Panowie, bujam się z mało przyjemnym problemem. Mianowicie wypada zapłon na drugim cylindrze i tylko na drugim i tylko na wolnych obrotach. Dodanie gazu czyści licznik missfire. Czyli np. jadę 100 km/h, jest idealnie, auto ciągnie, zapłony nie wypadają...zatrzymam się na światłach zaczyna się telepanie a licznik wypadających zapłonów rośnie w zastraszającym tempie. Sterownik potrafi nawet odłączyć całkiem ten cylinder i trzeba gasić silnik i odpalać żeby znowu pracował. Co już zrobiłem? Wymieniłem świece, cewki zamieniałem miejscami. Instalacja gazowa jest nowa ale profilaktycznie zamieniłem miejscami wtryski i też bez zmian. Kompresja na 2 cylindrze 13 atm. Wypsikałem cały samostart żeby sprawdzić lewe ale nic nie znalazłem. Wydech szczelny 4 nowe sondy Bosch, co prawda dwóch tylnych jeszcze nie wymieniłem i mam sporadyczne błędy ale nie sądzę żeby miały taki wpływ.
Zostały mi już chyba tylko podmiana wtryskiwacza benzynowego bo może się zacina. Dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku, benzyna czy gaz to samo....
Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić??
[D2 01 4.2PB/LPG ] Missfire po raz kolejny
[D2 01 4.2PB/LPG ] Missfire po raz kolejny
Ostatnio zmieniony 23 maja 2016, 10:59 przez Maroonio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Pozostaje jeszcze sprawdzić sterownik silnika i ciągłość przewodów z ECU do wtrysków benzynowych
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Rozjechany rozrząd ? Dobrze patrze ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Zdejmij listwe wtryskowa, wtryski w szklanki czy co tam gruszek ma pod reka, byle szczelne bylo i zobacz czy przy pojawieniu sie cisnienia na listwie i zamknietych wtryskach benzynowych nie podcieka czasem ten z drugiego cylindra, ewentualnie podmien wtryskiwacze benzynowe 2 z 3 cylindrem i zobacz czy sie nie przenosi czasem problem na 3 gar.
Jak to nie wtryski benzynowe a pozostałe wszystkie rzeczy sprawdziles, to zaryzykowalbym chyba sprawdzenie klapek w kolektorze ssacym.
Jak to nie wtryski benzynowe a pozostałe wszystkie rzeczy sprawdziles, to zaryzykowalbym chyba sprawdzenie klapek w kolektorze ssacym.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Jak już Bugi wiesz problem okazał się bardziej złożony. Piszę to dla następnych szukających rozwiązań w Internecie W większości ich nie znajdą hah.
Po rozebraniu góry silnika:
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
okazało się, że na głowicy w której występował problem rozpadł się ślizg napinacza, przez co wałek wydechowy przeskoczył o 180 stopni i nie domykały się zwory wydechowe:
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
Jak to działało nie wiem
Po rozebraniu góry silnika:
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
okazało się, że na głowicy w której występował problem rozpadł się ślizg napinacza, przez co wałek wydechowy przeskoczył o 180 stopni i nie domykały się zwory wydechowe:
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
Jak to działało nie wiem