części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 97 PB/LPG] wypadanie zapłonów na 5 cylindrze

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

[S8 D2 97 PB/LPG] wypadanie zapłonów na 5 cylindrze

Post autor: nosmaster » 01 kwie 2016, 19:46

Witam, moje audi chyba jest jakieś trefne, mam je miesiąc a od tego czasu padła mi już pompka centralnego, przełącznik regulacji kierownicy, tempomat, miałem problemy z rozrusznikiem, skrzynią biegów i jeszcze jakies duperele ale do rzeczy. Samochodem rzuca lekko na wolnych obrotach i przy przyspieszaniu na wysokim biegu z niskich obrotów szarpie jak głupi, LPG czy PB jest to samo uspokaja się trochę po przekroczeniu 1500rpm a dalej już ciężko wyczuć. Na VAGu zlokalizowałem, że wypada zapłon na 5 cylindrze, na pozostałych nic się nie dzieje. Podmieniałem już cewki zapłonowe, świece i moduły. Przy jeździe tylko na PB dalej jest to samo, nawet po wypaleniu gazu z instalacji LPG czy odłączeniu jej wręcz mam wrażenie, że na LPG jest ciut lepiej. Kompresja po równo 14,1-14,5bar. Dzieje się tak od kiedy kupiłem auto a dokładniej zaczeło się po powrocie do domu może w 2 czy 3 dzień z początku słabiej teraz już dość denerwujące zjawisko. Sondy lambda pracują, auto ma moc, przepływka pokazuje około 200~250g przy pedale w podłodze do odcięcia. Pojawiają się błędy sondy lambda numer 1 (brak aktywności) ale po wykasowaniu nie wracają(podejrzewam że to przez wypadanie zapłonów-niespalona mieszanka). Gdzie mam szukać dalej? Podejrzewam wiązkę do sterownika LPG, sterownik lub w najgorszym wypadku sterownik silnika. Jakieś wskazówki lub kierunki gdzie brnąć?

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 02 kwie 2016, 00:44

To może trzeba sprawdzić nieszczelności w dolocie? jakie ja wskazania przepływki na wolnych obrotach? Dodatkowo może trzeba sprawdzić wtryskiwacz na tym cylindrze czy nie cieknie i czy rozpyla prawidłowo (najszybciej zamienić miejscami).

ernesto

Post autor: ernesto » 02 kwie 2016, 06:59

Zrzuć listwę wtryskową i podmień wtryskiwacze PB. Jeśli pozostanie na tym samym to może być problem z wiązką lub coś w elektronice

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 02 kwie 2016, 09:32

Myślę, że przy nieszczelnym dolocie zjawisko ustąpiło by po dodaniu gazu a tu po wciśnięciu gazu w podłogę przy 1000rpm szarpie mocniej czyli jakby problemy z układem zapłonowym. Świeca wygląda tak samo na wszystkich cylindrach. Czy VAG w ogóle numeruje cylindry zgodnie z numerami na pokrywach zaworów? Bo jeśli nie to chyba wystarczy znalźć trefną cewkę. Przepływka pokazywała coś koło chyba 20g na wolnych ale nie jestem pewien.

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 04 kwie 2016, 13:25

Wskazania przepływki rzędu 20g na jałowych to zdecydowanie za dużo. Powinno być do 7g. Wiedza twierdzi, że jak jest więcej to nieszczelność w układzie.
Jest jeszcze najgorsza opcja to znaczy uszkodzenie mechaniczne np. podgięte lub wypalone zawory. Wtryskiwacz sprawdzony?

ernesto

Post autor: ernesto » 04 kwie 2016, 14:44

Maroonio pisze:Wskazania przepływki rzędu 20g na jałowych to zdecydowanie za dużo. Powinno być do 7g. Wiedza twierdzi, że jak jest więcej to nieszczelność w układzie.
Nie do końca.
Szczelny układ dolotowy dajmy na to pobiera 7g na wolnych obrotach.
Przy nieszczelności przez przepływomierz przepływa mniejsza ilość powietrza bo pociąga sobie bokiem. A przecież silnik zasysa taką samą ilość powietrza.
W przypadku nieszczelności wartości przepływomierza były by zaniżone.
Ale tu też chodzi o test dynamiczny czyli wskazania przepływomierza przy nodze w pełni wciśniętej w podłodze przy 6000 obr/min na drugim i trzecim biegu.
Musi być na obciążeniu.

Gość

Post autor: Gość » 04 kwie 2016, 14:48

Tylko że test dynamiczny nie ma wiele wspólnego do złej pracy na np jałowym biegu. To że przepływka wskaże 190 a powinna 230 nie ma znaczenia przy normalnej pracy i uzytkowaniu.
Ma natomiast jesli przepływka w całym swym zakresie wskazuje źle.

Do ABZ miałem dwie przepływki jednak ledwie przekraczała 190 druga ok 215 przy tescie dynamicznym ale w zakresie użytkowym miały obie to samo więc silnik na jednej i drugiej cykał tak samo dobrze.

Podmiana przepływki by tu mogła cos więcej powiedzieć-podmiana na sprawną z innego auta.

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 04 kwie 2016, 21:13

Wydaje mi się, że szukanie problemu w przepływomierzu to nie ta droga ponieważ wypadanie zapłonu występuje tylko i wyłacznie na tym konkretnym jednym cylindrze i w dodatku coraz bardziej się nasila. Na wolnych obrotach słychać wyraźnie "fukanie" w wydech może co 2 zapłon nie wypada a czasem potrafi wyleciec ich 30 pod rząd, po odłączeniu cewki zapłonowej niewiele się zmienia, po odpięciu innej wyraźne pogorszenie pracy. Wtryskiwacz wykluczam ze względu na takie same objawy na LPG i na benzynie. Ewentualna nieszczelność w dolocie jest możliwa ale nie powodowałoby to wypadania zapłonów przy pełnym gazie, chyba że byłaby to dziura wielkości 5zł :) Dodam jeszcze, że objawy zaczeły występować już w całym zakresie obrotów i obciążenia tzn samochód słabo przyspiesza, nagle załączy się cylinder i idzie dobrze, zaraz znow to samo. Objawy typowe dla padniętej cewki/świecy/ fajki zapłonowej a jednak po podmianie nie ma różnicy. Gdybym miał oscyloskop sprawdziłbym czy to nie wina komputera ale nie mam dostępu do takiego sprzętu niestety. Czy jest ktoś z okolic Augustowa i mógłby mi urzyczyć cewki/modułu ew ECU na podmiankę?

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 04 kwie 2016, 21:30

Ja chcesz się bawić dalej, zobacz czy jest napięcie i dobre masy na cewce, przejście między komputerem a cewką. Te same kable na zwarcie do masy i plusa. Ja też tak szukałem ( u mnie wypadał "tylko" na drugim cylindrze ;) Sterownik jak nie zalany wodą to raczej będzie ok.
W moim wyszło uszkodzenie mechaniczne i niestety obawiam się że w Twoim przypadku jest to samo.

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 04 kwie 2016, 21:48

Mechaniczne? A co dokładnie się stało?

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 04 kwie 2016, 23:28

U mnie były nie domykające zawory wydechowe przez przestawiony rozrząd. Koniec końców po weryfikacji głowicy 5 ssących do wymiany ze względu na zużycie i jeden wydechowy bo krzywy.

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 06 kwie 2016, 16:15

A jak wyglądała kompresja? Bo wątpię, żeby na niedomkniętych zaworach była taka jak powinna.

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 07 kwie 2016, 09:23

13 atmosfer akurat na tym cylindrze ale na 1 i na 3 było więcej. Nie była równa ale też nie była taka żeby podejrzewać, a jednak.

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 07 kwie 2016, 17:24

U mnie wygląda idealnie praktycznie wszędzie od ok 14 do 14,5 więc bardzo równo. I wypadanie zapłonów mam tylko na tym 1 cylindrze. Dziwne to trochę. No cóż poszukam w kabelkach a jak nie to chyba trzeba będzie szukać głębiej...

WOY
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 19 lut 2016, 19:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: WOY » 08 kwie 2016, 15:33

Podepne sie do tematu.
Raz na jakis czas zwlaszcza na wolnych obrotach ( na D u mnie 900 ) bylo czuc delikatne poszarpywania.
Na kompie pokazalo wypadanie zaplonu na 6 cylindrze , wymieniem cewke na inna (stojac od stony zderzaka 2 cylinder po prawej stronie) i 0 poprawy a nawet jest gorzej.
Moze nie ta cewke wymienilem?
I jeszcze jedno mnie intryguje , czy jak pada modul to moze sie to wlasnie tak objawiac?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl