Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z przepustnicą

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z przepustnicą

Post autor: tomdro666 » 28 lut 2016, 15:06

Witam

Pojawiły mi się takie błędy:

17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 001 - adaptacja nierozpoczęta

17579 - czujnik kąta 2 napędu przepustnicy (G188)
P1171 - 008 - Niewiarygodny sygnał

Nic nie było grzebane przy silniku, itp.
Autem ledwo da się jechać. Do najbliższego serwisu mam jakieś 40km ale w takim stanie jak obecnie jest auto, to raczej nie dojadę. Czy wymiana przepustnicy na inną używaną rozwiąże problem lub przynajmniej pomoże dojechać do serwisu?
Co mogę sprawdzić samemu (mam dostęp do VCDS-a)?

29.02.2016

Przepustnica wymontowana i wyczyszczona.
Czy błędy które opisałem wcześniej mogły pochodzić od tego syfu?
Proszę o info bo nie wiem czy ją z powrotem montować czy problem leży gdzie indziej.
Jaki jest numer uszczelki między przepustnicą a silnikiem?

Z góry Wielkie Dzięki za wszelkie sugestie i porady.






Kolory pomarańczowy, zielony i czerwony są zastrzeżone tylko dla Administracji.
Proszę o tym pamiętać.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 21:41 przez tomdro666, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 03 mar 2016, 23:00

Tam wyciera się potencjometr. Porozginaj delikatnie blaszki od potencjometra na boki i będzie działa jeszcze długi czas. O ile nie ma uszkodzeń mechanicznych trybików i szczotki są w silniczku.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 03 mar 2016, 23:43

Dzięki za odpowiedź. Kupiłem na wszelki wypadek nowszą przepustnicę (ale też używaną), czekam na uszczelkę i będę montował.
Czy żeby dostać się do tego potencjometra to trzeba odkręcić tą śrubkę co jest w prawym górnym rogu na fotce nr 5?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 04 mar 2016, 08:00

Nie, potencjometr masz na wierzchu.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 08 mar 2016, 15:22

Po wymianie przepustnicy na inną używaną mam takie błędy:

17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 001 - adaptacja nierozpoczęta

17950 - czujnik kąta napędu przepustnicy (G187)
P1542 - 008 - Niewiarygodny sygna

Czy ta druga przepustnica też jest walnięta czy po prostu coś u mnie z elektryką?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 21:38 przez tomdro666, łącznie zmieniany 1 raz.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 08 mar 2016, 15:30

Spróbój najpierw wykonać adaptację przepustnicy
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 08 mar 2016, 15:40

Nie da się zrobić adaptacji dopóki są błędy.
Chyba że jest na to jakiś patent aby się tych błędów pozbyć.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 08 mar 2016, 15:45

Pierwszy błąd odpowiada za brak adaptacji , drugi podejrzewam ze jest powiązany z pierwszym
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 08 mar 2016, 16:04

Czy jest możliwe aby przepustnica sama "zgubiła" adaptację?
Kupiłem inną używkę bo w starej były błędy napędu przepustnicy.
Podejrzewam (ale pewności nie mam), że to od tego błedu pojawił się błąd o braku adaptacji.
W tej nowej przepustnicy też wyświetla błąd napędu przepustnicy.
Więc albo ta nowa jest też walnięta albo mam coś nie tak z instalacją.
Jak pomyślę że znowu muszę to wszystko rozbierać to aż mi się słabo robi <blee>

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 08 mar 2016, 22:12

Przepustnica nie ma adaptacji. Adaptację trzyma sterownik silnika. Adaptacja opisuje napięcie z czujnika położenia przepustnicy podczas całkowitego zamkniecia (domknięcia), pełnego otwarcia i stanu spoczynkowego.
Sprawdź jeszcze ciągłość przewodów przepustnica-sterownik.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 mar 2016, 06:44

k44761 pisze:Adaptacja opisuje napięcie z czujnika położenia przepustnicy podczas całkowitego zamkniecia (domknięcia), pełnego otwarcia i stanu spoczynkowego.
I własnie dlatego po jej zmianie na inną sztukę, adaptację należy zrobić :)

Może zlokalizuj drugą stronę tych przewodów co ida do przepustnicy i najprościej mówiąc, spróbuj je przedzwonić miernikiem?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 mar 2016, 08:24

k44761 pisze:Adaptację trzyma sterownik silnika.
-może i tak ale bywają tak że auto się pogubi po odczepieniu aku gdzieś tam z jakiś powodów .
U mnie też się pogubiło na starej która była w tym silniku wywalało błąd a zmieniałem motor i na nowej nic nie trzeba było adaptować !
I to jest dziwne

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 09 mar 2016, 12:54

Najwcześniej będę mógł się za to zabrać za 2tyg. bo jestem już na burcie.

Awatar użytkownika
Adrianplock
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 180
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
Lokalizacja: Płock

Post autor: Adrianplock » 11 mar 2016, 00:43

tomdro miałem ten sam problem
za sterowanie przepustnica jest odpowiedzialny sterownik do faz rozrzadu na podszybiu od strony pasażera
zasniedziały masz styk od sterownia przepustnicy stad masz bład niewiarygodny sygnał a co za tym idzie drugi bład idzie dalej sam z siebie

wypnij wtyczki na odłączonym aku wyczyść piny bardzo delikatnie papierkiem ściernym wydmuchaj potem psiuknij spray contakt odczekaj az wyschnie i zadziała napewno:) a jak spowrotem wepniesz wtyczki to jak je juz zatrzasniesz to podpoychaj kabelki :)

audi a8 super auto niestety sa już stare te nasze furki i sa takie problemy :) w audi sie nic nie psuje zazwyczaj coś nie łączy
zrób tak i napisz czy zadziała :)
u mnie problem odrazu znikł :)
TYLKO V8

Gość

Post autor: Gość » 11 mar 2016, 00:44

Adrianplock pisze:za sterowanie przepustnica jest odpowiedzialny sterownik do faz rozrzadu na podszybiu od strony pasażera
Że co?? <hmm>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl