części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 ] Osłona wiatrowa szyberdachu...

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: wafelo » 11 mar 2016, 20:52

jeżeli przekładnia będzie w środku sucha nasmaruj ją jakimś smarem. Dobrze by było do elektronarzędzi taki który trzyma się zębatek.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 11 mar 2016, 22:37

Spoko, a żeby się do tego.dostqc mam odkręcić calu ten panel z oświetleniem??


Obrazek

Czy jest tam jeszcze jakaś wyższa technika wyciągnięcia tego??

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

silniczek

Post autor: wafelo » 12 mar 2016, 00:30

Tak tam są dwie śruby obok żarówek aby zdjąć panel, do silniczka będzie potrzebny mały torx 2 śrubki. Po odkręceniu silniczka należy go delikatnie przekręcić w prawo aby wyszedł.
Wtyczkę od silniczka odepnij dopiero jak otworzysz dach i zapnij również na otwartym aby silniczek nie zmienił położenia.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 12 mar 2016, 16:01

wafelo, dzięki za cenne wskazówki :) ogarnałem temat :D
ale co się drugiej śrubki naszukałem to niech to szlak trafi :P

dla tych co jeszcze nie robili mała pomoc ode mnie:
śrubka nr 1
Obrazek
normalnie od spodu ją widać po zdjęciu tej całej elektroniki

śrubka nr 2
trzeba wsadzić łep w szyberdach i poptrzeć do przodu auta, widać też na foto ramie które podnosi osłonę i dlatego trzeba lekko okręcić silniczkiem by je wyciągnąć:
Obrazek


Robiłem to na 2 razy bo za 1 razem posmarowałem słabo i nie do końca ustało chrobotanie, za 2 razem nawaliłem smaru i jest cicho :) Musiałem też trochę ruszyć ramieniem (tym co wysówa osłonę) ruszyć w sęsie przestawić go bo wg mnie za słabo się osona chowała przy pracy silniczka.

I tak to teraz chodzi: (sorry za jakość ale mój tel daje dupy jeśli chodzi aparat)
https://goo.gl/photos/13EMQ9ftp1udjcCD9


jakby ktoś miał jeszcze jakieś pytania to pisać :)

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 18 kwie 2016, 08:54

mkbewe pamiętasz jaki rozmiar torxa tam jest? Wczoraj się za to zabrałem i poległem właśnie na odpowiednim torxie <hmm> Muszę dokupić odpowiedniego.
W końcu którą metodę wykorzystałeś? Tylko nasmarowałeś silnik w środku czy dawałeś też jakąś izolację między obudowę silnika a miejsce do którego jest przykręcony?

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 18 kwie 2016, 09:12

cholera torxa nie pamiętam niestety :/
obydwie zastosowałem zeby nie robić 2 razy :) grubo nasmarowalem środek i oddzieliłem to kawałkiem dentki którą przykleiłem do obudowy silniczka.

ale moge sprawdzić bo chyba z 2 stron jest taki sam torx z tego co kojarzę to jakby tylko przestało padać otworzę szyberdach i przymierzę od tej strony

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 18 kwie 2016, 10:00

Będę wdzięczny :) A czym nasmarowałeś? Jakimś speszyl smarem czy co tam miałeś pod ręką? :)

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 18 kwie 2016, 10:24

Nie wiem co to był za smar bo brat ma warsztat i mi coś tam dał ale co to było nie wiem.

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 23 maja 2016, 23:45

Ogarnięte <chura> W końcu mam ciszę przy otwieraniu i zamykaniu szybra. U mnie wystarczyła tylko podkładka z dętki samochodowej. W zębatkach był smar więc nic tam więcej nie kitowałem bo te zębatki są plastikowe i za duża ilość smaru może im moim zdaniem zaszkodzić w perspektywie czasu.
A torx do odkrecenia silniczka to rozmiar 8. Jest zresztą o tym w Elsa :]

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: kecaj_77 » 30 cze 2016, 13:14

Silniczek owiewki działał u mnie jak traktor od czasu zakupu. Jako, że rzadko używam szyberdachu, dałem sobie spokój.
Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem się jednak uporać z tematem... Kupiłem silniczek razem z przekładnią na alledrogo za 130zł i wymieniłem. Nic nie "ulepszałem" dętką. Cisza przy otwieraniu, zamykaniu szyber i najważniejsze przy ruszaniu i zwalnianiu.... BEZCENNA!
Dzięki Panowie, bo bez opisu nie zdecydowałbym się na wymianę!!!

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 30 cze 2016, 14:24

No to widocznie udało Ci się trafić mało używany silniczek i na jakiś czas będziesz miał spokój. Od jego działania wyrabia się luz pod metalową klamrą która spina silniczek układem zębatek.

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Czapi_20 » 04 maja 2017, 20:33

Potwierdzam, patent z detka działa , wreszcie cisza i spokój :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 maja 2017, 20:41

Hehe, ale z nas Januszem mechaniki :D A8 kawałkiem dętki naprawiać zamiast wymienić :D ja też tak zrobiłem :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Czapi_20 » 05 maja 2017, 09:39

drago_o pisze:Hehe, ale z nas Januszem mechaniki :D A8 kawałkiem dętki naprawiać zamiast wymienić :D ja też tak zrobiłem :P
No stary... 900zl a stara zużywa detka 0zł chyba jest różnica :P poza tym nie ma jak pomajsterkowac :)

[ Dodano: 2017-05-05, 09:39 ]
Chociaż z tym D3 jest jeszcze fajne że da sobie pomóc :)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 maja 2017, 10:22

a jaki jest w ogóle sens ciągłego przestawiania przesłony?

estetyka?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl