![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Problem z LPG
U mnie jak miałem zalepiony reduktor to przełączał się dopiero jak osiągnął dużo wyższą temperaturę niż ustawione te chyba 30'C do przełączania. Ale jak już się przełączył to było dobrze.
Czyszczenie reduktora pomogło w 100%. Może u Ciebie to co innego ale warto do niego zajrzeć. Do tego zalepił się on przy niedużym przebiegu, nie wiem dlaczego.
Czyszczenie reduktora pomogło w 100%. Może u Ciebie to co innego ale warto do niego zajrzeć. Do tego zalepił się on przy niedużym przebiegu, nie wiem dlaczego.
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
pepi, to przy 20st jaką masz temp gazu w strumieniu?
A co do korekty po temp. to nigdy nie da się jej ustawić poprawnie, korekte masz od temp gazu, a czas wtrysku Pb jest uzależniony od temp silnika i powietrza (biore tylko pod uwagę temperaturę), temp LPG nigdy nie będzie proporcjonalna do temp silnika. Zresztą masz dużą bezwładność czujników ze względu na ich budowę.
Dlatego lepiej mieć wspieracza po OBD który na bieżąco skoryguję. Miałem w swojej zrobiony emulator czujnika temperatury silnika który oszukiwał ECU Pb po przejściu na LPg wysyłał do Ecu sygnał że silnik ma 95-100st a w momencie osiągnięcia temp reduktora ponad 50-60st emulator się rozłączał i wracał na oryginalny czujnik temp silnika.
Zrobiłem ten emulator sam, na przykładzie schematu Prinsa. Polepszyło to prace na LPG w trakcie rozgrzewania silnika. Przelatało to jakies 30-40tys km, później zostało zastąpione Agisem(jest lepiej niżna stagu ale mogło by być lepiej)
A co do korekty po temp. to nigdy nie da się jej ustawić poprawnie, korekte masz od temp gazu, a czas wtrysku Pb jest uzależniony od temp silnika i powietrza (biore tylko pod uwagę temperaturę), temp LPG nigdy nie będzie proporcjonalna do temp silnika. Zresztą masz dużą bezwładność czujników ze względu na ich budowę.
Dlatego lepiej mieć wspieracza po OBD który na bieżąco skoryguję. Miałem w swojej zrobiony emulator czujnika temperatury silnika który oszukiwał ECU Pb po przejściu na LPg wysyłał do Ecu sygnał że silnik ma 95-100st a w momencie osiągnięcia temp reduktora ponad 50-60st emulator się rozłączał i wracał na oryginalny czujnik temp silnika.
Zrobiłem ten emulator sam, na przykładzie schematu Prinsa. Polepszyło to prace na LPG w trakcie rozgrzewania silnika. Przelatało to jakies 30-40tys km, później zostało zastąpione Agisem(jest lepiej niżna stagu ale mogło by być lepiej)
temperatura gazu zazwyczaj jest polową temperatury reduktora
a tak na poważnie chodzi o to że po przejściu na lpg gaz który jest w reduktorze musi być ogrzany i odparowany a nie podawany w postaci ciekłej -tutaj się kłaniają dwie sprawy ogrzewanie reduktora lub zasyfiony regulator ciśnienia wszystkie reduktory tłokowe są problematyczne w tej sprawie .
Zasyfiony tłok się przycina zacina i jest wesoło .
Logiczne jest to że przy 20 lotny jest w granicy 5/8 tylko czy ta temperatura wzrasta czy przechodzi na minus tutaj reduktory ze słabą termiką tak jak wypisz wymaluj gold ma pod górkę .
W moim przypadku to wtryski mam uwalone i nic z nimi się nie da zrobić .
Ale w a6 które miałem było idealnie i nadal jest zmiana paliw była realizowana po 20 i na wolnych obrotach bez zmiany pracy silnika .
Troszkę to wymagało zabawy agis ma fajną bajer można dać na + lub -tyle czasu ile się chce i tym można zniwelować temperaturę gazu bo wiadomo im zimniej to jego więcej
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
a tak na poważnie chodzi o to że po przejściu na lpg gaz który jest w reduktorze musi być ogrzany i odparowany a nie podawany w postaci ciekłej -tutaj się kłaniają dwie sprawy ogrzewanie reduktora lub zasyfiony regulator ciśnienia wszystkie reduktory tłokowe są problematyczne w tej sprawie .
Zasyfiony tłok się przycina zacina i jest wesoło .
Logiczne jest to że przy 20 lotny jest w granicy 5/8 tylko czy ta temperatura wzrasta czy przechodzi na minus tutaj reduktory ze słabą termiką tak jak wypisz wymaluj gold ma pod górkę .
W moim przypadku to wtryski mam uwalone i nic z nimi się nie da zrobić .
Ale w a6 które miałem było idealnie i nadal jest zmiana paliw była realizowana po 20 i na wolnych obrotach bez zmiany pracy silnika .
Troszkę to wymagało zabawy agis ma fajną bajer można dać na + lub -tyle czasu ile się chce i tym można zniwelować temperaturę gazu bo wiadomo im zimniej to jego więcej
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)