części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2]Drgania/trzęsienia silnika gdy jest na zimnym.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 02 wrz 2010, 22:25

Ja już tak robiłem, nawet resetowałem sterownik od PB odpinając akumulator na jakiś czas (tak mi poradzono na forum), a dalej mi kuleje na PB jak odpalę na zimnym, jak pochodzi troche i się zagrzeje jest lepiej ale nie idealnie, jak dodam gazu to się dusi. Na LPG nie ma tego problemu chodzi super.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 02 wrz 2010, 22:37

a błędy jakieś masz?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 02 wrz 2010, 23:30

Witam
Z tego co podałeś to ewidentnie wina leży po stronie pracy na Pb i tu należy szukać usterki. Proponuje dobry warsztat, który ogarnia temat A8, gdyż nie jest to zwykła rzędowa czwórka i problemu ze złą pracą może być wiele.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 03 wrz 2010, 08:50

brak błędów na vagu

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 wrz 2010, 22:37

riki76 pisze:brak błędów na vagu
Proponuję przyjrzeć się dokładnie sondom lambda...
ja w swoim A8 walczyłem kiedyś z kulejącym silnikiem i sprawdziłem wszystko co się dało... winna okazała się sonda lambda która o dziwo na VAG-u działała poprawnie ale jednak była ewidentnie padnięta.
Po wymianie na nową silnik cykał jak zegarek.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 03 wrz 2010, 23:58

jak juz piszemy ewidentnie to warto uszczegółowić że w zasilaniu w Pb bo
częśc związana z iskrą wydaje się byc w porządku ale już zbyt wiele
widziałem tajemniczych sytuacji żeby wydawać takie osądy

sondy też w/g mnie powodowałyby problemy z pracą na gazie
w końcu wpływają na motronica z którego korzysta lpg
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 04 wrz 2010, 19:34

no właśnie na gazie lata jak strzała a na benzynie kuleje i to przy odpaleniu na zimno nawet bardzo...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 wrz 2010, 23:01

maciu pisze:(...) sondy też w/g mnie powodowałyby problemy z pracą na gazie
w końcu wpływają na motronica z którego korzysta lpg
riki76 pisze:no właśnie na gazie lata jak strzała a na benzynie kuleje i to przy odpaleniu na zimno nawet bardzo...
No właśnie tak samo zawsze to oceniałem ale wcale tak nie jest...
bo np. LPG ma inne czasy wtrysku, inny skład mieszanki, inną temeraturę więc czasami wskazania sondy dla LPG mieszczą się w dopuszczalnych granicach ale już dla PB nie.

Moje A8 na LPG też latało ładnie i chodziło prawie jak zegareczek a na PB czasami kulało tak bardzo jakby chodziło tylko na 4-ech "garach".
O powyższym przekonałem się także po modyfikacji układu wydechowego w moim S8 - po wycięciu katalizatorów i zrobieniu przelotu na PB wyrzucało mi błąd drugiej sondy lambda ale na LPG wszystko było OK...
umiejscowienie sond już poprawiłem więc teraz na PB jest OK a dzięki tym perypetiom nabyłem nowe cenne doświadczenia.

Wracając do mojego A8...
Temat wałkowałem u kilku speców i tak jak pisałem - na VAG'u sondy pracowały OK ale jedna z nich na ułamek sekundy świrowała i tak co pewien czas (nigdy nie wyłapaliśmy tego momentu na VAG'u) ale komputer łapał błąd, potem następny i tak się to nawarstwiało że po dluższym czasie silnik zaczynał kuleć.
Po zmianie sondy jak ręką odjął a nic innego nie wymieniałem i nie naprawiałem.

Z sondami lambda tak się czasem zdarza ale ja przecież nic nie przesądzam - piszę tylko co warto jeszcze sprawdzić bazując na tym co wydarzyło się u mnie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 wrz 2010, 09:46

no jasne że MOŻĘ mieć inne - zależy od ustawień sterownika ale podstawą dla niego
jest czas rozpoczęcia i długość wtrysku benzyny dla każdego cylindra
z osobna

jeżeli na lpg jest źle mogą być błędy w motronicu wskazujące na skład mieszanki
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 05 wrz 2010, 11:12

wybaczcie ze sie wtrace do tematu, nie bardzo doczytalem o co chodzi ale czasu brakuje, jesli koledze auto lata na lpg a na pb nie chce, jesli ma problemy z odpaleniem i nierowna praca a po dodaniu gazu auto sie jakby dusilo to nasuwa mi sie tylko jedno- wtryskiwacz pb. Dziekuje

[ Dodano: 2010-09-05, 11:13 ]
dodam jeszcze, ze sondy nie pracuja na zimnym silniku i warto o tym pamietac

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 05 wrz 2010, 21:10

a jak sprawdzić który to ewentualnie wtryskiwacz jest walnięty?

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 05 wrz 2010, 21:27

jesli ktorey wtryskiwacz ma problemy z wtryskiwaniem to ECU zapisze bledy sporadyczne a jesli nie to trzeba wejsc w bloki spalania i monitorowac prace. To wszystko oczywiscie za pomoca vaga. Nie zdziw sie jesli to bedzie nie tylko jeden wtrysk. Ostatnio wymienialismy u kolesia 3 szt az. Te same objawy co u ciebie.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 05 wrz 2010, 21:32

a które bloki? czy to wartości mierzone blok 15 i 16?

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 05 wrz 2010, 21:34

nie pamietam ktore ale najsprawniej sprawdzisz to przy porannym odpalaniu na blokach "spalanie na cylindrach" prawdopodobnie 15,16

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 05 wrz 2010, 21:38

OK tam są wartości podawane jako napięcie w Voltach ile powinno być na gorącym silniku czyli 90 stopni?
Ja mam na ciepłym silniku czyli 90 stopni i wolne obroty czyli bieg jałowy
Blok 15
1,053V
1,014V
0,858V
0,975V

Blok 16
0,819V
0,936V
0,780V
0,858V

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl