
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] mieszanie olejów
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
- Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie
No i okazało się co następuje:danishow pisze:Co racja to racja, u siebie w krótkim czasie po zakupie wszystkie płyny wymieniałembeyer28 pisze:w tym przypadku nie ma pewności, czy to barwnik, czy niewłaściwy olej.
petro canada d3m IIe, IIIh, IIIG to coś siedzi i maziaje mi skrzynkę, taką informację dostałem z wasztatu gdzie był wymieniany kosz, tarczki, ster. hydrauliczny i sprzęgło (nie wiem czemu zalaji tym czymś), ale już nie długo wymiana dynamiczna! dam znać jak skrzynia się po niej zachowuje.
Notabene w wynikach spalania w innym poście Apophis napisał, że mój mało pali i faktycznie, hyle czoła, bo to AKG, tak wiem jestem idiotą, ale spokojnie jeszcze kilkanaście tys. zł i się nauczę. Po tym stwierdzeniu jednak, że jeżdżę na ubogiej mieszance, zalałem do pełna PB98 skasowałem błędy odnośnie składu mieszanki i wyjeździłem tak ze 2 baki na samej benzynie i nastąpiła znaczna, ale to znaczna poprawa pracy skrzyni. Nie chodzi tutaj jedynie o zmniejszenie częstotliwości występowania tej twardej zmiany 2 biegu, ale również o szybszą zmianę wszystkich pozostałych (tak mi się wydaje), choć nie ukrywam, że dalej do ideału jej brakuje. To tak jak by ktoś miał wątpliwości czy poprawne zestrojenie LPG wpływa na pracę skrzyni (dla potomnych).
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
- Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie
Odświeżam, walka trwa. Z racji iż na benzynie i po wymianie elementów lpg, uszczelnieniu przewodów serwa sytuacja się poprawiła, odpuściłem (na rzecz wymiany zawieszenia, strojenia lpg itp. ) temat wymiany oliwy w ASB (przypominam jest to DTD) no i niestety przyjdzie mi za to chyba zapłacić.
Po skręceniu wahaczy zaobserwowałem luźno wiszącą, idącą do skrzyni z lewej strony, spękaną wiązkę, która wypadła z metalowego uchwytu, więc nie wiele myśląc włożyłem ją na miejsce. Pojechałem na obiad, po 2-3 h na zbieżność i wszystko było ok do momentu powrotu do domu. Jadąc spokojnie, nawet nie zauważyłem kiedy skrzynka wpadła w tryb serwisowy, stanąłem zgasiłem podpoiłem vaginę wyskoczył błąd :
18242 P1834 zawór reg. ciśnienia(n223) ob. otwarty/ zwarcie do masy
skasowałem odpaliłem i dalej w drogę. Po 15 min oprócz wspomnianego doszły:
(n217) 18232
(n216) 18227
błędów w silniku brak.
Jutro przyjrzę się tej wiązce, ale jeśli zbieg okoliczności, i to płyta padła jaką kolejność działania radzicie?
Myślę że naturalnie trza by spuścić olej zdjąć miskę i obejrzeć płytę, ale co z tym pieprzonym olejem wtenczas kupować do testu dalej to:
http://allegro.pl/dexron-atf-iii-d3m-ol ... 62832.html
czy na kilka nawet razy (czyli wymienić 5l i 50km, wymienić5l i 50km ) wymieniać na LT 71141?
PS. a najśmieszniejsze jest to że warsztat ASB zapierał się, że naprawiał sterownik
A i jeszcze jedno, z racji tego, że mam odpięte linki ręcznego podczas geometrii auto stało na P. Trzeba je był troszkę przetoczyć, więc bez uruchamiania, włączyłem zapłon i po naciśnięciu hamulca wrzuciłem N, następnie po wrót do P czy mogłem coś tutaj nachrzanić ???
Po skręceniu wahaczy zaobserwowałem luźno wiszącą, idącą do skrzyni z lewej strony, spękaną wiązkę, która wypadła z metalowego uchwytu, więc nie wiele myśląc włożyłem ją na miejsce. Pojechałem na obiad, po 2-3 h na zbieżność i wszystko było ok do momentu powrotu do domu. Jadąc spokojnie, nawet nie zauważyłem kiedy skrzynka wpadła w tryb serwisowy, stanąłem zgasiłem podpoiłem vaginę wyskoczył błąd :
18242 P1834 zawór reg. ciśnienia(n223) ob. otwarty/ zwarcie do masy
skasowałem odpaliłem i dalej w drogę. Po 15 min oprócz wspomnianego doszły:
(n217) 18232
(n216) 18227
błędów w silniku brak.
Jutro przyjrzę się tej wiązce, ale jeśli zbieg okoliczności, i to płyta padła jaką kolejność działania radzicie?
Myślę że naturalnie trza by spuścić olej zdjąć miskę i obejrzeć płytę, ale co z tym pieprzonym olejem wtenczas kupować do testu dalej to:
http://allegro.pl/dexron-atf-iii-d3m-ol ... 62832.html
czy na kilka nawet razy (czyli wymienić 5l i 50km, wymienić5l i 50km ) wymieniać na LT 71141?
PS. a najśmieszniejsze jest to że warsztat ASB zapierał się, że naprawiał sterownik
A i jeszcze jedno, z racji tego, że mam odpięte linki ręcznego podczas geometrii auto stało na P. Trzeba je był troszkę przetoczyć, więc bez uruchamiania, włączyłem zapłon i po naciśnięciu hamulca wrzuciłem N, następnie po wrót do P czy mogłem coś tutaj nachrzanić ???
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
- Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie
danishow, Sprawdziłem, z racji tego, że nie ma w tym miejscu osłony wyglądała nieciekawie, ale po wyczyszczeniu jej, zabezpieczeniu (kable nie były przetarte czy coś w tym stylu) jest tak samo. Z samego rana po nocy odpaliłem autko i przez 2 - 3 km było w porządku, nie było trybu serwisowego skrzynia bez zająknięcia wrzuciła wsteczny i przerzucała biegi. Kiedy silnik osiągną 50 - 60 stopni weszła w tryb awaryjny i na 4 dojechałem do warsztatu. Co ciekawe miałem wrażenie już wcześniej ,że skrzynia przed rozgrzaniem lepiej chodziła. Nic to jadę grillować, tango zaczynamy po majówce. Nie wiecie czy ktoś nie ma ewentualnie płyty sprawnej na sprzedaż do skrzyni DTD. Tą natomiast postaram się zregenerować i będzie w zapasie
( gdzie polecacie to zrobić? do kogo ją wysłać?) .
Poza tym 20l oliwy lt71141 i filtr już jadą.

Poza tym 20l oliwy lt71141 i filtr już jadą.
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Apophis, i ta płyta zostaje u mnie 

beyer28 pisze:Widać to szczególnie gdy masz pasażera z przodu i gdy zmienia bieg podczas przyśpieszania.. Wiem co piszę, przy zmianie biegu tułów tak troszkę do przodu wyrywał jakby nie było ciągu.Kamrat pisze:Bezwład ciała w starym D2...dobrekrzychu22.p1i pisze:jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład).
Zobaczymy jak będzie po naprawie u mnie
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
- Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie
danishow pisze:Sprawdź jeszcze koniecznie opór kabli, stare sparciałe przewody są bardziej "oporne" co przekłąda się na błędny odczyt w sterowniku.
oki jutro dzień z podnośnikiem i zobaczy się
jak byś zmienił zdanie jestem chętny do przytulenia jejkrzychu22.p1i pisze: i ta płyta zostaje u mnie

A i pytanko czy kojarzycie nr płyty do DTD, bo korzystając z pięknego kaca poszperałem na alledrogo i znalazłem jakieś 2 sztuki :
http://allegro.pl/audi-s6-a8-d2-plyta-s ... 17835.html
http://allegro.pl/audi-a8-d2-plyta-ster ... 66896.html
tylko czy to to???
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !