Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 FL ALL ] Dodawanie nowego kluczyka

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

[D3 FL ALL ] Dodawanie nowego kluczyka

Post autor: emdzej » 29 sty 2016, 22:10

Przeszukałem forum ale nie znalazłem co i jak trzeba wykonać w VCDS-ie aby dodać nowy kluczyk (drugi kluczyk). Jutro odbieram i może z Waszą pomocą udam mi się to wykonać?

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Re: Dodawanie nowego kluczyka

Post autor: jordan233 » 31 sty 2016, 21:42

emdzej pisze:Przeszukałem forum ale nie znalazłem co i jak trzeba wykonać w VCDS-ie aby dodać nowy kluczyk (drugi kluczyk). Jutro odbieram i może z Waszą pomocą udam mi się to wykonać?
popatrz na youtube,może coś znajdziesz

tutaj masz procedure :
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/v ... ching.html

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 07 lut 2016, 22:32

VCDSem tego nie ogarniesz

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 09 lut 2016, 18:33

Dlaczego vcds ma tego nie ogarnac?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 lut 2016, 18:53

Bo kodowania immo nie zrobisz. Można pilota tylko dodać do komfortu jeśli się nie myle. Więc nie odpalasz na pewno nim auta a czy otworzysz to nie wiem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 10 lut 2016, 06:49

hmm kodowania....

najpierw trzeba miec czysty transponder

dlatego wiele postów typu kupilem klucz o takim samym nr i nie dziala powinno leciec do kosza niestety

bo to jak kupilem kolo od hondy i nie pasuje <bezradny>

trzeba transponder przyuczyć do immo

albo na odwrót przyuczyc immo do kluczyków ale immo pamieta tylko 1 pin

wiec musialyby byc 2 takie same transpondery

co do samego kluczyka to jezeli czestotliwosc jest ta sama to oczywiscie że mozna przyuczyc pilota ale tak jak mówisz otworzy i zamknie auto i to na tyle... bedzie

nie orientuje sie dobrze jak to jest w a8 d3 rozumiem ze immo jest jakos zintegrowany z licznikiem..

i poprostu bez odpowiedniego sygnału z transpordera nie da sie odpalic ....

ale wykodowanie kluczyka kluczyka sprawi ze nawet zapamietany klucz nie odpali auta

wiec zgubienie klucza nie jest katastrofa na miare wymarcia dinozaurów <jezyk> o ile ma sie jeszcze drugi nie wspominam o serwisowym

zatem sprawa sprowadza sie do wyciagniecia pinu od immo

ale słyszałem równiez że od ecu to bedzie tez wystarczy...

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Cluster%29

tam znalazłem procedure kodowania

vcds tego nie ruszy?

wydaje mi sie ze jest mala szansa <amasz>
jak myslicie?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 lut 2016, 07:34

Tyle ze chyba kody immobiliser są przechowywane w audi(siedzibie) prawda? Gdzieś o tym czytałem :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 10 lut 2016, 12:01

dracus6662, jeszcze długa droga przed Tobą..... ;) i w brew krążącym opiniom VCDSem nie wszystko zrobisz w D3
drago_o pisze:Tyle ze chyba kody immobiliser są przechowywane w audi(siedzibie) prawda? Gdzieś o tym czytałem :)
pod biurkiem dyrektora departamentu technicznego jest taki mały sejf i tam to pewnie trzymają <boisie>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 lut 2016, 14:13

No może jak nowe kody nadają. Nie wiem. Znajdę gdzie o tym czytałem i wrzucę linka bo niedawno to było. Bylo tam napisane, ze w ASO łączą się z serwerami audi i wpisują kody do immo. Zdaje sobie sprawę, że nie wszystko co czytam w necie jest 100% prawda ale wkleję źródło :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 10 lut 2016, 19:20

kod immo czyli pin mozna wyciagnac z naszych d3 jak najbardziej kwestia tylko wiedzy dokladniejszej w jaki sposób może wspolnymi silami rozgryziemy to ... bez obaw kazdy lepszy kradziej to juz ma w jednym paluszku

skoro kody maja tylkow aso to jak nasze auta dzialaja immo i kluczyk musi miec swój kod...

cos na zasadzie windowsa klucz jest tylko trzeba pomyslec jak to znalezc

temat jak najbardziej aktualny bo ostatnio sie zmartwilem bo kluczyka nie moge znalezc pewnie gdzies jest ale za cholere nie moge teraz znalezc wiec dla swietego spokoju chyba pokusze sie

o wykombinowanie drugiego... a raczej 3 ciego jezeli pomozecie z tym pinem <papa>

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 10 lut 2016, 21:12

drago_o pisze:Tyle ze chyba kody immobiliser są przechowywane w audi(siedzibie) prawda? Gdzieś o tym czytałem :)
Obrazek

Heh... :D
VAS łączy się z centralnym serwerem Audi aby wygenerował mu kod na podstawie algorytmu. Coś jak generowanie kluczy RSA. Przecież gdyby to było robione lokalnie w programie, na komputerze klienta to w kilka dni złamano by ten algorytm robiąc zwykły revers w dissasemblerze. Tak samo byłoby z CP.

Dracus, nie zrobisz tego w VCDS. Jak teraz zerknąłem to komplet oprogramowania od chińczyka do tej roboty kosztuje prawie 5k. I fakt, każdy złodziej pewnie to ma ale zwraca mu się to po jednym zleceniu ;)

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 10 lut 2016, 21:29

juz temat troche zgłębilem vag commanderem 1.4 wyciagali ale.... czy sie da?

ogólnie zobacze jakie koszta dorobienia ....

całego klucza

dorobienia grota

wyciagniecia PINU

zakodowania klucza

bo jezeli wyciagniecie PINU nie bedzie zbyt kosztowne to:

klucz uzywka ( Okolo 150)

grot docinka (okolo 60)

nowa pastylka (okolo 20 ??? bynamniej tak patrzyłem)

wyciagniecie pinu ( myślę że ze 120 napewno)

kodowanie vcds (darmowe)

to juz sie robi jakies 350 oczywiscie moge sie mylic i ceny moga wzrosnać bo jeszcze do wszystkiego potrzebna wysylka a kodowanie to dojazd dodatkowo....

przeliczajac ile by kosztowało aso?

pytanie ciekawostka?

bo na reszte odpowiedzi cczekam z firmy do której pisałem..

podzielcie sie swoimi info oraz cenami aso <hihiwiesz>

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 10 lut 2016, 22:56

dracus6662, podzielę się, że w D3 jest immo 4 generacji (wcześniej podałeś procedurę do IMMO 3)
6 bajtów jest jawnych a 7 bajt jest niejawny - niezbędny do całej zabawy by dopisać transponder

i tak jak napisał VanDam chiński soft to 5k zł a ori wersja ok 3-4k tylko euro...a i tak tym wszystkiego nie ogarniesz
pozostaje opcja tańsza - prujesz pamięć i wyciągasz (jak wiesz gdzie to jest zapisane), dekodujesz i gotowe :]

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 lut 2016, 23:12

Heh...
VAS łączy się z centralnym serwerem Audi aby wygenerował mu kod na podstawie algorytmu. Coś jak generowanie kluczy RSA. Przecież gdyby to było robione lokalnie w programie, na komputerze klienta to w kilka dni złamano by ten algorytm robiąc zwykły revers w dissasemblerze. Tak samo byłoby z CP.
Coś dzwonił tylko nie w tym kościele :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl