Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.0TDI ] powazny problem z licznikiem

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 mar 2016, 19:35

laffero pisze:tak wiem ze są połączone z zegarami ale musi byc gdzies jeszcze rozprowadzona elektryka
Dżizas....
Czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem??... jak tak to przyjrzyj się dokładnie mojej wypowiedzi.

Zadałeś pytanie od czego jest bezpiecznik nr 5....
- odpowiedziałem krótko, jasno i rzeczowo -> od zegarów.
Kiedy go wyjmujesz to rozłączasz zegary.

Jeżeli pytasz o połączenia elektryczne.... w tym samochodzie jest ich w chu...
Auto ma pełno sterowników i w wielu przypadkach ich działanie nie ogranicza się do wyizolowanego obsługiwania konkretnego podzespołu - tu wiele sterowników przy jednej głupiej czynności współpracuje z kilkoma innymi.
Przy głupim otwarciu drzwi bez pilota następuje wzbudzenie systemu, komunikacja pomiędzy kilkoma sterownikami, odpytanie/sprawdzenie stanu kilku różnych elementów auta oraz w efekcie końcowym komendy wykonawcze dla kilku różnych sterowników.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 mar 2016, 20:41

Sterowniki są połączone magistralą. Bezpośredniego połączenia elektrycznego jakimś kabelkiem raczej nie ma. Sterownik zegarów komunikuje się po tej magistrali z pozostałymi jak airbag, abs czy pneumatyka...

Jak kolega FOSS napisał, jedna czynność pozornie obejmująca prostą sprawę jak otworzenie drzwi powoduje nawet zmianę w pneumatyce i obudzenie MMI, zmieniarki CD aby odrazu po uruchomieniu MMI załączyła się Twoja ostatnio słuchana piosenka bez czekania... Nie ma tu prostych elektrycznych połączeń pomiędzy tymi sterownikami a się odpytują po magistrali.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

laffero
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 17 mar 2016, 20:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laffero » 21 mar 2016, 19:09

wie ktos jak sprawdzic moduł zazadzania energią akumulatora i czy mozna go chwilowo obejsć?

Awatar użytkownika
Adrianplock
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 180
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
Lokalizacja: Płock

Post autor: Adrianplock » 22 mar 2016, 20:07

Foss jak u mnie padł licznki to było tak ze jak zgasiłem autko to już lipa dopóki aku nie odłaczyłem na chwilke potem znowu jazda:) przygasał mruzył i umarł rano ide otworzyć a to k.........a
programator , zczytanie danych i przypisanie ich do takiego samego z innego auta i działa zero problemów :) <chura>
TYLKO V8

laffero
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 17 mar 2016, 20:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laffero » 22 mar 2016, 23:36

Witam działało dziś wszystko przez 5 minut i problem powrócił.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2016, 06:25 przez laffero, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 24 mar 2016, 23:10

Adrianplock,
programator , zczytanie danych i przypisanie ich do takiego samego z innego auta i działa zero problemów
w d3 tak sie nie da :) suma kontrolna eeproma siedzi w procesorze i po jakiejkolwiek zabawie z eepromem w liczniku (93c86) masz komunikat .DEF na zegarach i po ptokach - trzeba naprawiać :)
Poza tym ochrona komponentu to 5 minut w warsztacie, zegary idą po OBD nic nie trzeba rozbierać, więc lutowanie przepisywanie i późniejsza naprawa DEFa mija się w tym przypadku z celem :)
Elektronika samochodowa.

laffero
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 17 mar 2016, 20:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laffero » 28 mar 2016, 13:59

liczniki sprawne juz, został do wymiany komputer abs
problem był z akumulatoewm i dwa kable pod deską naciete z niewiadmoych przyczyn

Gość

Post autor: Gość » 28 mar 2016, 15:50

laffero pisze:i dwa kable pod deską naciete z niewiadmoych przyczyn
jakies zwierzątko?? <hmm>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 mar 2016, 16:06

Apophis pisze:jakies zwierzątko??
Za zegarami?... chyba Dżdżownica Magda <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 28 mar 2016, 16:21

Myszka się wcisnie-wprawdzie nie w D3 ale Erni cos o tym wie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl