TRUDNOŚĆ 2/5
EFEKT KOŃCOWY 4/5
Jak widać na załączonych zdjęciach kierownica ma wytarta skórę, co gorsza u dołu z lewej skora jest w stanie agonalnym i w dotyku przypomina alcantare.
Preparat którego użyje do tego zabiegu to opisywany na paru rożnych forach
SAPHIR RENOVATING CREAM - KREM DO RENOWACJI SKÓR - produkt budżetowy, kosztuje ok 30zl wiec postanowiłem go przetestować
jest to najtańsza opcja aby poprawić stan swojej kierownicy, można również dorobić farbę i kierownice zregenerować ale jest to już większy kosztKrem do renowacji skór, koncentrat żywicy zawierający mocny pigment, który pozwala na pokrycie wszelkiego rodzaju, rys, zadrapań, przetarć, zarysowań, drobnych uszkodzeń skóry. Pozwala na przywrócenie wyblakłych kolorów, W skład kremu wchodzą minerały, wosk pszczeli, dzięki czemu skóra staje się dobrze odżywiona i odporna na wodę. Produkt szybkoschnący. Idealny do renowacji i prac konserwacyjnych.
Szeroka paleta kolorów. Kolory można mieszać między sobą w celu uzyskania optymalnej barwy. Mieszając kolory, najlepiej przeprowadzić próbkę na papierze i pozostawić do wyschnięcia. Kolor delikatnie ciemnieje po wyschnięciu. Nie ma ryzyka odbarwiania się pigmentu, barwienia na odzież w trakcie eksploatacji
cała operacje zaczynamy od wyczyszczenia kierownicy środkiem do tego przeznaczonym - ja użyłem colourlock strong cleaner, można tez użyć zamiennika innej firmy
kierownica po czyszczeniu preparatem colourlock
poniżej linki o zdjęć bez kompresji
po oczyszczeniu i wyschnięciu preparatu, ok 30-40 min -przy takiej pogodzie
zabieramy się do odtłuczenia powierzchni benzyna ekstrakcyjną
następnie miejsca uszkodzeń docieramy do równej powierzchni padem ściernym
np takim
http://sklep.colourlock.pl/renowacja-sk ... skory.html
kolejny raz oczyszczamy powierzchnię benzyną i czekamy aż odparuje, bardziej profesjonalna opcja jest zakup odtłuszczacza w spreju który nanosi się na powierzchnie kierownicy , dzięki temu proszek preparatu wyciągają cały tłuszcz i zabrudzenia przenikając delikatnie pod wierzchnia warstwę skóry
krem saphira ma konsystencje taka jak byśmy używali pasty do zębów , najlepiej mi się nakładało na powierzchnie kierownicy preparat za pomocą kwadratowej piankowej gąbeczki
np takiej jak na zdjęciu w linku
http://sklep.colourlock.pl/renowacja-sk ... farba.html
na kierownice preparat nakładamy w małych ilościach , ponieważ dość szybko wsycha , lepiej nałożyć jedna cienka warstwę i później kolejna niż nałożyć za dużo i mieć nierówności.
praktycznie po ok 10 min preparat zasycha tworząc gładka i matowa powierzchnię, pokrywa również małe wgłębienia, po 10 min mozna normalnie użytkować kierownice, nic się nie klei , nie brudzi rąk
zdjęcie po 1 nałożeniu preparatu i podeschnięciu
dzisiaj na spokojnie nałożę kolejna warstwę wiec będzie kolejne zdjęcie po zakończonej pracy.