części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A3 8L] Jaki silnik 1.9TDI czy 1.6PB?

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

[A3 8L] Jaki silnik 1.9TDI czy 1.6PB?

Post autor: drago_o » 02 kwie 2016, 11:52

Witam,

Mam takie szybkie pytanie... Czy to 1.9 TDI to jest to samo słynne TDI z w pasku jeździło i paru innych modelach? Chodzi mi o coś niepsującego się w budzie A3 8L. Zastanawiam się pomiędzy dwoma motorami z tytułu. Albo 1.6PB i zagazować albo 1.9TDI. Co O tym myślicie?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 02 kwie 2016, 12:48

Biorąc pod uwagę masę auta to z silnikiem TDI PD 130 KM 4x4 (haldex) fajnie się zbiera, a po wirusie banan na twarzy. Spalanie też zadowoli.
Najbardziej trwałe były na pompie rotacyjnej ale to 110 KM albo 90 KM.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2016, 12:56 przez uzlik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2016, 12:50

Głównym warunkiem właśnie jest spalanie do codziennej jazdy do pracy 20km.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 02 kwie 2016, 12:53

Ja bym gazował, wezmie 8-9 litrów gazu i mniej problemów

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 02 kwie 2016, 13:24

tez polecam 1.6/1.8 w lpg, moja mama ma a3 1.6 zagazowane, spalanie gazu smieszne: na miejscu 9l, trasa 7l, przy obecnych cenach lpg 100km średnio 12zl, gdzie 1.9 spali 6-6.5 na miejscu, 5-5,5l w trasie, więc średnio wychodzi już 22zł, a do tego tak jak uszek wspomnial, mniej problemow przy 1.6 niz przy 1.9

Gość

Post autor: Gość » 02 kwie 2016, 13:56

1.6 to muł bagienny. Może i prosty nieawaryjny ale pali duzo i nie jedzie.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2016, 14:21

I właśnie o to chodzi. Aby tanio do pracy dojeżdżać. Dzięki za sugestie :)

[ Dodano: 2016-04-02, 14:21 ]
Apophis pisze:1.6 to muł bagienny. Może i prosty nieawaryjny ale pali duzo i nie jedzie.
To dla żony. Jej moc nie potrzebna. Małe, bezawaryjne, tanie w eksploatacji - takie są założenia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 02 kwie 2016, 14:27

Sam bede teraz dojezdzał do pracy 120km i zamierzam kupic jakiegos seata 1.4 z gazem. Rodzice to maja i wychodzi im 10-12 zł na 100km, moim to już drugie tyle, to i tak lepiej niz dieslem.

A to że mały silnik tomuł bagienny, ale chodzi głownie o tanią eksploatację. A poza tym jak na 60 km trasy jak podgonie 5-10 min na całej trasie swoim audi to jest nieźke a spalanie wychodzi też niemałe. TO co to jest. Co innego noca czy autostrada.

A diesel jak to diesel pompa, turbo, swiece zarowe, akumulator w dobrym stanie a w benzyniaku jak nie odpali to na pych i zawsze od razu jedzie, ważne zeby w miare była instalacja założona. Ile tańszy w ekspolatacji i mniej poblemowy benyniak. Zadnych turbo EGR itp

Gość

Post autor: Gość » 02 kwie 2016, 15:05

Moja zona jeździ mułem bo taki stał w stajni ale poziom bezpieczeństwa przy np wyprzedzaniu to żenada ilez to razy jadąc do pracy musiał sie wlec 50-60 za jakimis cięzarówkami bo nie było dośc miejsca na wyprzedzenie itp. Dlatego jak nie moc to moment diesla jest tu idealny.

Ja osobiście nie kupie jej żadnej padaki co nie ma przynajmniej 250Nm

ernesto

Post autor: ernesto » 02 kwie 2016, 15:15

Silniki 1.6 mają przypadłość, że lubi się robić masło pod korkiem podczas traktowania na krótkich odcinkach.
Winą za to jest strasznie mała odma która lubi się zapychać.
Osobiście polecam starego poczciwego 1.8, sam posiadam 1.8 ADR w A4 nie nie miałem z nim praktycznie żadnych problemów.
Przez 180 tyś przy silniku robiłem tylko:
- uszczelnienie chłodniczki oleju
- uszczelnienie dekla zaworowego
- czujnik położenia wału
- czyszczenie przepustnicy
Nie pisze o olejach, rozrządach czy świecach ale to oczywiste.

Gość

Post autor: Gość » 02 kwie 2016, 15:18

1.8 na pewno lepsze od 1.6 ale manuale maja tak krótkie skrzynie że to jakies nieporozumienie :)

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 02 kwie 2016, 15:20

Apo a jest jakies auto które nie ma u CIebie jakiegoś ale?

Gość

Post autor: Gość » 02 kwie 2016, 15:46

Ałosiem D2 :D
Nie no są jakies auta na pewno,po prostu napisałem swoja opinie że A3 1.6 to żenada bo takie kupił preston zonie to dokąd sie nie przejechalem nie powiedział bym złego słowa wcześniej-opinie ludzi mechaników zawsze ok. Ale cięzkie A3 nie nadaje sie pod 1.6,parametry ma identyczne jak nexia mojej żony ktora ma 1.5 i to samo-prosta, niepsująca się,paliwożłop i muł. :]
1.9tdi o wiele lepsza maszynka.
jeszcze jednak sprawa-bo prestonowa jeździ wyłacznie po Poznaniu,moja raczej robi jakies trasy to tez ma spore znaczenie.

Dymian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 337
Rejestracja: 21 mar 2011, 11:24
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dymian » 02 kwie 2016, 15:52

W 1.6 są słabe skrzynie biegów- a przez to, że jest na nie popyt to cena za używki jest chora.
Co do 1.9 to się nie wypowiem, bo ostatni raz prowadziłem takie cudo techniki jakieś 7 lat temu i mnie nie ciągnie.
Ogólnie co za sens jest kupować 2 auto na dojazdy? Koszt zakupu i utrzymania drugiego wozu jest wielokrotnie większy, aniżeli używania aktualnego wozu. Wielokrotnie to liczyłem i jakbym na kalkulator nie patrzył- wychodzi to samo- nie opłaca się.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2016, 16:14

Pod moim kątem to zbędna dyskusja Appo ;P żona miała puto co aktualnie ledwo 100 się kula. Z tych 20 km do pracy 15 jedzie DK1 dwupasmowa a 5km miastem wiec jej kop do wyprzedzania nie potrzebny :) jak gdzieś się wybieramy to zawsze D3. To tyło ma być dla niej do pracy i czasem do sklepu po bułeczki :)

Z ta odmawiać w 1.6 to ciekawe. Wezmę pod uwagę bo 1.8 są w tej samej kasie. Ale słyszałem ze 1.6 jest idealny do gazu.

[ Dodano: 2016-04-02, 16:14 ]
Heh ja jeżdżę 2km do pracy swoim D3 i miesięcznie wychodzę na tym 400 zł na samą jazdę do pracy. Nie powiedziałbym, że się nie kalkuluje. Dlatego sobie mazde 1.6 mx-5 nabywam. A żony auto po prostu się sypie i wymaga zmiany ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl