Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 98 LPG ] Podłączenie sąd lambda

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

[S8 D2 98 LPG ] Podłączenie sąd lambda

Post autor: pytlar » 22 mar 2016, 14:42

witam ludziska :)
mam LPG STAG ISA-2 i żeby w pełni wykorzystać go trzeba podpiąć pod sterownik LPG sygnał od sond. Sterownik LPG mam zaraz obok sterownika na podszybiu, od LPG mam rozpiskę i znajdę które kable do sterowania, chodzi o to które piny od sterownika są do podpięcia?? która kostka?? jaki kabel?? bez sensu ciągnąć od samych sond jak one i tak którymś kablem tu przychodzą :) ktoś wie?? ktoś słyszał??
Ostatnio zmieniony 23 maja 2016, 10:58 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 23 mar 2016, 07:39

Zapytam wprost - pociales juz instalację od sond lambda czy zamierzasz to zrobic dopiero?

Moja rada jest taka (a zapewniam Cię że juz to przerabialem). Nie ingeruj w żaden sposób w obwód sond lambda (nic nie tnij, zostaw jak jest fabrycznie - nie podpinaj tam instalacji LPG), wyreguluj LPG na sondę szerokopasmową w wydechu w Closed Loopie i na korekty krótkoterminowe w VAGu w Open Loopie. Regulacje rób tak zeby miec delikatny minus w korektach dlugoterminowych i będziesz zadowolony. Lepiej żeby sterownik LPG nie robił sobie żadnych korekt w zależności od składu mieszanki bo jak zaczna Ci wypadać zapłony gdzies albo zaliczysz jakas drobna awarie ukladu paliwowego czy jakies nieszczelności w dolocie to zacznie sie jazda.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 23 mar 2016, 09:30

jeszcze nic nie podłączone, mam sterownik z ISA2 także teoretycznie powinno to fajnie współpracować...
gaz mam po regulacji przez obeznaną w temacie osobę, ogólnie jest dobrze już, ale jednak różnica między gazem a benzyną jest i tak kolosalna jak dla mnie... na gazie jest taki przytłumiony, mam wrażenie, że im mocniej wcisnę pedał przyspieszenia tym jednak gorzej przyspiesza. Jak delikatnie operuje pedałem to jeździ normalnie.
Parowniki teraz założone są 2 goldy, nowy większy wielozawór w butli, nowe przewody 8mm, wtryskiwacze hany, mapa podobnież bardzo ładnie wygląda a to dalej jakoś nie jedzie...

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 23 mar 2016, 12:26

A na pełnym bucie jest tak samo? Bo przy open loopie (pełny but i przyspieszanie mocne) nie powinienes czuc roznicy. Ogólnie to gazidło w closed loopie (czyli wtedy jak dziala sonda lambda) może dawac wrażenie osłabienia silnika (ale delikatne). To wynika z czegos innego. Sterownik benzynowy pilnuje składu mieszanki 14,7:1 (bo taka jest mieszanka stechiometryczna dla benzyny). Dla LPG mieszanka Stechiometryczna to 15,5:1 (czyli mieszanka uboższa niż dla benzyny) a sonda wąskopasmowa (którą masz w przedlifcie) mierzy tlen w spalinach. Wtedy ster benzynowy stara się dostosowac do warunków dla benzyny (bo przeciez ster benzynowy nie wie na czym ty akurat jedziesz) i koryguje mieszankę niekoniecznie tak jak dla LPG trzeba z punktu widzenia mocy (pod benzynowy sklad benzynowe ecu robi korekty). To odwieczny problem LPG w układach wtryskowych. Ominac go mozna tylko przez zastosowanie emulatorów sond lambda i strojenie gazu w calosci na sonde szerokopasmową. Plus taki ze roznic nie bedzie, minus taki ze jak cos ci sie rozkalibruje w LPG to skrzywdzisz motor a sterownik benzynowy silnika tego nie zanotuje. Dodatkowo przy takim strojeniu trzeba pamietac, że punkt mocy maksymalnej (z punktu widzenia składu mieszanki) dla gazu i dla benzyny jest przy nieco innych AFRach (bo maks mocy nie jest dla mieszanki stechiometrycznej tylko dla 12:8-13:0 dla benzyny na przyklad i taki sklad mieszanki masz zapewne jadac z pedałem w podłodze).

W praktyce to zamulenie na gazie powinno byc odczuwalne tylko i wyłącznie dla wyjątkowo wyczulonego kierowcy (ja to na przyklad czuję) i nic tu nie pomogą dodatkowe funkcje staga :) Przyjrzyj sie w korektach krótkoterminowych czy czasem coś sie nie pozmieniało od strojenia (czy nie masz jakichś korekt dodatnich) bo czasem poluzuje sie jakas opaska od weza (jak jest nowy i jeszcze na nim dobrze nie siadla) i auto mula lapie bo sie nieszczelnosci robia.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 23 mar 2016, 17:25

zgłupieć można z tym gazem... najgorsze, że mam daleko do gazownika sensownego... ogólnie na benzynie chodzi super, na gazie jak jeżdze muskając gaz ciągnie fajnie, a po mocniejszym wciśnieciu czyli jak ta główna przepustnica się otwiera jest uczucie jak bym jechał z przyczepką pełną węgla :P przyspiesza, ale nie tak jak powinien... kręci się do odcięcia na LPG bez problemu, już mu nie brakuje gazu. Ale mam wrażenie, jak by go wręcz teraz zalewało gazem..

Gość

Post autor: Gość » 23 mar 2016, 18:04

Ze starymi STAGami to same problemy były. Mało kto to potrafił dobrze ogarnać.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 23 mar 2016, 19:05

Na lpg forum spróbuj zapytać
xyz

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 23 mar 2016, 23:05

Apophis pisze:Ze starymi STAGami to same problemy były. Mało kto to potrafił dobrze ogarnać.
ale to jest nowy stag :) 300-8 ISA2, kupiony w zeszłym roku. Z resztą już cała instalacja jest nowa...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 24 mar 2016, 07:49

Masz dwie możliwości:

Podpiąć się przy ECU lub przy wtyczkach w komorze silnika.

Pytanie gdzie masz aktualnie wyprowadzone kable do obsługi sond w stagu?

Jeśli są w komorze silnika to pod wtyczki (łączenie sondy z okablowaniem auta).
Jeżeli masz krótkie i w obudowie ECU to podpiąć się pod wtyczki przy ECU.

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 24 mar 2016, 10:07

marekp750 pisze:Masz dwie możliwości:

Podpiąć się przy ECU lub przy wtyczkach w komorze silnika.

Pytanie gdzie masz aktualnie wyprowadzone kable do obsługi sond w stagu?

Jeśli są w komorze silnika to pod wtyczki (łączenie sondy z okablowaniem auta).
Jeżeli masz krótkie i w obudowie ECU to podpiąć się pod wtyczki przy ECU.
to to ja wiem :P tylko pytanie właśnie które to są piny przy ECU :) niektórzy mają tu schematy elektryczne, to łatwo by znaleźć było :)
komputer od LPG jak wiesz mam przy ECU więc nie ma sensu kable prowadzić do wtyczek od sond...

Gość

Post autor: Gość » 24 mar 2016, 17:08

pytlar pisze:ale to jest nowy stag 300-8 ISA2, kupiony w zeszłym roku. Z resztą już cała instalacja jest nowa...
Haha a słyszałes o Qmaxie?? :)

Te archaiki wiem że np Marek ogarnia i bedą jeździć ale ja ich nie lubie jakoś :P

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 mar 2016, 20:34

a po co wam podpięcie lambd ?
jak sterownik tylko bierze czas wtrysku
odczyt z lambd to czyste wskazanie -co przy stagu jest dość problematyczne

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl