Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 07 4.2TDI ] Zakres (zasięg) ruchu wycieraczek

mario1278
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:54
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 17 lut 2016, 11:27

Nie chodzi o przestawienia ramienia tego do którego jest przymocowana wycieraczka lecz o cały mechanizm bezpośrednio przymocowany od spodu do silnika.Jest tam takie krótkie ramie około 8 10 cm i prawdopodobnie wystarczy poluzować nakrętkę i obrócić je o ok.180 stopni.Zdejmij lewe podszybie i wsadź rękę pod mechanizm wycieraczek wyczujesz silnik i śrubę.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 17 lut 2016, 12:56

mario1278, to ma sens bo tam zmieniając regulujemy zakres pracy wycieraczki <okok>

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Immo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Immo » 17 lut 2016, 18:51

Wielkie dzięki za podpowiedzi, idę niedługo do garażu i podziałam <okok>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lut 2016, 19:12

panton pisze:mario1278, to ma sens bo tam zmieniając regulujemy zakres pracy wycieraczki <okok>
No nie chciałbym się czepiać ale tam jak wół jest napisane, że pozycja wyjściowa prawidłowa jest tylko jedna więc nic nie regulujemy tylko ustawiamy w tej właśnie pozycji jedynej słusznej.

Owy kawałek blachy jest mocowany na wieloklinie, podobnie jak wycieraczki.
Ustawienie tego w pozycji innej niż opisana w instrukcji powoduje nieprawidłową pracę wycieraczek... np. wycieraczki nie zatrzymują się na dole tylko podjeżdżają kawałek do góry... albo nie chcą się zatrzymać... albo inne anomalie.

Może za mało jeszcze tego rozebrałem i tak sobie bełkoczę ale... jeżeli cykl pracy wycieraczek jest poprawny (zatrzymują się w dolnej skrajnej pozycji i nie ma w ich pracy żadnej anomalii) a wskazana blacha znajduje się w pozycji oznaczonej to nic tam nie regulujemy tylko przesuwamy same ramiona wycieraczek.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 17 lut 2016, 19:42

Damian ale na czym dokładnie chcesz przestawiać? chcesz zdjąć ramię wycieraczki z tego wielowypustu i na tym wielowypuście (na tych ząbkach) przestawić ramię i przykręcić? zakładam, że chcesz przestawić do góry by w momencie wycierania dobijała bardziej do słupka to zobacz, że obecnie pozycja zerowa prawie wchodzi "na szybę - część przezroczystą" a do słupka brakuje sporo....u mnie pozycja zerowa jest przy samym podszybiu a wycieraczka (ramię) dociera do słupka bez najmniejszego problemu
Tutaj jest problem z zakresem pracy (czyli kątem wychylenia), który jest za mały i przestawieniem na wieloklinie nic się nie osiągnie.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2016, 20:41 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lut 2016, 20:12

Wydaje mi się ze koledze ne chodzi o regulacji ramieniem wycieraczki. Tylko z drugiej strony blachy która też idzie na wieloklin tak jak ramię wycieraczki. Powinno zostać ustawione prawidłowo i zakres tez w zależności od tej pozycji może się zmienić.

Ja to tak zrozumiałem. A pozycja u mnie też jest niższa w punkcie 0 a ramię idzie do samego słupka.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
PiotrekS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 141
Rejestracja: 21 paź 2009, 08:29
Moje auto: A8 D4
Rocznik: 2015
Silnik: V8 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Piotr
Lokalizacja: WLKP

Post autor: PiotrekS » 17 lut 2016, 21:14

Ramiona wycieraczek sa inne dla kierowcy i pasazera, moze zostaly odwrotnie zamontowane i to jest powodem ze jedna nie dochodzi do slupka? Nigdy sie nie przygladalem wycieraczkom ale tak sobie glosno mysle ze moze to jest powodem?
Pozdrawiam
PiotrekS

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lut 2016, 21:25

Jedna masz europejska a druga angielska wycieraczke. Może w tym problem?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

BJ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 11 lut 2010, 20:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: BJ » 17 lut 2016, 22:58

Wyjmij mechanizm, zdemontuj obydwa trzpienie, przesmaruj i będzie duży zakres. Trzpienie są zatarte wewnątrz, stąd opór i mały zakres ruchu. Dwie godziny i temat opanowany.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 lis 2016, 13:04

ta rada by miała sens gdyby nie to ze silnik wycieraczek kreci w kolko
a o tym kiedy wycieraczka ma się zatrzymać i wykonać ruch powrotny
decydują ramiona w mechanizmie a im jest wszystko jedno czy
jest duzy opór czy maly...

no ewentualnie zadziała mechanizm przeciw przeciwprzeciazeniowy/czasowka
i staną całkowicie lub puści gdzieś mechanizm/wieloklin

odległości końców piór wycieraczek od plastiku pod szybą mają byc takie
- kierowca: 27mm lub 10mm - Elsa tutaj podaje różne informacje, na żywo będzie myślę
oczywiste która wartośc jest prawidłowa pasażer: 10mm

co do tego drobnego ruchu na szybie to tak jak podejrzewałem chodzi o przedłużenie życia
samego piórka wycieraczki przez ustawianie go w drugą stronę - powinien to robić co drugie
użycie, czyli nie mamy ciągle przegiętego w jedną stronę...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 01 lis 2016, 13:09

Ja ustawilem obie dokladnie na poczatku czarnego pola na szybie(tak, ze ich nie widac) i dzialaja bardzo dobrze :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl