Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] mieszanie olejów

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 14 mar 2016, 20:11

danishow, ale w tym przypadku nie ma pewności, czy to barwnik, czy niewłaściwy olej <bezradny> ja bym to zlewał od razu

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 mar 2016, 23:24

beyer28 pisze:w tym przypadku nie ma pewności, czy to barwnik, czy niewłaściwy olej
Co racja to racja, u siebie w krótkim czasie po zakupie wszystkie płyny wymieniałem :].

Kamrat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie

Post autor: Kamrat » 23 mar 2016, 23:55

danishow pisze:
beyer28 pisze:w tym przypadku nie ma pewności, czy to barwnik, czy niewłaściwy olej
Co racja to racja, u siebie w krótkim czasie po zakupie wszystkie płyny wymieniałem :].
No i okazało się co następuje:

petro canada d3m IIe, IIIh, IIIG to coś siedzi i maziaje mi skrzynkę, taką informację dostałem z wasztatu gdzie był wymieniany kosz, tarczki, ster. hydrauliczny i sprzęgło (nie wiem czemu zalaji tym czymś), ale już nie długo wymiana dynamiczna! dam znać jak skrzynia się po niej zachowuje.

Notabene w wynikach spalania w innym poście Apophis napisał, że mój mało pali i faktycznie, hyle czoła, bo to AKG, tak wiem jestem idiotą, ale spokojnie jeszcze kilkanaście tys. zł i się nauczę. Po tym stwierdzeniu jednak, że jeżdżę na ubogiej mieszance, zalałem do pełna PB98 skasowałem błędy odnośnie składu mieszanki i wyjeździłem tak ze 2 baki na samej benzynie i nastąpiła znaczna, ale to znaczna poprawa pracy skrzyni. Nie chodzi tutaj jedynie o zmniejszenie częstotliwości występowania tej twardej zmiany 2 biegu, ale również o szybszą zmianę wszystkich pozostałych (tak mi się wydaje), choć nie ukrywam, że dalej do ideału jej brakuje. To tak jak by ktoś miał wątpliwości czy poprawne zestrojenie LPG wpływa na pracę skrzyni (dla potomnych).
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 mar 2016, 16:42

Kamrat pisze: To tak jak by ktoś miał wątpliwości czy poprawne zestrojenie LPG wpływa na pracę skrzyni (dla potomnych).
Oczywiście, że wpływa. Źle ustawiona instalacja robi cuda ze zmianą biegów w automatach, zwłaszcz w tych które mają funkcję uczenia się.

Bugal
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2015, 11:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bugal » 24 mar 2016, 20:38

Skrzynię mam ustawioną bez trybu uczenia się, a mimo to przy źle ustawionym składzie mieszanki LPG przy przerzucaniu z 2 na 3 bieg auto potrafiło nieźle szarpnąć. Po ostatnim strojeniu instalki (nie finalnym) problem w zasadzie przestał istnieć...

Kamrat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie

Post autor: Kamrat » 29 kwie 2016, 00:04

Odświeżam, walka trwa. Z racji iż na benzynie i po wymianie elementów lpg, uszczelnieniu przewodów serwa sytuacja się poprawiła, odpuściłem (na rzecz wymiany zawieszenia, strojenia lpg itp. ) temat wymiany oliwy w ASB (przypominam jest to DTD) no i niestety przyjdzie mi za to chyba zapłacić.
Po skręceniu wahaczy zaobserwowałem luźno wiszącą, idącą do skrzyni z lewej strony, spękaną wiązkę, która wypadła z metalowego uchwytu, więc nie wiele myśląc włożyłem ją na miejsce. Pojechałem na obiad, po 2-3 h na zbieżność i wszystko było ok do momentu powrotu do domu. Jadąc spokojnie, nawet nie zauważyłem kiedy skrzynka wpadła w tryb serwisowy, stanąłem zgasiłem podpoiłem vaginę wyskoczył błąd :
18242 P1834 zawór reg. ciśnienia(n223) ob. otwarty/ zwarcie do masy

skasowałem odpaliłem i dalej w drogę. Po 15 min oprócz wspomnianego doszły:
(n217) 18232
(n216) 18227
błędów w silniku brak.

Jutro przyjrzę się tej wiązce, ale jeśli zbieg okoliczności, i to płyta padła jaką kolejność działania radzicie?
Myślę że naturalnie trza by spuścić olej zdjąć miskę i obejrzeć płytę, ale co z tym pieprzonym olejem wtenczas kupować do testu dalej to:
http://allegro.pl/dexron-atf-iii-d3m-ol ... 62832.html

czy na kilka nawet razy (czyli wymienić 5l i 50km, wymienić5l i 50km ) wymieniać na LT 71141?
PS. a najśmieszniejsze jest to że warsztat ASB zapierał się, że naprawiał sterownik

A i jeszcze jedno, z racji tego, że mam odpięte linki ręcznego podczas geometrii auto stało na P. Trzeba je był troszkę przetoczyć, więc bez uruchamiania, włączyłem zapłon i po naciśnięciu hamulca wrzuciłem N, następnie po wrót do P czy mogłem coś tutaj nachrzanić ???
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 kwie 2016, 20:35

Kamrat, sprawdź tę nieszczęsną wiązkę i wtyczkę przy skrzyni.
Kamrat pisze:czy mogłem coś tutaj nachrzanić ???
...w ten sposób na pewno nie ;)

Kamrat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie

Post autor: Kamrat » 29 kwie 2016, 23:22

danishow, Sprawdziłem, z racji tego, że nie ma w tym miejscu osłony wyglądała nieciekawie, ale po wyczyszczeniu jej, zabezpieczeniu (kable nie były przetarte czy coś w tym stylu) jest tak samo. Z samego rana po nocy odpaliłem autko i przez 2 - 3 km było w porządku, nie było trybu serwisowego skrzynia bez zająknięcia wrzuciła wsteczny i przerzucała biegi. Kiedy silnik osiągną 50 - 60 stopni weszła w tryb awaryjny i na 4 dojechałem do warsztatu. Co ciekawe miałem wrażenie już wcześniej ,że skrzynia przed rozgrzaniem lepiej chodziła. Nic to jadę grillować, tango zaczynamy po majówce. Nie wiecie czy ktoś nie ma ewentualnie płyty sprawnej na sprzedaż do skrzyni DTD. Tą natomiast postaram się zregenerować i będzie w zapasie ;) ( gdzie polecacie to zrobić? do kogo ją wysłać?) .
Poza tym 20l oliwy lt71141 i filtr już jadą.
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !

Gość

Post autor: Gość » 30 kwie 2016, 10:41

Zapytaj Krzysiek22p1i miał ode mnie sprawną mechatronike to takiej skrzyni.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 kwie 2016, 12:45

Apophis, i ta płyta zostaje u mnie :P
beyer28 pisze:
Kamrat pisze:
krzychu22.p1i pisze:jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład).
Bezwład ciała w starym D2...dobre :D
Widać to szczególnie gdy masz pasażera z przodu i gdy zmienia bieg podczas przyśpieszania.. Wiem co piszę, przy zmianie biegu tułów tak troszkę do przodu wyrywał jakby nie było ciągu.

Zobaczymy jak będzie po naprawie u mnie :>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 kwie 2016, 23:32

Kamrat pisze:ale po wyczyszczeniu jej, zabezpieczeniu (kable nie były przetarte czy coś w tym stylu) jest tak samo
Sprawdź jeszcze koniecznie opór kabli, stare sparciałe przewody są bardziej "oporne" co przekłąda się na błędny odczyt w sterowniku.

Gość

Post autor: Gość » 01 maja 2016, 03:03

krzychu22.p1i pisze:Apophis, i ta płyta zostaje u mnie
No spoko,wiem że nowa ale mówiłes że inniejsza to myslałem że ci nie trzebna :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 maja 2016, 09:58

Apophis pisze: mówiłes że inniejsza to myslałem że ci nie trzebna
Kosmetyka, którą się ogarnie. :)

Kamrat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie

Post autor: Kamrat » 01 maja 2016, 10:51

danishow pisze:Sprawdź jeszcze koniecznie opór kabli, stare sparciałe przewody są bardziej "oporne" co przekłąda się na błędny odczyt w sterowniku.

oki jutro dzień z podnośnikiem i zobaczy się
krzychu22.p1i pisze: i ta płyta zostaje u mnie
jak byś zmienił zdanie jestem chętny do przytulenia jej <papabuzi>


A i pytanko czy kojarzycie nr płyty do DTD, bo korzystając z pięknego kaca poszperałem na alledrogo i znalazłem jakieś 2 sztuki :

http://allegro.pl/audi-s6-a8-d2-plyta-s ... 17835.html

http://allegro.pl/audi-a8-d2-plyta-ster ... 66896.html

tylko czy to to???
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !

Kamrat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie

Post autor: Kamrat » 04 maja 2016, 00:41

a i dajcie znać co z płytami od bmw np. od x5 czy mogą pasować czy ktoś robił taki przeszczep?
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl