![]() |
![]() |
[D3 07 4.2TDI ] Zakres (zasięg) ruchu wycieraczek
Nie chodzi o przestawienia ramienia tego do którego jest przymocowana wycieraczka lecz o cały mechanizm bezpośrednio przymocowany od spodu do silnika.Jest tam takie krótkie ramie około 8 10 cm i prawdopodobnie wystarczy poluzować nakrętkę i obrócić je o ok.180 stopni.Zdejmij lewe podszybie i wsadź rękę pod mechanizm wycieraczek wyczujesz silnik i śrubę.
No nie chciałbym się czepiać ale tam jak wół jest napisane, że pozycja wyjściowa prawidłowa jest tylko jedna więc nic nie regulujemy tylko ustawiamy w tej właśnie pozycji jedynej słusznej.panton pisze:mario1278, to ma sens bo tam zmieniając regulujemy zakres pracy wycieraczki![]()
Owy kawałek blachy jest mocowany na wieloklinie, podobnie jak wycieraczki.
Ustawienie tego w pozycji innej niż opisana w instrukcji powoduje nieprawidłową pracę wycieraczek... np. wycieraczki nie zatrzymują się na dole tylko podjeżdżają kawałek do góry... albo nie chcą się zatrzymać... albo inne anomalie.
Może za mało jeszcze tego rozebrałem i tak sobie bełkoczę ale... jeżeli cykl pracy wycieraczek jest poprawny (zatrzymują się w dolnej skrajnej pozycji i nie ma w ich pracy żadnej anomalii) a wskazana blacha znajduje się w pozycji oznaczonej to nic tam nie regulujemy tylko przesuwamy same ramiona wycieraczek.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Damian ale na czym dokładnie chcesz przestawiać? chcesz zdjąć ramię wycieraczki z tego wielowypustu i na tym wielowypuście (na tych ząbkach) przestawić ramię i przykręcić? zakładam, że chcesz przestawić do góry by w momencie wycierania dobijała bardziej do słupka to zobacz, że obecnie pozycja zerowa prawie wchodzi "na szybę - część przezroczystą" a do słupka brakuje sporo....u mnie pozycja zerowa jest przy samym podszybiu a wycieraczka (ramię) dociera do słupka bez najmniejszego problemu
Tutaj jest problem z zakresem pracy (czyli kątem wychylenia), który jest za mały i przestawieniem na wieloklinie nic się nie osiągnie.
Tutaj jest problem z zakresem pracy (czyli kątem wychylenia), który jest za mały i przestawieniem na wieloklinie nic się nie osiągnie.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2016, 20:41 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydaje mi się ze koledze ne chodzi o regulacji ramieniem wycieraczki. Tylko z drugiej strony blachy która też idzie na wieloklin tak jak ramię wycieraczki. Powinno zostać ustawione prawidłowo i zakres tez w zależności od tej pozycji może się zmienić.
Ja to tak zrozumiałem. A pozycja u mnie też jest niższa w punkcie 0 a ramię idzie do samego słupka.
Ja to tak zrozumiałem. A pozycja u mnie też jest niższa w punkcie 0 a ramię idzie do samego słupka.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jedna masz europejska a druga angielska wycieraczke. Może w tym problem?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
ta rada by miała sens gdyby nie to ze silnik wycieraczek kreci w kolko
a o tym kiedy wycieraczka ma się zatrzymać i wykonać ruch powrotny
decydują ramiona w mechanizmie a im jest wszystko jedno czy
jest duzy opór czy maly...
no ewentualnie zadziała mechanizm przeciw przeciwprzeciazeniowy/czasowka
i staną całkowicie lub puści gdzieś mechanizm/wieloklin
odległości końców piór wycieraczek od plastiku pod szybą mają byc takie
- kierowca: 27mm lub 10mm - Elsa tutaj podaje różne informacje, na żywo będzie myślę
oczywiste która wartośc jest prawidłowa pasażer: 10mm
co do tego drobnego ruchu na szybie to tak jak podejrzewałem chodzi o przedłużenie życia
samego piórka wycieraczki przez ustawianie go w drugą stronę - powinien to robić co drugie
użycie, czyli nie mamy ciągle przegiętego w jedną stronę...
a o tym kiedy wycieraczka ma się zatrzymać i wykonać ruch powrotny
decydują ramiona w mechanizmie a im jest wszystko jedno czy
jest duzy opór czy maly...
no ewentualnie zadziała mechanizm przeciw przeciwprzeciazeniowy/czasowka
i staną całkowicie lub puści gdzieś mechanizm/wieloklin
odległości końców piór wycieraczek od plastiku pod szybą mają byc takie
- kierowca: 27mm lub 10mm - Elsa tutaj podaje różne informacje, na żywo będzie myślę
oczywiste która wartośc jest prawidłowa pasażer: 10mm
co do tego drobnego ruchu na szybie to tak jak podejrzewałem chodzi o przedłużenie życia
samego piórka wycieraczki przez ustawianie go w drugą stronę - powinien to robić co drugie
użycie, czyli nie mamy ciągle przegiętego w jedną stronę...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Ja ustawilem obie dokladnie na poczatku czarnego pola na szybie(tak, ze ich nie widac) i dzialaja bardzo dobrze 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG