części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 00 ] Podpora wału - wymiana

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 23 lut 2016, 19:17

podrzuci ktos jakieś numery tego przegubu? gdzieś to już widziałem ale nie moge znaleźć :/ a jak dolać oleju do dyfra?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 lut 2016, 21:40

biały112 pisze:podrzuci ktos jakieś numery tego przegubu?
OE 4D0598103

zamienniki

MEYLE 100 498 0062
302287 LÖBRO

a ja od zawsze tych używam GSP 603001 Audi/VW i jestem zadowolony. Już ponad 3 lata smigam na nich i nic sie nie dzieje.
biały112 pisze: a jak dolać oleju do dyfra?
1. wlewasz
2. zlewasz

Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 23 lut 2016, 23:18

czy olej spirax S6 ATF VM sie nada? Bo mam akurat taki w garażu i myśle że nie musialbym kupować...
myśle też czy brac sie samemu za wymiane przegubu, żeby go zdjąć wystarczy odkręcić te 6 śrub i zsunąć go z półosi? czy to bardziej skomplikowane?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 lut 2016, 23:53

biały112, potrzebujesz 1,5L 75W90 GL-4 lub 5.

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 24 lut 2016, 08:18

a podpowie ktos jak sie za wymiane zabrać?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 lut 2016, 08:28

najlepiej jest wycjąć całą półoś, wieć odkręcasz od flanszy 6 śrub, następnie od piasty tą środkową i wyciągasz półoś. Potem ściągasz ring seegera i wybijasz przegub. montujesz w odwrotnej kolejności, z nową manszetą i smarem.
to nie jest zwykły napęd...to

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 24 lut 2016, 08:33

chyba spróbuje sobie sam to ogarnąć może nic nie spierdo.. :]

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 25 lut 2016, 20:56

Poległem, śruba przy piaście nie chce puścić a tak w powietrzu nie udało mi sie ściągnąć przegubu, jednak zauważyłem że flansza do której przykręcony jest przegub ma luz w dyfrze, więć pewnie nie potrzebnie w ogóle sie wziąłem za wymiane samego przegubu...
Wypowie sie ktoś na ten temat? flansza do wymiany? łożysko?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 lut 2016, 07:52

biały112 pisze:flansza do której przykręcony jest przegub ma luz w dyfrze
one z reguły mają lekki luz, ale nie będzie on powodował nadmiernego, odczuwalnego bicia, no chyba że ta flasza lata jak "oszalała".
biały112 pisze:Poległem, śruba przy piaście nie chce puścić
żeby odkręcić tą śrube to auto stoi na kole, bierzesz klucz i RURE i ciśniesz. Nie ma możliwości żeby nie poszło. Bez rury nawet nie próbuj. :)
to nie jest zwykły napęd...to

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 26 lut 2016, 09:55

martin_rs4 pisze:one z reguły mają lekki luz, ale nie będzie on powodował nadmiernego, odczuwalnego bicia, no chyba że ta flasza lata jak "oszalała".
patrząc na flansze i obudowe dyfra i gdy nią ruszam to odchodzi tak prawie na milimetr

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 lut 2016, 10:13

to normalne. u mnie tak chyba wszystkie 4 latają oprócz tych na wyjściu do wału
to nie jest zwykły napęd...to

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 26 lut 2016, 10:31

aha, no to już zgłupiałem...dobra jutro może dam auto do znajomego mechaniora żeby ogarnął ten przegub

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 28 lut 2016, 13:38

wczoraj wróciłem po całym tyg pracy i założyłem na tył moje stare koła 17 (235/55) a z przodu mam 18 235/50 i czasami to bicie jest tak jakby mniej odczuwalne ale nadal jest... czy przez to że z przodu jest większe koło to tył juz nie jest tak obciążony i mniej bije?

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 29 lut 2016, 11:09

Panowie, podepnę się pod temat, mam następujący problem, otóż podczas gwałtowniejszego dodania gazu czuje uderzenie, gdy jeżdżę spokojnie, nie czuć tego, gdy dodaje gazu normalnie umiarkowanie też nic nie czuje wiec luzy osiowe to chyba nie będą, co myślicie ?

Gość

Post autor: Gość » 29 lut 2016, 15:36

Wskocz pod auto i obadaj luzy na wale i półosiach a także góra-dół na tych elementach. Takie walnięcie nie wozy nic dobrego...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl