części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] Missfire po raz kolejny

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

[D2 01 4.2PB/LPG ] Missfire po raz kolejny

Post autor: Maroonio » 11 mar 2016, 10:37

Panowie, bujam się z mało przyjemnym problemem. Mianowicie wypada zapłon na drugim cylindrze i tylko na drugim i tylko na wolnych obrotach. Dodanie gazu czyści licznik missfire. Czyli np. jadę 100 km/h, jest idealnie, auto ciągnie, zapłony nie wypadają...zatrzymam się na światłach zaczyna się telepanie a licznik wypadających zapłonów rośnie w zastraszającym tempie. Sterownik potrafi nawet odłączyć całkiem ten cylinder i trzeba gasić silnik i odpalać żeby znowu pracował. Co już zrobiłem? Wymieniłem świece, cewki zamieniałem miejscami. Instalacja gazowa jest nowa ale profilaktycznie zamieniłem miejscami wtryski i też bez zmian. Kompresja na 2 cylindrze 13 atm. Wypsikałem cały samostart żeby sprawdzić lewe ale nic nie znalazłem. Wydech szczelny 4 nowe sondy Bosch, co prawda dwóch tylnych jeszcze nie wymieniłem i mam sporadyczne błędy ale nie sądzę żeby miały taki wpływ.
Zostały mi już chyba tylko podmiana wtryskiwacza benzynowego bo może się zacina. Dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku, benzyna czy gaz to samo....
Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić??
Ostatnio zmieniony 23 maja 2016, 10:59 przez Maroonio, łącznie zmieniany 1 raz.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 11 mar 2016, 10:50

Pozostaje jeszcze sprawdzić sterownik silnika i ciągłość przewodów z ECU do wtrysków benzynowych
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Gość

Post autor: Gość » 11 mar 2016, 11:31

michalwruszak pisze:Pozostaje jeszcze sprawdzić sterownik silnika i ciągłość przewodów z ECU do wtrysków benzynowych
Nie zaszkodzi ale uszkodzenie takie miało by stały charakter....

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 11 mar 2016, 20:43

Chyba znalazłem przyczynę ale spójrzcie sami :

Vaglog

Elektrykę sprawdziłem i generalnie tu nie mam się czego czepić.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 11 mar 2016, 20:51

Rozjechany rozrząd ? Dobrze patrze ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Kempesior
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 05 lut 2016, 18:12
Lokalizacja: FZG

Post autor: Kempesior » 11 mar 2016, 21:30

Też tak myślę, rozrząd do sprawdzenia, jestem na tym etapie w BBK z S4 podobne objawy <hmm>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 12 mar 2016, 11:01

Zdejmij listwe wtryskowa, wtryski w szklanki czy co tam gruszek ma pod reka, byle szczelne bylo i zobacz czy przy pojawieniu sie cisnienia na listwie i zamknietych wtryskach benzynowych nie podcieka czasem ten z drugiego cylindra, ewentualnie podmien wtryskiwacze benzynowe 2 z 3 cylindrem i zobacz czy sie nie przenosi czasem problem na 3 gar.

Jak to nie wtryski benzynowe a pozostałe wszystkie rzeczy sprawdziles, to zaryzykowalbym chyba sprawdzenie klapek w kolektorze ssacym.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 26 mar 2016, 17:14

Jak już Bugi wiesz ;) problem okazał się bardziej złożony. Piszę to dla następnych szukających rozwiązań w Internecie :D W większości ich nie znajdą hah.
Po rozebraniu góry silnika:

https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg

okazało się, że na głowicy w której występował problem rozpadł się ślizg napinacza, przez co wałek wydechowy przeskoczył o 180 stopni i nie domykały się zwory wydechowe:

https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg

Jak to działało nie wiem ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl