![]() |
![]() |
[A8 D2] Radio i Nawigacja nie działa
[A8 D2] Radio i Nawigacja nie działa
Witam serdecznie. Mam problem w mojej ósemce, polega on na tym że zniknął mi prąd na kostce od Radia , i nie działa Nawigacja. Navi mam na małym wyświetlaczu na liczniku. Radio to oryginalne CONCERT PLUS. Co mogło się stać ? stało się to z dnia na dzień. Nieraz jak wpadnę w dobrą dziurę na drodze to zaskoczy i jakis czas działa ! Czekam na jakieś propozycje POMOCY !
[ Dodano: 2009-12-06, 22:10 ]
PS. RADIO TEŻ NIE DZIAŁA, Telefon działa bez problemu. Nie chodzi navi i radio.
[ Dodano: 2009-12-06, 22:10 ]
PS. RADIO TEŻ NIE DZIAŁA, Telefon działa bez problemu. Nie chodzi navi i radio.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, 00:48 przez Klimass1, łącznie zmieniany 1 raz.
RADIO i NAVI nie dziala
tak mam tylko małą navi. nie wiem czy Navi też odpala bo to jest taki przełom że radio się załączy (mignie wyswietlacz, czasami nawet kilka razy) i się wyłączy. Wkładam inne radio to też nie dziala . Prądu nie stwierdzono na kostce. Czyli bd musial caly panel środkowy wyciągąć . Cholera
:-(
[ Dodano: 2009-12-07, 17:58 ]
troche rozbierania jest do tego ;/ raz to wyciagalem bo żarówki w climatronicu zmienialem.
[ Dodano: 2009-12-09, 14:38 ]
Ma ktoś jakieś pomysły ? Bo temat ucichł ;(
[ Dodano: 2009-12-09, 14:40 ]
Ma ktoś jakieś pomysły ?
bo temat ucichł
[ Dodano: 2009-12-29, 16:46 ]
PROSZĘ O USUNIĘCIE TEGO TEMATU
Bo nikt się nie wypowiada. a założyłem nowy.


[ Dodano: 2009-12-07, 17:58 ]
troche rozbierania jest do tego ;/ raz to wyciagalem bo żarówki w climatronicu zmienialem.
[ Dodano: 2009-12-09, 14:38 ]
Ma ktoś jakieś pomysły ? Bo temat ucichł ;(
[ Dodano: 2009-12-09, 14:40 ]
Ma ktoś jakieś pomysły ?

[ Dodano: 2009-12-29, 16:46 ]
PROSZĘ O USUNIĘCIE TEGO TEMATU
Bo nikt się nie wypowiada. a założyłem nowy.
Kolego ja bym zaczoł od skrzynki z bezpiecznikami , może coś tam jest luźne , może bezpiecznik się przerwał i jak wpadasz w dziurę to bieguny bezpiecznika się stykają przez moment i prąd idzie , Bezpieczniki masz przy nogach pasarzera .sprawdż kable od drugiej strony co dochodą do bezpieczników .
To nie jest powiedziane że to może być pod deską rozdzielczą
To nie jest powiedziane że to może być pod deską rozdzielczą
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.



[ Dodano: 2011-05-17, 22:19 ]

Klimass1, podepnij Vaga i sprawdź co masz za błędy
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 12 gru 2010, 11:19
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2003
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Olesno
Witam,
również mam ten problem z radiem (delta cc bose) i nawigacją. W weekend próbowałem do tego dojść, ale niestety bez skutku. Dalej opiszę (trochę chaotycznie) moje obserwacje.
Elementy, które sprawdziłem i można raczej wykluczyć:
- skrzynka bezpieczników w bagażniku (tam jest bezpiecznik od radia i navi) - podłączenie bezpośrednio zasilania z aku na przewody do wiązki radia i navi nic nie dało
- przy wzmacniaczu (bagażnik - lewa strona) nie ma zbytnio żadnych połączeń, które mogłyby powodować problem
- kawałek wiązki od radia do miejsca gdzie chowa się w tapicerkę przy fotelu - kable tam nie mają żadnych połączeń, tak więc to odpada
- pod tylną kanapą również nie ma żadnych połączeń
Według mnie przyczyną będzie jakieś połączenie, ponieważ u mnie problem zaczął się po zalewaniu auta wodą z klimy (zatkane sączki w środkowym tunelu). Dywaniki są dalej od spodu mokre - ciężko je wysuszyć bez wyciągania foteli i całej tapicerki.
Poniżej dwa fragmenty schematy elektrycznej. Zaznaczyłem tam punkty:
- V1 - Positive (+) connection (30), in rear loudspeaker wiring harness
- V22 - Positive (+) connection (30a), in navigation wiring harness
- V24 - Positive (+) connection (30a), in loudspeaker wiring harness
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Najprawdopodobniej przyczyną są właśnie te punkty - jak widać łączą one zasilanie nawigacji i radia. Jeżeli one znajdują się np. pod fotelem kierowcy (a tamtędy na pewno przechodzi wiązka od radia) to mamy przyczynę problemu. Niestety nie chciało mi się wybebeszać na tyle środka auta by to sprawdzić.
Drugim miejscem gdzie mogą być te połączenia to pod tylną półką, po stronie lewego nadkola - też jeszcze tego nie rozbierałem. Tamtędy na pewno idą przewody od bezpiecznika, tylko nie wiem jak wchodzą w wiązkę.
I tutaj gorąco prośba do Was, jeżeli ktoś ma informację gdzie są te połączenia - V22 i V24 - to proszę o informację aby niepotrzebnie nie rozbierać połowy auta. W serwisówkach AESIS i Elsa nie ma tych informacji.
Dodatkowo dla zainteresowanych do ściągnięcia schematy navi i radia:
http://www.sendspace.pl/file/2b6f5342878aa50436ec73c
PS. Jeżeli macie problem z radiem, tzn. trzeszczy, buczy i inne to może być również zwarty kabel od głośników. U mnie był tego typu problem, wiązka od lewych przednich drzwi zawinęła się pod tunel, którym idzie ogrzewanie na nogi pasażera z tyłu i przetarła się zwierając do masy. Dodatkowo wilgoć (od wspomnianej klimy) dopełniła dzieła.
również mam ten problem z radiem (delta cc bose) i nawigacją. W weekend próbowałem do tego dojść, ale niestety bez skutku. Dalej opiszę (trochę chaotycznie) moje obserwacje.
Elementy, które sprawdziłem i można raczej wykluczyć:
- skrzynka bezpieczników w bagażniku (tam jest bezpiecznik od radia i navi) - podłączenie bezpośrednio zasilania z aku na przewody do wiązki radia i navi nic nie dało
- przy wzmacniaczu (bagażnik - lewa strona) nie ma zbytnio żadnych połączeń, które mogłyby powodować problem
- kawałek wiązki od radia do miejsca gdzie chowa się w tapicerkę przy fotelu - kable tam nie mają żadnych połączeń, tak więc to odpada
- pod tylną kanapą również nie ma żadnych połączeń
Według mnie przyczyną będzie jakieś połączenie, ponieważ u mnie problem zaczął się po zalewaniu auta wodą z klimy (zatkane sączki w środkowym tunelu). Dywaniki są dalej od spodu mokre - ciężko je wysuszyć bez wyciągania foteli i całej tapicerki.
Poniżej dwa fragmenty schematy elektrycznej. Zaznaczyłem tam punkty:
- V1 - Positive (+) connection (30), in rear loudspeaker wiring harness
- V22 - Positive (+) connection (30a), in navigation wiring harness
- V24 - Positive (+) connection (30a), in loudspeaker wiring harness
Najprawdopodobniej przyczyną są właśnie te punkty - jak widać łączą one zasilanie nawigacji i radia. Jeżeli one znajdują się np. pod fotelem kierowcy (a tamtędy na pewno przechodzi wiązka od radia) to mamy przyczynę problemu. Niestety nie chciało mi się wybebeszać na tyle środka auta by to sprawdzić.
Drugim miejscem gdzie mogą być te połączenia to pod tylną półką, po stronie lewego nadkola - też jeszcze tego nie rozbierałem. Tamtędy na pewno idą przewody od bezpiecznika, tylko nie wiem jak wchodzą w wiązkę.
I tutaj gorąco prośba do Was, jeżeli ktoś ma informację gdzie są te połączenia - V22 i V24 - to proszę o informację aby niepotrzebnie nie rozbierać połowy auta. W serwisówkach AESIS i Elsa nie ma tych informacji.
Dodatkowo dla zainteresowanych do ściągnięcia schematy navi i radia:
http://www.sendspace.pl/file/2b6f5342878aa50436ec73c
PS. Jeżeli macie problem z radiem, tzn. trzeszczy, buczy i inne to może być również zwarty kabel od głośników. U mnie był tego typu problem, wiązka od lewych przednich drzwi zawinęła się pod tunel, którym idzie ogrzewanie na nogi pasażera z tyłu i przetarła się zwierając do masy. Dodatkowo wilgoć (od wspomnianej klimy) dopełniła dzieła.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 12 gru 2010, 11:19
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2003
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Olesno
Twoim problemem najprawdopodobniej są sączki odprowadzające wodę z podszybia. Woda nie spływa i przecieka przez uszczelnienia w ścianie grodziowej. Miałem dokładnie to samo u siebie. Sączki od góry nie są zbyt widoczne, ale spokojnie je dojrzysz od strona koła, tzn. patrz na nadkole wewnętrzne, gdzieś na wysokości końcówki drążka kierowniczego. Są to takie cycki, które się zapychają, wystarczy je dobrze przeczyścić i problem będziesz miał z głowy. Do czyszczenia nie trzeba ich demontować, wystarczy bieżąca woda i coś do ich przepchania.u nas też są dywaniki mokre lecz to nie problem klimy tylko zapchany jakiś odpływ i jak deszcz pada to leci jakby po lince od maski ?
Klimass1, to wszystko miałoby sens,a co do wody to zrób tak jak pisze klesk1986, ja ostatnio grzebałem przy podszybiu i musiałem wyciągnąć mechanizm wycieraczek,odpływ też miałem zapchany,w ogóle pełno szlamu tam miałem(liście z wodą) ,z drugiej strony też od razu wyczyściłem wszystko,teraz już niema mowy o wodzie w samochodzie.