![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z przepustnicą
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z przepustnicą
Witam
Pojawiły mi się takie błędy:
17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 001 - adaptacja nierozpoczęta
17579 - czujnik kąta 2 napędu przepustnicy (G188)
P1171 - 008 - Niewiarygodny sygnał
Nic nie było grzebane przy silniku, itp.
Autem ledwo da się jechać. Do najbliższego serwisu mam jakieś 40km ale w takim stanie jak obecnie jest auto, to raczej nie dojadę. Czy wymiana przepustnicy na inną używaną rozwiąże problem lub przynajmniej pomoże dojechać do serwisu?
Co mogę sprawdzić samemu (mam dostęp do VCDS-a)?
29.02.2016
Przepustnica wymontowana i wyczyszczona.
Czy błędy które opisałem wcześniej mogły pochodzić od tego syfu?
Proszę o info bo nie wiem czy ją z powrotem montować czy problem leży gdzie indziej.
Jaki jest numer uszczelki między przepustnicą a silnikiem?
Z góry Wielkie Dzięki za wszelkie sugestie i porady.
Kolory pomarańczowy, zielony i czerwony są zastrzeżone tylko dla Administracji.
Proszę o tym pamiętać.
Pojawiły mi się takie błędy:
17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 001 - adaptacja nierozpoczęta
17579 - czujnik kąta 2 napędu przepustnicy (G188)
P1171 - 008 - Niewiarygodny sygnał
Nic nie było grzebane przy silniku, itp.
Autem ledwo da się jechać. Do najbliższego serwisu mam jakieś 40km ale w takim stanie jak obecnie jest auto, to raczej nie dojadę. Czy wymiana przepustnicy na inną używaną rozwiąże problem lub przynajmniej pomoże dojechać do serwisu?
Co mogę sprawdzić samemu (mam dostęp do VCDS-a)?
29.02.2016
Przepustnica wymontowana i wyczyszczona.
Czy błędy które opisałem wcześniej mogły pochodzić od tego syfu?
Proszę o info bo nie wiem czy ją z powrotem montować czy problem leży gdzie indziej.
Jaki jest numer uszczelki między przepustnicą a silnikiem?
Z góry Wielkie Dzięki za wszelkie sugestie i porady.
Kolory pomarańczowy, zielony i czerwony są zastrzeżone tylko dla Administracji.
Proszę o tym pamiętać.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 21:41 przez tomdro666, łącznie zmieniany 3 razy.
Po wymianie przepustnicy na inną używaną mam takie błędy:
17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 001 - adaptacja nierozpoczęta
17950 - czujnik kąta napędu przepustnicy (G187)
P1542 - 008 - Niewiarygodny sygna
Czy ta druga przepustnica też jest walnięta czy po prostu coś u mnie z elektryką?
17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 001 - adaptacja nierozpoczęta
17950 - czujnik kąta napędu przepustnicy (G187)
P1542 - 008 - Niewiarygodny sygna
Czy ta druga przepustnica też jest walnięta czy po prostu coś u mnie z elektryką?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 21:38 przez tomdro666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Spróbój najpierw wykonać adaptację przepustnicy
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Pierwszy błąd odpowiada za brak adaptacji , drugi podejrzewam ze jest powiązany z pierwszym
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Czy jest możliwe aby przepustnica sama "zgubiła" adaptację?
Kupiłem inną używkę bo w starej były błędy napędu przepustnicy.
Podejrzewam (ale pewności nie mam), że to od tego błedu pojawił się błąd o braku adaptacji.
W tej nowej przepustnicy też wyświetla błąd napędu przepustnicy.
Więc albo ta nowa jest też walnięta albo mam coś nie tak z instalacją.
Jak pomyślę że znowu muszę to wszystko rozbierać to aż mi się słabo robi
Kupiłem inną używkę bo w starej były błędy napędu przepustnicy.
Podejrzewam (ale pewności nie mam), że to od tego błedu pojawił się błąd o braku adaptacji.
W tej nowej przepustnicy też wyświetla błąd napędu przepustnicy.
Więc albo ta nowa jest też walnięta albo mam coś nie tak z instalacją.
Jak pomyślę że znowu muszę to wszystko rozbierać to aż mi się słabo robi

I własnie dlatego po jej zmianie na inną sztukę, adaptację należy zrobićk44761 pisze:Adaptacja opisuje napięcie z czujnika położenia przepustnicy podczas całkowitego zamkniecia (domknięcia), pełnego otwarcia i stanu spoczynkowego.

Może zlokalizuj drugą stronę tych przewodów co ida do przepustnicy i najprościej mówiąc, spróbuj je przedzwonić miernikiem?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
tomdro miałem ten sam problem
za sterowanie przepustnica jest odpowiedzialny sterownik do faz rozrzadu na podszybiu od strony pasażera
zasniedziały masz styk od sterownia przepustnicy stad masz bład niewiarygodny sygnał a co za tym idzie drugi bład idzie dalej sam z siebie
wypnij wtyczki na odłączonym aku wyczyść piny bardzo delikatnie papierkiem ściernym wydmuchaj potem psiuknij spray contakt odczekaj az wyschnie i zadziała napewno:) a jak spowrotem wepniesz wtyczki to jak je juz zatrzasniesz to podpoychaj kabelki
audi a8 super auto niestety sa już stare te nasze furki i sa takie problemy
w audi sie nic nie psuje zazwyczaj coś nie łączy
zrób tak i napisz czy zadziała
u mnie problem odrazu znikł
za sterowanie przepustnica jest odpowiedzialny sterownik do faz rozrzadu na podszybiu od strony pasażera
zasniedziały masz styk od sterownia przepustnicy stad masz bład niewiarygodny sygnał a co za tym idzie drugi bład idzie dalej sam z siebie
wypnij wtyczki na odłączonym aku wyczyść piny bardzo delikatnie papierkiem ściernym wydmuchaj potem psiuknij spray contakt odczekaj az wyschnie i zadziała napewno:) a jak spowrotem wepniesz wtyczki to jak je juz zatrzasniesz to podpoychaj kabelki

audi a8 super auto niestety sa już stare te nasze furki i sa takie problemy

zrób tak i napisz czy zadziała

u mnie problem odrazu znikł

TYLKO V8