Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 99 LPG ] jaka uszczelka pod kolektor ssący

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

[S8 D2 99 LPG ] jaka uszczelka pod kolektor ssący

Post autor: pavel44 » 24 lut 2016, 19:28

Witam. Czy ktoś mógłby powiedzieć jaką uszczelkę termiczną można zastosować do 4.2?
xyz

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 25 lut 2016, 01:21

Napisz do Michał Wruszak on ci dobierze


Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 lut 2016, 09:07

Jemu chodzi o separator termiczny a nie fabryczną uszczelkę o ile dobrze zrozumialem (chociaz autor powinien lepiej precyzowac swoje mysli a nie ze musimy sie tu domyslac o co mu biega). Z separatorem według mnie będzie problem bo kazde pół centymetra wcisniete miedzy głowice a kolektor spowoduje brak mozliwosci sensownego zamontowania samego kolektora. Kolektor jest montowany między głowicami więc wstawianie jakichs dodatkowych elementów między te głowice powoduje brak mozliwosci zamontowania kolektora (po prostu kolektor się nie zmiesci lub nie będzie pasował otworami)

Reasumując - można dać z tekaformu albo jakiegos bakelitu ale bez zmian w kolektorze (przespawaniu flansz) nie da się kolektora zamontowac.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 25 lut 2016, 10:01

Taki patent jest stosowany w silnikach 1.8T , tak jak Wojtek napisał w silniku V8 może to być konstrukcyjnie później trudne do zamontowania .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 25 lut 2016, 18:57

Dokładnie, chodzi mi o to czy ktoś montował u siebie i mógłby coś polecić jakąś uszczelkę bądż podkładkę termiczną pod kolektor. Jednak jak napisał michalwruszak nie jest to takie proste bo z jednej strony podnosi delikatnie kolektor i druga sprawa do tego wszystkiego potrzeba jeszcze dłuższych śrub z materiału, który nie przenosi ciepła do kolektora. Muszę napisać do jhm jak to dokładnie wygląda.
xyz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lut 2016, 20:18

a po co ?

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 25 lut 2016, 20:39

żeby nie przenosić ciepła z silnika do kolektora ssącego
https://jhmotorsports.com/shop/catalog/ ... _56_61_240
xyz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lut 2016, 21:00

tia zdecydowanie chyba tylko w korku i na małej prędkości
przy turbo jest sens a tak to nie ma po co jak nie wierzysz to przeleć się tak pod dwie paczki i sam obacz

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 25 lut 2016, 21:26

Poniekąd masz racje tylko, że podczas upałów temperatura w dolocie sięga 70-80 stopni przez co silnik może tracić nawet 50 km. Zresztą czuć różnicę jak jest w przyspieszaniu i reakcji na gaz podczas gdy silnik jest zimny a gdy sie rozgrzeje. Oprócz tych uszczelek należy jeszcze odizolować cały układ dolotowy, puszkę filtra do przepustnicy. Czytałem na jakimś forum jak to koleś opisywał jak to zrobił to osiągną temp w dolocie niemalże taką samą jak na dworze.
xyz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 lut 2016, 07:29

no tak tylko pomijasz że auto pobiera powietrze i sporo tego powietrza wiem jedno po dobrym butowaniu kolektory są zimne :]

Gość

Post autor: Gość » 26 lut 2016, 12:05

W przedlifcie kolektor był zwykle goracy a w polifcie zazwyczaj jest zimny <bezradny>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 26 lut 2016, 12:13

Wysoka temperatura kolektora w przedlifcie wynika z tego, że wali z odmy bezposrednio w dolot. Oznacza to, że opary lecące prosto na przepustnice bardzo podnoszą temperaturę w dolocie. W polifcie jest separator z membraną więc wygląda to zupelnie inaczej. Generalnie to zamiast kombinowac z przekładkami lepiej jest puscic odmę do catch tanka i zaslepic dolot (aby w dolot nie szły opary oleju). Od razu sie kolektor wystudzi :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 26 lut 2016, 12:20

I bedzie czystszy :) <okok>

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 26 lut 2016, 16:12

Prawdą jest, że komora do tak dużego silnika nie została za bardzo pomyślana bo powietrze wlatujace do środka nie ma jak ujść tak np w bmw m5 gdzie zrobiono otwory wentylacyjne na blotnikach.
xyz

Gość

Post autor: Gość » 26 lut 2016, 17:05

A wiesz że takie V8 jest tez w S4? :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl