
PS: na obu filmikach jade na zapietym tempomacie (filmik pierwszy 75km/h, drugi 55km/h), dodam tylko jak bujne auto do 180-190 i odpale tempomat to wahania wskazowki sa praktycznie nie zauwazalne(ale sa)
Wrzucam filmik zeby zobrazowac o co dokladnie mi chodzi.
Ale po kolei:
Po zakupie mechanik stwierdzil ze 7 cylindrow pracuje na gazie a 8 jest na stale na benzyne wpiety...dalem mu temat do ogarniecia ale od tego czasu systematycznie pojawialo sie wypadanie zaplonu na cylindrze 8. Wypadanie pojawialo sie glownie podczas odpalania na benzynie-jak juz przeszedl na gaz to byl spokoj. Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- sprzeglo + cala mechatronike w skrzyni + olej
- uszczelki pod kolektorem ssacym
- uszczelki pod pokrywami zaworow
- przeplywomierz (uzywka)
- odma itd
Zainwestowalem duzo kasy w auto -rezultatow brak. Ktos madry powiedzial: zmien auto albo mechanika...no wiec zaczalem sam dziubac przy aucie, silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane, okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione- wyrzucona kasa dla oszusta.
Padla decyzja: wymiana calego okablowania(wiazki) silnika by doprowadzic auto do stanu "z fabryki", czyli wyeliminowac problemy gazu lub benzyny i przebicia/zwarcia na kablach...udalo mi sie taka dostac do silnika BFM i po ciezkich bojach przezucilem!
Obecnie instalacja gazowa jest zdemontowana(odlaczona), silnik jezdzi tylko na benzynie.
I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd
Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd
NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy
Panowie podpowiedzcie czy ktos z Was sie kiedykolwiek spotkal z takim problemem, podpowiedzcie gdzie jeszcze moge cos wymienic, zmierzyc VAGiem lub poczarowac zeby rozwiazac ten problem i gdzie go szukac. z gory dzieki za wszelkiego typu wskazowki
PS: na obu filmikach jade na zapietym tempomacie (filmik pierwszy 75km/h, drugi 55km/h), dodam tylko jak bujne auto do 180-190 i odpale tempomat to wahania wskazowki sa praktycznie nie zauwazalne(ale sa)
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 22:07 przez BaCa84, łącznie zmieniany 1 raz.
Przypuszczalnie zrobił... Tez myślę o konwerterze. Nic tylko wytargać skrzynię i zobaczyć czy jest on nowy skoro nie masz pewności co za tą kasę tak naprawdę było zrobione. Pasowałoby go wykluczyć jeśli chcesz znaleźć winowajcę.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Wyciaganie skrzyni chcialbym traktowac jako ostatecznosc....ale jak nie bedzie wyboru to sie do niej dobiore.
Zrobilem teraz szybka runde i obroty skacza na manualu tez i na S tez. Na manualu jak zrzucilem dwa biegi w dol i obroty wyskoczyly powyzej 2000 wtedy falowanie jest znikome. tak jak pisalem wczesniej...przy 180km/h tez praktycznie nie wystepuje
filmik-jakosc bardzo slaba...ale widac w ktorym momencie jaki bieg jest zapiety
Zrobilem teraz szybka runde i obroty skacza na manualu tez i na S tez. Na manualu jak zrzucilem dwa biegi w dol i obroty wyskoczyly powyzej 2000 wtedy falowanie jest znikome. tak jak pisalem wczesniej...przy 180km/h tez praktycznie nie wystepuje
filmik-jakosc bardzo slaba...ale widac w ktorym momencie jaki bieg jest zapiety
No i niestety ja powiedziałbym identycznie... Ale logi warto zrobić wcześniej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Przed wczoraj wymienilem dla pewnosci jeszcze raz olej w skrzyni...robilem to sam wiec na tyle ile sie znam to na 99% jest ok...
co do logow to ost wyczytalem tu gdzies na forym ze warto by bylo spr zawor lock upa wiec cos tam zalogowalem...z tym ze nie wiem czy w dobrych blokach i za bardzo zgromadzone dane mi nic nie mowia
http://vaglog.pl/log_249352.html
drugi w zalaczniku bo nie moge go do linka sciagnac
co do logow to ost wyczytalem tu gdzies na forym ze warto by bylo spr zawor lock upa wiec cos tam zalogowalem...z tym ze nie wiem czy w dobrych blokach i za bardzo zgromadzone dane mi nic nie mowia
http://vaglog.pl/log_249352.html
drugi w zalaczniku bo nie moge go do linka sciagnac
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jakiej firmy olej był ? Do skrzyni oczywiście
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Niechce Cie nagiącagać na kolejną wymianę ale znam przypadek ze olej ZF LIFEGUARD 6 - zminimalizował praktycznie do zera falowanie obrotów
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Panowie ja nie mam pewnosci ze ten konwerter jest na 100% nowy lub regenerowany ale ze skrzynia biegow nigdy nie mialem problemow, nigdy tez sie zadne bledy od skrzyni nie pojawily, nie zacinala sie, nie szarpala nie wchodzila w tryb awaryjny ...no NIC...
Ja skrzyni sie nie czepialem za bardzo...jak to zwasze w takich wkurzajacych awariach bywa, pewnie wina lezy gdzies w jakiejs glupotce...stad pytanie: czy moze to byc wina jakiegos czujnika przy silniku, ustawienia rozrzadu(wg VAG mam -2 i -6), czy jak ktos gdzies mi tam podpowiadal-spr klapke w kolektorze itd itp
czy Waszym zdaniem skrzynia na stol i inaczej sie nie da!?
Ja skrzyni sie nie czepialem za bardzo...jak to zwasze w takich wkurzajacych awariach bywa, pewnie wina lezy gdzies w jakiejs glupotce...stad pytanie: czy moze to byc wina jakiegos czujnika przy silniku, ustawienia rozrzadu(wg VAG mam -2 i -6), czy jak ktos gdzies mi tam podpowiadal-spr klapke w kolektorze itd itp
czy Waszym zdaniem skrzynia na stol i inaczej sie nie da!?
Nie no spokojnie z tym wywalaniem skrzyni. Słuchaj, po logu widac ze ani razu nie zapiał Ci się lockup tak do konca (powinno sie pokazac TC close). Jezdziles poza miastem moze troche ? Tak zeby sie przeleciec ze 120 na godzine gdzies i wtedy loga obejrzec.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"